Kjør den inn 25mil (antar at det er hardchrome). Ved innkjøring skal du prøve på kjøre så mye som mulig på midt-registeret, altså 5-6000RPM. Ikke sprengkjør motoren over lang tid. Ved pen innkjøring varer sylinderen lengre.
jimmybr wrote:Den mest skånsomme to-taktsoljen er Mobil GP mineral. Bruker den selv og all fuskinga i motorn kom bort og den drar bedre på mellomturtall.
Mineralolje suger jo ? Billig dritolje. Får du litt vann i powerfilteret er du nesten garantert skjæring med mineralolje. Kjør på Fullsyntetisk Motul olje, og husk å gi motoren nok bensin Bedre med litt for mye enn litt for lite Helst akkurat passe =))
Kutt ut oljetanken, fyll på rett i bensinen siden da får motoren samme % uavhengig av hvor mye bensinmix motoren får. Pluss at om oljepumpa streiker så merker du det ikke. Kjør på med 3 % full-syntetisk to-takts olje.
Ellers er jo en stor forgasser greit å ha mht kjølinga pluss at draget blir bedre.
Og når du kjører, gi gjerne på et lite stykke, men kjør litt rolig mellom hver gang du gir på så motoren får kjølt seg ned og da blir sjangsen for skjærings mindre.
Når du bruker oljetanken kan de være greit og montere større forgasser, da blir vaieren som går ned til Oljepumpa dratt lengre, og motoren får mer olje
Ikke tvil på de som lagde motoren og oljepumpen, de kan sakene sine!
Kan blant annet nevne at eksosanlegget kokser mye fortere hvis du blander i bensinen og hvis du ligger på høyt turtall med lite gass (triller ned en bakke, kjører i 70-80 med aks dreving) får motoren veldig lite olje, i motsettning til hvis den hadde hatt oljepumpe
Om oljepumpen din funker ser jeg ingen grunn til å kutte den ut Jeg stoler i alle fall fult og helt på oljepumpen tross trimmen min. Har gått prikkfritt i 2 år nå så.