Michelin Pilote active
Pirelli sport deamon
Har ennå til gode å finne noen tester av disse dekkene, så om noen har noen idéer til hvor slikt kan finnes blir det også satt stor pris på!

Jeg kjører for tiden rundt med en halv kilo bly på felgen fordi Dunlop-dekk ikke har vekta spesielt jevnt fordelt. Styr unna er mitt råd når det gjelder Dunlop.TommyT wrote:Beklager, glemte visst å fortelle litt om mine ønskede kvalifikasjoner...
Jeg kjører ikke spesielt aktivt, og kneskraping er ikke spesielt aktuelt. Derimot er jeg veldig glad for dekk som sitter på vått føre, da sykkelen blir brukt i all slags vær. Holdbarhet... så lenge det varer, så kjøper jeg noe nytt (vil ikke spare inn på dekk-siden).
Har forøvrig funnet et par alternativer til:
Bridgestone BT-45
Dunlog GT501
Du sier altså at det må være feilproduksjoner jeg og mange andre har som har hatt utallige Dunlop dekk _uten_ dårlig vektfordeling?quantumduck wrote: Jeg kjører for tiden rundt med en halv kilo bly på felgen fordi Dunlop-dekk ikke har vekta spesielt jevnt fordelt. Styr unna er mitt råd når det gjelder Dunlop.
Jeg hadde BT-45 på lettmotorsykkelen. De er relativt rimelige og holder evig, men grepet er ganske dårlig. Hadde flere ekle opplevelser på vått føre. Vil heller annbefale BT-20, har det bake nå, virker ganske bra, selv om det egentlig er litt for "touring" til min sykkel (var ikke jeg som kjøpte det...).TommyT wrote:Beklager, glemte visst å fortelle litt om mine ønskede kvalifikasjoner...
Jeg kjører ikke spesielt aktivt, og kneskraping er ikke spesielt aktuelt. Derimot er jeg veldig glad for dekk som sitter på vått føre, da sykkelen blir brukt i all slags vær. Holdbarhet... så lenge det varer, så kjøper jeg noe nytt (vil ikke spare inn på dekk-siden).
Har forøvrig funnet et par alternativer til:
Bridgestone BT-45
Dunlog GT501
Är du säker på att det inte är din fälg som har obalans? Är däcket monterat med lättaste punkten på rätt ställe? Vilket Dunlop-däck kör du på? Jag är absolut ingen däckexpert, men jag har fått intryck av att en del av de billiga däcken (även hos stora tillverkare) ofta har sämre balans än dyrare däck (även från samma tillverkare), kanske pga större felmarginaler i produktionen, men det är ren spekulation från min sida.quantumduck wrote:Jeg kjører for tiden rundt med en halv kilo bly på felgen fordi Dunlop-dekk ikke har vekta spesielt jevnt fordelt. Styr unna er mitt råd når det gjelder Dunlop.