nybegynner

Prat om tung MC.
Post Reply
Chingado
MC: FZ6-S 06 mod, 5400km

nybegynner

Post by Chingado »

Hau hau

Jeg er en kar på 23 som holder på med mc lappen, og i den forbindelse lurer jeg litt på terrenget i sykkelmarkedet: hva som er regnes som gode begynnersykler,og hva man bør være obs på ved kjøp av sykkel på bruktmarkedet.
Jeg har ikke planer om å spante skjorta av meg, så jeg tenker jeg må holde meg under 60 000 NOK.
Gode råd fra erfarne mc'ere tas godt imot.

peace out.
Svennis
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special

Re: nybegynner

Post by Svennis »

Du har mange gode sykler å velge mellom i den prisklassen.

Honda CBR 600 er en god begynnersykkel, den er lettkjørt, går mer enn bra nok og er ganske rimelig å forsikre.

Dersom du går opp til 75000 får du Kawasaki Z750, jeg har hatt en slik selv, den er den mest lettkjørte jeg noen gang har prøvd. Skikkelig leken sykkel som går godt, men det er ingen kåper som beskytter mot vind.

Suzuki SV650 er også en god sykkel, 75 hk, men det er en v twin, så du har godt med drag.

Honda 600 hornet er en sykkel som er aktuell, den er også enkel å ha med å gjøre
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Cysiam

Post by Cysiam »

Jeg er i samme situasjon er på utkitt etter første sykklen.

Jeg har snust litt på :
- Suzuki Bandit
- Ducati Monster
- Honda Hornet

Sett en CBR 600F på MC huset her for 40k kan være et alternativ for meg den også. Men liker mest de nakene syklene.
Skal faktisk på første kjøretimen imorgen!
Chingado
MC: FZ6-S 06 mod, 5400km

Post by Chingado »

Ok, jeg har sett en del på både Honda og Kawasaki, og jeg må si cbr 600'en og Hornet'en er veldig fristende sykler. men må vel først lære meg å kjøre sykkel hehe. Selv om jeg har kjørt litt moped er det nok en annen kaliber å kjøre tung. :D
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Nakne sykler kan være pen å se på, men det er slitsomt med vindsus på langtur. Hvis du skal ha "til-og-fra-jobb" sykkel, er selvsagt nakne sykler like bra som alt annet.. 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
HDmann
MC: Harley-Davidson XLC 1200
'07 BMW R1200GS Adventure (i Köln)

Post by HDmann »

Mitt råd er:
Finn ut hva du skal bruke sykkelen mest til. F.eks. langturer, til-fra jobb, koseturer rundt i byen osv. osv.
Så prøvekjører du flest mulig. Er du en diger person, er kanskje ikke en liten sykkel noe særlig bra (og omvendt).
Har du mulighet så få med deg en "kjentmann" når du skal se på det som kan være aktuelt å kjøpe.
Prut på prisen. Det er veldig mange sykler til salgs og de fleste er vél optimistiske til hva de kan få for sykkelen.
Så gjør du som de fleste andre (inklusive undertegnede)... kjøper en sykkel som er dyrere enn du hadde tenkt og lar forfengelighet gå foran fornuft. :D

Lykke til!
Cysiam

Post by Cysiam »

HDmann wrote:Mitt råd er:
Finn ut hva du skal bruke sykkelen mest til. F.eks. langturer, til-fra jobb, koseturer rundt i byen osv. osv.
Så prøvekjører du flest mulig. Er du en diger person, er kanskje ikke en liten sykkel noe særlig bra (og omvendt).
Har du mulighet så få med deg en "kjentmann" når du skal se på det som kan være aktuelt å kjøpe.
Prut på prisen. Det er veldig mange sykler til salgs og de fleste er vél optimistiske til hva de kan få for sykkelen.
Så gjør du som de fleste andre (inklusive undertegnede)... kjøper en sykkel som er dyrere enn du hadde tenkt og lar forfengelighet gå foran fornuft. :D

Lykke til!

takker for gode tips! Jeg har tenkt å bytte ut bilen med sykkelen så lenge det er kjørbart med sykkel. Så Blir nok allround sykkel. (men på en annen side farter jeg ikke så mye rundt. Men liker å ha mulighet for en og annen roadtrip) Så da bør jeg egentlig prøvekjøre masse sykler først. Kan likesågodt gjøre det hos forhandler. :D :) Pruting er alltid tingen, selger vil jo såklart ha litt å gå på når man selger privat.
LEctOR
MC: Honda CB900 Hornet

Post by LEctOR »

Hei

Tok lappen nå den 25 mai. Kjøpte meg en Hornet 900. Er kjempe fornøyd.
Har ikke kjørt mye sykkel før, men synes den er kjempe god å kjøre.
Har også fått hørt av andre litt mer erfarende som har testa den at den er lettkjørt.

Har kjørt noen turer på 20mil uten stopp. Har ikke vært no problem med vind synes jeg.
Kanskje om du ligger i 150 km + over lengre tid da men :D

Naked bike is the real thing :P
Honda CB 900 Hornet 2004 :smt077
FV

Post by FV »

Om det er første gang du kjøper sykkel, så tror jeg ikke det er rare forskjellen om du går for en Hornet eller Bandit osv... Disse syklene er alle lettkjørte, så om du liker sykkelen og du føler du har en god forankring i den, så gå for den. Ett sykkelkjøp trenger ikke være så veeeldig vanskelig, så lenge du vet noenlunde hva du vil ha.
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

Er du lur kjøper du deg en litt eldre velholdt Kawazaki GPz 900R.
Skulle være fullt mulig med 60 000 på budsjettet. :)

Lykke til. :)
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Fazer1000
MC: Yamaha Fazer 1000, 2004 mod., sølv

Post by Fazer1000 »

Kjøp Fazer du, - og bli lykkelig.... :D
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Fazer1000 wrote:Kjøp Fazer du, - og bli lykkelig.... :D
Støtter den :D \:D/
pelle
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell

Post by pelle »

kjøp en cbf 600. har selv en cbf 1000 og er stor fornøyd med den. :D
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
s1lVa
MC: CBR 600 FS

Post by s1lVa »

anbefaler en Suzuki SV650s 03 mod eller oppover. billig sak og den er fin :)
Post Reply