Hundetilhenger for mc

Prat om tung MC.
Post Reply
på to hjul
MC: Virago 1100

Hundetilhenger for mc

Post by pÃ¥ to hjul »

Jeg har en hund som gjerne vil være med på tur. Er det noen her som har erfaring med å kjøre med henger, og kanskje også med hundehenger ????
Blackbird
MC: Honda CBR 1100XX Blackbird 2001 mod.

Re: Hundetilhenger for mc

Post by Blackbird »

Har bikkje jeg også - han er litt stor, men dersom vi kliner på ham halvhjelm og briller og surrer ham godt fast i grinda oppå toppboksen så burde han kunne være med. Har jeg funnet ut i min visdom :lol:
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Dette har jeg ingen erfaring med, men...

Jeg går utifra at du skal ha en henger med to hjul, og ikke en med ett hjul som legger seg i svingene sammen med sykkelen.
Det finnes små aluminiums hengere som passer til mc. Du kan jo lage en kasse/bur over den. Jeg går utifra at du også vil ha med deg noe annet tustyr, så den kan jo deles inn i flere rom.

Her sett folk ha hund i sidevogn men det blir jo noe annet.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Hvor stor hund har du?
Det finnes jo egne tankvesker for hunder opptil 10kg...
En Chihuahua på tanken på HD'en hadde vært noe på Tyrigrava...
Våger du det, er du mann! :lol:
748R
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory

Post by 748R »

Kjøp deg cab :smt041
xxx
på to hjul
MC: Virago 1100

Post by pÃ¥ to hjul »

Takk for svarene. Tenker her på en henger med to hjul som er laget spesielt for hund (25 kg).
Er det noen som kjenner til hvor en kan få kjøpt denne typen henger? Gjerne brukt.
748R
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory

Post by 748R »

Kjenner ikke til slik henger du er ute etter, men har hørt fra kompiser som kjører store grååg med henger att lette hengere er skumle og kjøre med, de flipper veldig lett over. Og det vil jo ikke være spess heldig for lille Fido??!!??
xxx
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Som langvarig hestevenn har jeg en del erfaring med transport av disse, men hunder på tilhenger på MC? Skeptisk....vil du evt ha bur på hengeren da, skal den sitte "åpent" eller ha vindu, osv...Skal den sitte i friluft, får du tredd på den briller? Å sitte med øynene bare mot fartsvinden mens ørene flapper er ikke så gøy når et insekt treffer...80 km/t vind for en bikkje er kanskje ikke særlig heldig for den mht trekk og påfølgende veterinærregninger?

Skulle jeg hatt bikkje med meg på MCtur skal den jaggu være nervesterk og særdeles lydig. Og hengeren såpass stabil at bikkja ikke klarer å lage ubalanse ved å flytte på seg...

Ser det finnes campingvogner til Gold Wing, men du nevner jo ikke hva slags sykkel du har?
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
quantumduck
MC: Hayabusa

Post by quantumduck »

på to hjul wrote:Jeg har en hund som gjerne vil være med på tur. Er det noen her som har erfaring med å kjøre med henger, og kanskje også med hundehenger ????
Mener det var en tråd her i fjor med samme tema, og konklusjonen ble noe sånt som «don't go there». Men det fins jo heste-hengere til bil så ...

Pass ihvertfall på at du vet hva bikkja egentlig syns, det er ikke alltid åpenbart; Har noen bekjente som skulle hente omplasseringshund. Turen hjem var lang, og bikkja stod oppreist i baksetet og ulte hele veien non-stop. Ble foretatt uten pause for å gjøre dyreplageriet så kort som mulig. Dagen etter var det tur i butikken, og hvem smatt ut utgangsdøra, inn i baksetet og begynte å ule? Sef. bikkja som ikke kunne tenke seg noe morsommere!
Tormodro

Post by Tormodro »

Mvh. Tormod,
Honda GL 1500 SE -97mod m/henger

Husk!
Morokulien Grensetreff: 15 - 17. juni - 2012
Invitasjon til treffet!
Post Reply