Lindstrands/Jofama JET jeans-bukse

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Lindstrands/Jofama JET jeans-bukse

Post by moonlit »

Er litt lei av den gode gamle Rukka-tekstilbuksa mi; den blir litt vel varm for småturer rundt omkring etc. Så at Lindstrands hadde en bukse som heter Jet, som visstnok har jeans-materiale ytterst og som er behandlet/belagt på innsiden slik at det tåler å skli bortover asfalten betydelig bedre enn vanlige jeans (som smelter seg fast i huden din..), og i tillegg har lommer for CE-godkjente pads i hoftene og knærne.

Noen som har prøvd dem? Vil jeg se ut som en idiot der jeg kjører inn på grava med jeans?

Image
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Lindstrands/Jofama JET jeans-bukse

Post by Desmo »

Har en sånn! Kjempebra bukse. Jeg kjører med oppbrettede buksebein,siden livmålet og beinlengda ikke harmonerer med "A4"-målene til "Medel-svensson". Jeg har bare brukt den når jeg er ute med Triumph'en (900 Scrambler). Der er det ikke noen skarp knevinkel,så jeg har ikke merket at buksa ikke er vindtett. En goretex-bukse vil gi mye bedre vindbeskyttelse på langtur. Jakka i samme stoff er utsolgt,og det var synd. Jeg ville hatt en sånn også.
Med CE-beskyttere i Jet-buksa er du bedre beskyttet enn med mange andre MC-bukser i stoff. Så løp&kjøp!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Lindstrands/Jofama JET jeans-bukse

Post by moonlit »

Desmo wrote:Har en sånn! Kjempebra bukse. Jeg kjører med oppbrettede buksebein,siden livmålet og beinlengda ikke harmonerer med "A4"-målene til "Medel-svensson". Jeg har bare brukt den når jeg er ute med Triumph'en (900 Scrambler). Der er det ikke noen skarp knevinkel,så jeg har ikke merket at buksa ikke er vindtett. En goretex-bukse vil gi mye bedre vindbeskyttelse på langtur. Jakka i samme stoff er utsolgt,og det var synd. Jeg ville hatt en sånn også.
Med CE-beskyttere i Jet-buksa er du bedre beskyttet enn med mange andre MC-bukser i stoff. Så løp&kjøp!
Halve poenget var å få en kjøligere opplevelse, så den virker jo perf. Kommer uansett til å ta med meg regnovertrekk på tur, kan jeg jo bruke hvis det blir kaldt også. Skal opp og prøve den etterpå!

En ting: Har den standard-glidelås for å feste jakke i? Eller går det an å få et slags "adapter" som kan glidelåses fast i jakka, som holder buksa fast?
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
Haida
Posts: 98
Joined: 04 May 2007 22:16
MC: (2007-2011) 92 Yamaha XJ 600 Diversion
(2010-2011) 06 Suzuki SV 650S
(2011->) 05 Kawasaki ZX6R (636)
(2013 ->) 04 Honda CBR 600RR banesykkel
Location: Trondheim

Re: Lindstrands/Jofama JET jeans-bukse

Post by Haida »

moonlit wrote:
En ting: Har den standard-glidelås for å feste jakke i? Eller går det an å få et slags "adapter" som kan glidelåses fast i jakka, som holder buksa fast?
Den har ikke innebygget glidelås, men viss du bruker f.eks. Halvarssons Waist Zip så kan du sette den sammen med alle jakker fra Halvarssons / Jofama / Lindstrands. Så dersom du har en jakke med et av de merkene så er jo Waist Zip et bra alternativ :) Må festes med et belte til buksa, men den har jo hemper så det er jo ikke noe problem. Det finnes sikkert andre løsninger dersom du har et annet merke på jakka, bare å google litt så finner du vel ut noe 8)

Image
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Lindstrands/Jofama JET jeans-bukse

Post by Alas »

Hehe, jeg kjøpte meg den buksen der idag. Litt trang, men den går seg noe ut litt. Eller så får jeg gå meg inn litt, spørs hva det blir. Den er og litt lang for meg, men det går bra når jeg sitter på sykkelen.

De hadde ikke inne den Waist Zip'en, men jeg skal nok få meg den og en dag. Kjøpte meg også et Halvarssons belte til den nette sum av 149, ikke så veldig tøft, men passer godt med buksen.

Er jo kjekk å ha når en skal på besøk eller noe sånt.
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Lindstrands/Jofama JET jeans-bukse

Post by moonlit »

Fikk kjøpt den idag :) Siste XL de hadde igjen.. Litt trang rundt låra og livet, men jeg holder jo på å slanke meg, så. Unødvendig lang da, må legge den opp litt tror jeg.

Jeg har jo Halvarssons skinnjakke, så skal bruke den beltegreia til å koble dem. Blir digg å ha kjølige klær MED beskyttelse i sommer!
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Post Reply