34 hk r1-05
34 hk r1-05
heisann.
jeg har en r1-05 som jeg har mulighet for å registrere som mellomklasse. jeg sparer da 30000; minus det 34 hk kitet koster. er det noen som kan si med sikkerhet hva jeg kan risikerer ved å bli tatt for å kjøre den som full effekt? jeg har hørt at sykkelen kan bli tatt av staten for så å bli kondemnert...!?
jeg kan legge til at jeg er voksen og sykkelen blir forsikret som fulleffekt.
jeg har hatt sykkel siden 1996, og er ALDRI blitt stoppet i kontroll. jeg bor i nordland, kanskje derfor.
takknemelig for alle svar! Allesen
jeg har en r1-05 som jeg har mulighet for å registrere som mellomklasse. jeg sparer da 30000; minus det 34 hk kitet koster. er det noen som kan si med sikkerhet hva jeg kan risikerer ved å bli tatt for å kjøre den som full effekt? jeg har hørt at sykkelen kan bli tatt av staten for så å bli kondemnert...!?
jeg kan legge til at jeg er voksen og sykkelen blir forsikret som fulleffekt.
jeg har hatt sykkel siden 1996, og er ALDRI blitt stoppet i kontroll. jeg bor i nordland, kanskje derfor.
takknemelig for alle svar! Allesen
Re: 34 hk r1-05
ikke bland regress fra forsikringsselskapet med krav om avgift for høyere effekt.
så lenge sykkelen er forsikra som det den faktisk er så er forsikringsselskapet fornøyd. hva staten kommer å gjør om dem finner ut den ikke er mellomklasse kan ikke jeg uttale meg om.
så lenge sykkelen er forsikra som det den faktisk er så er forsikringsselskapet fornøyd. hva staten kommer å gjør om dem finner ut den ikke er mellomklasse kan ikke jeg uttale meg om.
Du vil nok få en bot, samt at du mister førerkortet en god stund.
Suzuki GSX-R 750 K6
Mister lappen? Det er nok kun hvis fører bare har førerkort for laveffekt. Har du bare førerkort for laveffekt og kjører full kan politiet reagere og evt. ta fra deg lappen.
Ellers er det er Toll og avgiftsdirektoratet som slår inn her, og de inndrar sykkelen til du betaler omregistrering. Pluss en relativt saftig straffeavgift da.
Jeg lurer på hvordan du får registrert den som fulleffekt når vognkortet sier lav? Forsikringsselskapet bruker vel Autosys for å hente sånn info, og vil jo i så fall være med på å svindle staten. Det tror jeg ikke de vil være med på...
Ellers er det er Toll og avgiftsdirektoratet som slår inn her, og de inndrar sykkelen til du betaler omregistrering. Pluss en relativt saftig straffeavgift da.
Jeg lurer på hvordan du får registrert den som fulleffekt når vognkortet sier lav? Forsikringsselskapet bruker vel Autosys for å hente sånn info, og vil jo i så fall være med på å svindle staten. Det tror jeg ikke de vil være med på...
Trodde han hadde mellomtunglappen..Keihin wrote:Mister lappen? Det er nok kun hvis fører bare har førerkort for laveffekt. Har du bare førerkort for laveffekt og kjører full kan politiet reagere og evt. ta fra deg lappen.

Suzuki GSX-R 750 K6
Er det forskjell på denne sykkelen hos forsikringsselskapet(tenker på 34hk vs fulleffekt). For på min sykkel (med mange flere) har forsikringsselskapene de samme forsikringene å tilby. Han agenten prøvde til og med å sende mail for å spørre, men neida de hadde nok ikke forskjellige effekter å velge. Den og den sykkelen ligger inne med en ferdig effekt og ikke noe å gjøre med det.Keihin wrote: Jeg lurer på hvordan du får registrert den som fulleffekt når vognkortet sier lav? Forsikringsselskapet bruker vel Autosys for å hente sånn info, og vil jo i så fall være med på å svindle staten. Det tror jeg ikke de vil være med på...
Da kan de vel ikke komme og si at du ikke har bra nok forsikring så lenge du har lappen i orden?
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Det var ihvertfall slik i flere selskaper. Jeg kan dog tenke meg at de har fått med seg hvor mye det svindles med dette og dermed har fjernet fordelen man hadde ved å registrere som laveffekt. Jeg tror ikke det går mange % laveffektsykler som faktisk er det i praksis.
-
- MC: 1995 Kawasaki ZX6R Ninja
- leovince slip on potte - Location: stjørdal
Kenny wrote:Er det forskjell på denne sykkelen hos forsikringsselskapet(tenker på 34hk vs fulleffekt). For på min sykkel (med mange flere) har forsikringsselskapene de samme forsikringene å tilby. Han agenten prøvde til og med å sende mail for å spørre, men neida de hadde nok ikke forskjellige effekter å velge. Den og den sykkelen ligger inne med en ferdig effekt og ikke noe å gjøre med det.Keihin wrote: Jeg lurer på hvordan du får registrert den som fulleffekt når vognkortet sier lav? Forsikringsselskapet bruker vel Autosys for å hente sånn info, og vil jo i så fall være med på å svindle staten. Det tror jeg ikke de vil være med på...
Da kan de vel ikke komme og si at du ikke har bra nok forsikring så lenge du har lappen i orden?
terra har 34hk forsikring:), gjensidige har sluttet med det ivertfall.har ikke hørt om noen andre forsikringsselskap som har 34hk forsikring.noen som har?