har gått 50700. når jeg kjører på rundt 3Krpm så kommer det sånn riste lyd fra motoren (eller noe neddi der)
er også når den står i fri og holder den på 3K.
hva kan dette være egentlig ? virker som det er litt sikke lyd også..på tid med ventiljustreing ?
problemet er at jeg ikke har serviceboka men den har vist vært på alle servisene men tar det men en klype salt
den var på ventil skjekk på 48 000 mener jeg han sa.. nå har jeg snart kjørt 51 000 men er helt blank når det gjelder sykler.. eneste jeg kan er å bytte olje, filter og bremseklosser.. (første sykkelen min)
inbiler meg at jeg hører en ny "lyd" fra motoren nesten vær gang jeg kjører og er livred for at noe skal gå galt
Hvis det er så ille at du ikke tør å bruke sykkelen så er det bare å komme seg på verksted. Hvis ikke Keihin tør å gjette på hva det er så tør ihvertfall ikke jeg!
moto wrote:
inbiler meg at jeg hører en ny "lyd" fra motoren nesten vær gang jeg kjører og er livred for at noe skal gå galt
Du har ikke vurdert øreplugger?
Er ikke direkte uvanlig med en del lyder i japanske sykler. Ikke at jeg nå sier at du ikke har noe galt med sykkelen din, men man skal ikke være for oppmerksom på smålyder heller. Krever en del kunnskap for å skille "gode" fra "dårlige" lyder, så få noen med litt peiling til å lytte.
Det kan være kamkjedestrammeren som holder på å ta kvelden. Typisk en raslelyd ved ca 3000-5000rpm. Ventiltikk vil normalt være der over hele turtallsregisteret. Jeg ville sjekket opp i det (evt fått et verksted til å gjøre det), for det blir fort dyrt om kamkjedet ryker..!