Ble nesten påkjørt idag.... :(
Ble nesten påkjørt idag.... :(
Jeg var ute en liten tur og kjørte idag gamleveien fra Kongsberg mot Drammen og jeg kjørte ca 80 km i timen og jeg så en svart bil som kom i møte og plutselig svingte den over mitt kjørefelt og inn på en bensinstasjon. Jeg hoggde inn bremsen og klarte så vidt å stoppe. Da svingte jeg inn etter bilen parkerte sykkelen og skjelte ut en mann i 80-åra i en svart S klasse Mercedes.
Da jeg var ferdig satte jeg meg på sykkelen og kvelte den 4 ganger før jeg kom i gang pga. skjelvingen.
Faen for en tulling!!!!!
Da jeg var ferdig satte jeg meg på sykkelen og kvelte den 4 ganger før jeg kom i gang pga. skjelvingen.
Faen for en tulling!!!!!
1.3.1.2
Re: Ble nesten påkjørt idag.... :(
Så gamle folk skulle hatt ei lita sperre på farta.. 

Tror det egentlig hjalp lite å skjelle han ut, hvis du virkelig vil gjøre noe så syntes jeg du burde melde ifra.
Folk som ligger i venstrefeltet og koser seg ved siden av en bilen i høyrefeltet skjeller man ut. De som nesten tar livet av deg melder man fra om
Ikke det at jeg vil pushe på deg, vet hvordan det å nesten-krasje pga. en eller annen tulling, selvom jeg tviler på at jeg har vært like nærmt som deg.
Folk som ligger i venstrefeltet og koser seg ved siden av en bilen i høyrefeltet skjeller man ut. De som nesten tar livet av deg melder man fra om

Ikke det at jeg vil pushe på deg, vet hvordan det å nesten-krasje pga. en eller annen tulling, selvom jeg tviler på at jeg har vært like nærmt som deg.
- Skyt her -
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Det spørs vel om han tenkte på å notere registreringsnummeret...
Men i prinsippet er jeg helt enig i at han burde melde fra.
Men i prinsippet er jeg helt enig i at han burde melde fra.
- Shortybebeh
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
Synes det var bra at du skjelte han ut, jeg..! Det var en billig "straff" for han! Han kunne jo ha drept deg! Dust.. Håper han prøver å følge med litt bedre neste gang...!
Death Is The Road To Awe.
-
- MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250 - Location: Sandefjord
På hvilken måte hjelper det å melde fra? Politiet har ingen interesse og kan ikke gjøre noe.
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
- Shortybebeh
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
Hvis man melder fra så er det vel kanskje mulig at han blir påtvunget en legetime for å få vurdert på nytt om han er skikket til å kjøre, da. Er vel det eneste som kan skje 

Death Is The Road To Awe.
Enig med deg, Shorty... et avhør kunne gjøre Torvald oppmerksom på at noen trenger en legetime.Shortybebeh wrote:Hvis man melder fra så er det vel kanskje mulig at han blir påtvunget en legetime for å få vurdert på nytt om han er skikket til å kjøre, da. Er vel det eneste som kan skje
Problemet er jo at legene sliter med å ta avgjørelsen. Ofte kan det være pasienter de har hatt i mange år... det er mer enn et sertifikat du tar fra en person når dagen er der. Likevel er det viktig å luke ut de som ikke skal være der ute.
-
Skulle ønske det fungerte sånn i praksis 

-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Jeg VET at politiet har tatt affære ovenfor leger som har forsømt seg i forhold til det at de åpenbart skulle ha sørget for at folk ikke var ute i trafikken lenger.
Dette har resultert i at legen har fått seg en skrape, samt at vedkommende pasient har fått førerkortet indratt, så å si at det ikke nytter og at politiet ikke er interessert er bare tull.
Dette har resultert i at legen har fått seg en skrape, samt at vedkommende pasient har fått førerkortet indratt, så å si at det ikke nytter og at politiet ikke er interessert er bare tull.
for å si det slikt husket jeg ikke hva jeg het når jeg var der. Ikke kunne jeg komme i gang med min sykkel engang.. jeg skalv så det holdt og var kjemperedd. Tenkte på å dra ham ut av bilen og gi ham en skikkelig omgang juling men jeg klarte å beherske meg. jeg tenkte ikke på å notere skiltet hans der og da men når dere sier det så kunne jeg jo ha gjort det og sagt ifra til onkel.
Men som det går med andre saker blir de jo bare henlagt.
Men som det går med andre saker blir de jo bare henlagt.

1.3.1.2
-
Det tror jeg på, men det var heller ikke det jeg svarte på.Banditbiker wrote:Jeg VET at politiet har tatt affære ovenfor leger som har forsømt seg i forhold til det at de åpenbart skulle ha sørget for at folk ikke var ute i trafikken lenger.
Opplevde noe av det samme i fjord. Kom kjørende en sein kveld i en 50-sone. Var litt halvtrøtt og kald pga regnet. Plutselig ser jeg to lys sånn ca litt over 15 meter forran sykkelen. Føreren av bilen fant det vist for godt å ligge i sitt eget felt, han skulle over i mitt
Fikk kasta sykkelen ut på vegskulderen.. Stoppa på nærmeste bussholdeplass.. Var så shaky som jeg aldri hadde vært. Var helt nærvevrak og rett før jeg tok til tårene.. Helt forjævlig..

Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
det skjer heldigvis ikke ofte men når det skjer skjønner du hvor fort livet kan ende..... 

1.3.1.2
- Romy
- MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Etter kun 2 uker på sykkelen kan jeg konsantere at MANGE bilister er utrolig sløve på å se etter og ta hensyn til oss motorsyklister, men der er også mange som er flinke da! 
Har heldigvis ikke vært i nærheten av noen nesten ulykker enda.
Jeg synes forresten det var lurt at du kjørte inn å skjelte ham ut, det er bedre å rase ut over han enn å gjøre det over gassen på sykkelen, det kan nemlig ende dårlig det også
\\Romy

Har heldigvis ikke vært i nærheten av noen nesten ulykker enda.
Jeg synes forresten det var lurt at du kjørte inn å skjelte ham ut, det er bedre å rase ut over han enn å gjøre det over gassen på sykkelen, det kan nemlig ende dårlig det også

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! 
Tilgi meg!

Tilgi meg!