Nå er alt det elektriske i orden... lyser både foran og bak, lader og alt er bare velstand
Ringte til vegvesenet for å spørre hvordan det gikk med søknaden min, den var videresendt til et utvalg i Oslo som måtte behandle den siden det var så omfattende ombygging hvis dette er omfattende så er jeg spent på hva de sier om neste prosjekt, må jo heve lista litt...
Eneste jeg trenger nå er speedometer, og kanskje et speil... tror det er påbudt.
Jeg er mektig imponert. Gleder meg å se til siste finnishen er gjort. Men dette syns jeg er helt konge. Vært utrolig kult å fulgt med å sett hvordan sykkelen gradvis har tatt form.
Kudos
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Idag skjedde det noe jag aldri hadde trodd skulle skje.... Jeg ringte til biltilsynet å spurte hvorfor behandlingen av søknaden min behøvde å ta 2 mnd.... sist jeg ringte fikk jeg vite at den var videresendt til Oslo. Han jeg snakka med lovte å ringe meg tilbake, hvilket han gjorde. Han kunne fortelle at søknaden ikke skulle vært sendt til Oslo, den var faktisk returnert til trafikkstasjonen for en tid tilbake. Det som overrasket meg stort var at han beklaget det hele, innrømmet at dette var pinlig og hørtes ut som han mente det! Trivlig kar Har hørt at de som skal vise biler etc. på samme trafikkstasjon må vente LENGE for å få time... ble derfor ikke mindre overrasket da han lurte på om jeg kunne komme på mandag 11.30 for å vise sykkelen
Så i løpet av de kommende dagene må jeg få gjort det siste av småfiks før dommen faller... tør ikke å fyre opp sigaren enda...
Edit: Takk for de positive tilbakemld. gøy med litt ros etter så mange år med knoting....
Lykke til med visning ja, håper å kunnebygge noe like heftig en dag! Dette er custom
Når de dekka du har nå skal skiftes burde du kanskje tenke på whitewall-dekk (Vet ikke om det er det det heter, men u skjønner hva jeg mener )
lykke til med visningen!
Hvis siste bilde viser komplett sykkel har jeg en liten mistanke om at noen vil henge seg opp i skjermer og potte. Det vil være veldig lurt å henge på noe der.
Dette ser egentlig ikke ut som noe ombygging som trenger å bli notert i vognkortet, litt lengre gaffel muligens. Frambremser som virker bra bør være et pluss, de originale gjorde jo ikke det.
Å kjøre skjermløst er jo tøft , men man får jo dritten fra framhjulet i fjeset og dritten fra bakjulet oppetter ryggen, og slikt er jo det lett å bli lei av.
Midlertidig komplett kan jeg vel kalle den... skal gjøre en god del etter godkjenning. Skjerming er ikke påbudt så det blir det ikke no av... kjørte en tur igår for å sjekke bakbrems, sprutregn på grusvei uten hjelm... var så møkkete i trynet at jeg nesten ikke så hvor jeg skulle parkere sykkel'n, men det går
Monterte en lyddemper igår så det skal være i orden nå...
Gleder meg som en unge til den er godkjent... det første jeg skal gjøre er å rive av den jævla sissybar'n! Den er noe av det styggeste jeg har sett!!
Nå liker ikke jeg ombygging av gamle pene sykler, men synes du har gjort en god jobb.
Artig å se bildene hvordan den har tatt form, håper det går greit å få den godkjent.
Her er et bilde etter montering av potte, speil og nytt framdekk
Ser ikke helt bra ut med sissybar og den lange eksos-stratten, men som sagt... det rives av så fort godkjenninga er i orden... Bør nok ha en eller annen form for lyddemping e.l... merket forskjell på draget når jeg fikk litt mottrykk på eksosen...
Ja... da var det gjort... Fikk ikke no endelig svar idag, men hørtes ikke så ille ut. Eneste han bemerka var at jeg hadde skarpe/spisse kanter på skiltplate og sete, det fikser jeg på 2 min... men han ville ikke si no sikkert før han hadde snakka med en eller annen kar. Tok masse bilder... Det som tok lengst tid var faktisk køen for å betale, sto der i nesten 1 time!! Han skulle ringe meg i løpet av uka å fortelle hvordan det gikk.
Ramme/motor: BSA B33 (motor overhalt (glassblåst, planslipt topp, hona sylinder etc.)) Komplett front: Honda Rebel 125 (Scanlink) Styre: Dragbar fra Duells 90 cm Framflyttersett: Ekeberg delemarked (noe modifisert) Bakhjul: B33 nav (kromma av Hønefoss krom og nikkel) i 16" felgring, bygd av Arnt Grø Magnet: Lucas (overhalt av Floberghagen el.mek. ) Dynamo: Lucas (overhalt) Forgasser: AMAL (ny) Klutsjhendel: Yamaha R6 (Spinnin wheel) Gasshåndtak:Kawazaki ZX6R (Spinnin wheel) Lykt foran: HD Sete: Hjemmelagd (2x3mm alu.plate, 6mm skumplast og svart skai) Lysbryter: KTM Lyddemper: Tja... noe vi fant i kjeller'n hos Morstad Motor Speil: Universal (brukt på bl.a. Husaberg)
Faen for no greier.... 4 mnd etter søknaden ble sendt er jeg fortsatt akkurat like langt... tror jeg har ringt å purra på saken 20-30 ganger i sommer, idag fikk jeg ny visning på torsdag. Eneste som skal gjøres er å sjekke at jeg har E-merka lykt, slipt ned spisse kanter og veie hele skyssen... Driver å maser om orginal vekt og hvor mange kilo den nye fronten tåler... At det skal ta så jævlig lang tid kan jeg ikke begripe, jeg fant det på 5 min på nettet bare jeg fikk vite hva de lurte på...