34 hk r1-05

Prat om mellomtung MC
Post Reply
allesen
Posts: 7
Joined: 03 May 2007 21:22
Location: nordland

34 hk r1-05

Post by allesen »

heisann.
jeg har en r1-05 som jeg har mulighet for å registrere som mellomklasse. jeg sparer da 30000; minus det 34 hk kitet koster. er det noen som kan si med sikkerhet hva jeg kan risikerer ved å bli tatt for å kjøre den som full effekt? jeg har hørt at sykkelen kan bli tatt av staten for så å bli kondemnert...!?
jeg kan legge til at jeg er voksen og sykkelen blir forsikret som fulleffekt.
jeg har hatt sykkel siden 1996, og er ALDRI blitt stoppet i kontroll. jeg bor i nordland, kanskje derfor.
takknemelig for alle svar! Allesen
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det blir regress om de finner ut av at du kjører sykkelen slik. Kræsjer du så blir det dyrt. Ren og skjær idioti spør du meg. Pay the price, end of story.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Post by FV »

Men det er forsikringsselskapet som krever penger, staten har ingenting med dette å gjøre, å de kan ikke røre sykkelen din. Det er jo fortsatt din sykkel, selv om du har kjørt ulovlig.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

å kjøre denne som fulleffekt kan i værste tilfelle bli sett på som dokument forfalsk... ved ulykke vil du kunne stå med all skyld uansett og ikke no gjeldene forsikring..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

De 30.000 er ingenting i forhold til hva du må ut med om du krasjer :roll:

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
jenjos
Posts: 3
Joined: 02 May 2007 17:29

Re: 34 hk r1-05

Post by jenjos »

ikke bland regress fra forsikringsselskapet med krav om avgift for høyere effekt.

så lenge sykkelen er forsikra som det den faktisk er så er forsikringsselskapet fornøyd. hva staten kommer å gjør om dem finner ut den ikke er mellomklasse kan ikke jeg uttale meg om.
User avatar
LeoVince
Posts: 73
Joined: 28 Sep 2006 17:08

Re: 34 hk r1-05

Post by LeoVince »

Du vil nok få en bot, samt at du mister førerkortet en god stund.
Suzuki GSX-R 750 K6
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Re: 34 hk r1-05

Post by Weezer »

Du får høre med Bjerkadal ;)
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: 34 hk r1-05

Post by Keihin »

Mister lappen? Det er nok kun hvis fører bare har førerkort for laveffekt. Har du bare førerkort for laveffekt og kjører full kan politiet reagere og evt. ta fra deg lappen.

Ellers er det er Toll og avgiftsdirektoratet som slår inn her, og de inndrar sykkelen til du betaler omregistrering. Pluss en relativt saftig straffeavgift da.

Jeg lurer på hvordan du får registrert den som fulleffekt når vognkortet sier lav? Forsikringsselskapet bruker vel Autosys for å hente sånn info, og vil jo i så fall være med på å svindle staten. Det tror jeg ikke de vil være med på...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
LeoVince
Posts: 73
Joined: 28 Sep 2006 17:08

Re: 34 hk r1-05

Post by LeoVince »

Keihin wrote:Mister lappen? Det er nok kun hvis fører bare har førerkort for laveffekt. Har du bare førerkort for laveffekt og kjører full kan politiet reagere og evt. ta fra deg lappen.
Trodde han hadde mellomtunglappen.. :lol:
Suzuki GSX-R 750 K6
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Re: 34 hk r1-05

Post by Kenny »

Keihin wrote: Jeg lurer på hvordan du får registrert den som fulleffekt når vognkortet sier lav? Forsikringsselskapet bruker vel Autosys for å hente sånn info, og vil jo i så fall være med på å svindle staten. Det tror jeg ikke de vil være med på...
Er det forskjell på denne sykkelen hos forsikringsselskapet(tenker på 34hk vs fulleffekt). For på min sykkel (med mange flere) har forsikringsselskapene de samme forsikringene å tilby. Han agenten prøvde til og med å sende mail for å spørre, men neida de hadde nok ikke forskjellige effekter å velge. Den og den sykkelen ligger inne med en ferdig effekt og ikke noe å gjøre med det.

Da kan de vel ikke komme og si at du ikke har bra nok forsikring så lenge du har lappen i orden?
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: 34 hk r1-05

Post by Keihin »

Det var ihvertfall slik i flere selskaper. Jeg kan dog tenke meg at de har fått med seg hvor mye det svindles med dette og dermed har fjernet fordelen man hadde ved å registrere som laveffekt. Jeg tror ikke det går mange % laveffektsykler som faktisk er det i praksis.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Marius_
Posts: 7
Joined: 16 Jun 2007 13:54
MC: 1995 Kawasaki ZX6R Ninja
- leovince slip on potte
Location: stjørdal

Re: 34 hk r1-05

Post by Marius_ »

Kenny wrote:
Keihin wrote: Jeg lurer på hvordan du får registrert den som fulleffekt når vognkortet sier lav? Forsikringsselskapet bruker vel Autosys for å hente sånn info, og vil jo i så fall være med på å svindle staten. Det tror jeg ikke de vil være med på...
Er det forskjell på denne sykkelen hos forsikringsselskapet(tenker på 34hk vs fulleffekt). For på min sykkel (med mange flere) har forsikringsselskapene de samme forsikringene å tilby. Han agenten prøvde til og med å sende mail for å spørre, men neida de hadde nok ikke forskjellige effekter å velge. Den og den sykkelen ligger inne med en ferdig effekt og ikke noe å gjøre med det.

Da kan de vel ikke komme og si at du ikke har bra nok forsikring så lenge du har lappen i orden?

terra har 34hk forsikring:), gjensidige har sluttet med det ivertfall.har ikke hørt om noen andre forsikringsselskap som har 34hk forsikring.noen som har?
Post Reply