kjørejakke fra jofama

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
olsen.no
MC: derbi sm 2002

kjørejakke fra jofama

Post by olsen.no »

hei! har denne kjørejakken beskyttelse inni? sånn beskyttelse man må ha når man skal ta lappen i moped/lett?
Image
FV

Re: kjørejakke fra jofama

Post by FV »

Hva med en link som viser hviken jakke det er snakk om?
olsen.no

Post by olsen.no »

FV wrote:Hva med en link som viser hviken jakke det er snakk om?
åja, sorry det glemte jeg

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/
Image
FV

Post by FV »

Hehe, like langt, den linken går ikke lengre enn til forsiden. Men si merke og modell du, evt legg ut ett bilde. Om det er LindSTRands du ser på, så kan jeg iallefall anbefale både bukse, jakke og sko. Dette i tekstil. Vann og vindtett, begge deler. Har faktisk vurdert en ryggsekk fra Lindstrands.

Image
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Mange av Jofama/Lindsstrands/Halvarssons jakker kan man vel kjøpe albu og skulder beskyttelse til. Det samme gjelder buksene deres, bare at det da er snakk om kne og hofte beskyttere, naturlig nok.

Har selv en tekstildress fra Lindstrands og en ekstra bukse. Alt komplementert med beskyttere. Jeg er veldig fornøyd så langt, har ikke kræsjtesta dem enda, og håper jeg slipper.....

Og invester gjerne i en ryggskinne, det er varmt, til dels ubehagelig kanskje, men veldig veldig kjekt om uhellet skulle være ute vil jeg tro..

Mvh
olsen.no

Post by olsen.no »

det er denne
Image
Image
steel

Post by steel »

Den jakka ser ut som det er den samme som jeg har, på min er det hvertfall beskyttelse til albuer og skuldre. i plast, og i tilleg så er det stoffpolstring i nakken og ryggen.
FV

Post by FV »

Jeg kjøpte beskyttelse som man fester med borrelås til min jakke. Kosta vel 150 kr for skulder og albuebeskyttelse, så prisen er ikke avskrekkende.
olsen.no

Post by olsen.no »

ok :D takker for svar :D kanskje jeg skal bestille den. er det bra kvalitet? :roll:
Image
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

olsen.no wrote:ok :D takker for svar :D kanskje jeg skal bestille den. er det bra kvalitet? :roll:
Har en Lindstrand goretex jakke, en goretex bukse og en dongeri MC-bukse. En Jofama skinnjakke og skinnbukse. De virker meget solide alle sammen,men gode glidelåser, gjennomtenkte detaljer og god komfort. Prismessig er de ikke avskrekkende heller. 8)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
LemonDog
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.

Post by LemonDog »

Har Lindstrands jakke og bukse selv, og er meget fornøyd med begge deler. Detaljene er gjennomtenkte og klærne gir et solid inntrykk. Jeg tror det er vanskelig å finne noe som er vesentlig bedre til samme pris.
olsen.no

Post by olsen.no »

LemonDog wrote:Har Lindstrands jakke og bukse selv, og er meget fornøyd med begge deler. Detaljene er gjennomtenkte og klærne gir et solid inntrykk. Jeg tror det er vanskelig å finne noe som er vesentlig bedre til samme pris.
er de store i størrelsene? visst jeg bestiller medium så er de i medium? ikke sånn at de som selges i sånne utenlandske boder a man må kjøpe xl for egentlig å få den i large? :-k
Image
FV

Post by FV »

De er greie i størrelsen, må huske at det er vår kjære nabo i sør som har designa dem :)
olsen.no

Post by olsen.no »

FV wrote:De er greie i størrelsen, må huske at det er vår kjære nabo i sør som har designa dem :)
danmark? :roll:
Image
FV

Post by FV »

olsen.no wrote:
FV wrote:De er greie i størrelsen, må huske at det er vår kjære nabo i sør som har designa dem :)
danmark? :roll:
Hehe, my bad, tenkte øst. Har hatt eksamen i dag, så jeg er rimelig tullete i hode kan du si :-k
Post Reply