Haster noe fælt,Hjelp

Prat om moped & scooter.
Post Reply
jeppe

Haster noe fælt,Hjelp

Post by jeppe »

Kymco Fever ZX 50
Har en slik scooter der den gikk fint føre vinteren,sliter nå med fart og drag,går rett og slett elendig,har byttet luftfilter og plugg.
Kan det være vacum feil? og i såfall hva/hvor,tips tas imot,Haster
_Adler_

Post by _Adler_ »

Kan være kondens i bensina, men fyll for all del ikke kondensfjerner på en 2-takter. Kondensfjerneren gjør slik at olja og bensina skiller seg. Prøv å tappe ut all bensina, og fyll på helt ny.
Yamaha Aerox 2004

Image
jeppe

Post by jeppe »

_Adler_ wrote:Kan være kondens i bensina, men fyll for all del ikke kondensfjerner på en 2-takter. Kondensfjerneren gjør slik at olja og bensina skiller seg. Prøv å tappe ut all bensina, og fyll på helt ny.
Takker,har nå tappet av all bensin,renset forgasser og fyllt på ny bensin.
Men hjalp ikke en dritt kan man si.
_Adler_

Post by _Adler_ »

Hmm, går den rett og slett bare dårligere? Fusker den eller går urent?
Yamaha Aerox 2004

Image
derbi sm

Re: Haster noe fælt,Hjelp

Post by derbi sm »

jeppe wrote:Kymco Fever ZX 50
Har en slik scooter der den gikk fint føre vinteren,sliter nå med fart og drag,går rett og slett elendig,har byttet luftfilter og plugg.
jeg vet ikke om scootere har innsprøytning eller forgasser? :roll: visst der er forasser, kanskje du må justere den litt? :roll:
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm

Post by jeppe »

derbi sm wrote:
jeppe wrote:Kymco Fever ZX 50
jeg vet ikke om scootere har innsprøytning eller forgasser? :roll: visst der er forasser, kanskje du må justere den litt? :roll:
Den kom seg,potta var potte tett:) er forgasser på denne,er sønn til en kompis sin. Så den kom seg etter litt rensing.Selv kjører jeg aprilia sr 50 ditech,den har innsprøytning og går som ei kule :)
_Adler_

Post by _Adler_ »

Bra å høre. Hvilken metode ble brukt for å rense potta? Jeg anbefaler kaustisk soda :)
Yamaha Aerox 2004

Image
Snublefot

Post by Snublefot »

Jeg har en kompis som har en slik scooter og han har problemer med den. når han f.eks. kjører ned en bakkeog slipper opp gassen så klarer han ikke å få fart på scooterenutenå stoppe helt opp og gi gass fra stillestående. Lurer på om det kanvære girkassen somer problemet. Hva slags automatkasse er det på de scooterne? Variomaticbasert? Såvidt jeg forstår er den trinnløs. Han sier det virker som om han prøver å gi gass på for høyt gir i forhold til farten. Noen som har mekket på slikt?
Post Reply