Erfaring med Arai

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
tommen

Erfaring med Arai

Post by tommen »

Jeg kjører med en Arai TourX ( den med skjermen) og synes at det er en skikkelig møkkahjelm i regnvær. Må bruke crossbriller hvis det er mye regn; ellers er det dugg og problemer med å få av vannet av visiret.
Noen med erfaring og tips.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Velkommen til forumet!! :D

Dugg er ikke så mye som hjelper mot! Du får slike midler som du smører inn visiret med (på innsiden) som hjelper mot dugg, men her fungerer en dråpe salo like godt!

Ta en dråpe med salo på fingeren og gni det godt utover alt! Dette hjelper, men er vel kanskje ikke beste løsninga! Jeg vil anbefale kjøp av pinlock visir neste gang.

hjelmen du snakker om har jeg ingen erfaring med, men det er bare en effektivt (billig) måte å få dråpene til å renne bedre av visiret ditt (utsiden)

Vask det i lunka vann, gjerne med litt salo. La det tørke også sett det inn med helt vanlig poleringsmiddel (som du bruker på sykkelen/bilen) tør poler dette av etterpå med en mjuk klut. Gjør visiret mye lettere å gjøre rent og det får vanndråpene til å samle seg i store dråper i stede for mange små.!

Billig og veldig effektivt! Slike spesialprodukt som er å få kjøpe på bensinstasjoner og bilxtra osv funker dårlig i forhold + at de har en tendens til å lage skjolder i visiret.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Nez
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Erfaring med Arai

Post by Nez »

hei!

jeg har en arai nr-5, som jeg egentlig er kjempefornøyd med. Den funker utrolig bra i regnvær, dogger lite og regnet flasser rett av visiret.

noen værtyper er det helt klin umulig å gjøre noe med dogg. dette er hvis det er tåkete og lavtrykk, regn i lufte o.l. Da dogger det uansett hvor fort en kjører eller puster så lite en kan med nesa.....men sånn er det jo å kjøre MC da ;)
Gixxerman

Re: Erfaring med Arai

Post by Gixxerman »

På de vanlige Arai hjelmene følger det med pinlock... funker som bare det.
Post Reply