inunf wrote:Tja, hvis du hadde fulgt med i mattetimene så hadde du nok sluppet å spør om noe såpass enkelt...
men matte e jo umulig, matte læreren forteller livshistorien hver time, det e kjedelig... men skal ta meg et matte kurs en gang, holde på å øve meg med kalkulatoren nå
Ja hvis du ikke greier å regne om liter til desiliter så skjønner jeg at du syns matte er umulig Men matte er det mest logiske faget i verden, og det finnes kun et rett svar på et regnestykke.
Tore^NSR wrote:Ja hvis du ikke greier å regne om liter til desiliter så skjønner jeg at du syns matte er umulig Men matte er det mest logiske faget i verden, og det finnes kun et rett svar på et regnestykke.
fant ut idag hva ligninger var, men sjønner det ikke, bare masse x og tall
Jeg finner mye av matematikk lett, men jeg har full forståelse for dem som ikke gjør det.
x er en variabel, en ukjent om du vil. Veldig ofte vil man finne denne ukjente. Da må man bruke regneregler og få x på ene siden av = tegnet og tallen på den andre siden
Alas wrote:Matematikk er den eneste perfekte vitenskap!
Jeg finner mye av matematikk lett, men jeg har full forståelse for dem som ikke gjør det.
x er en variabel, en ukjent om du vil. Veldig ofte vil man finne denne ukjente. Da må man bruke regneregler og få x på ene siden av = tegnet og tallen på den andre siden
ok så ligninger er noe man gjør når man kjeder seg?