mattetråden
Re: liter om til desiliter
Edit på den første posten din.. opperst over der du skriver inn et svar 

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Re: liter om til desiliter
Mantis wrote:
![]()
Døp den om til mattetråden
Oooh, me, me, pick me!!!!

Mattetråden ja...... Kunne nok reddet mange karakterer kunnskapen her inne. Er nok endel her som har peil på realfag her inne tipper jeg......
Re: mattetråden
http://www.gruble.net/matte/
Se her, kan dere friske opp litt fra det dere en gang ikke gadd å lære på grunnskolen
Se her, kan dere friske opp litt fra det dere en gang ikke gadd å lære på grunnskolen

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Hypotenus meg her, og hypotenus meg der 

- olsen.no
- MC: derbi sm 2002
_________________ - Location: tromsø. -kroken
genial side det der, prøvde meg på matte sertfikatet men det gik til peaces med en gang 

- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Matte uten kalkis? Hmmmmm, har jeg ikke gjort siden ungdomsskolen. Må øve litt før jeg klarer gangesertifikatet ja, ihvertfall med tidspress.....
- Kjitta8648
- MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Prøvde en gang en sinus i en kurve men det gikk rett til He***te.
Brukte tre dager på å få blåbærlyngen ut av nesen.
Brukte tre dager på å få blåbærlyngen ut av nesen.

http://www.zrxocboard.com/board/index.php
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Mange rektige fikk du? Jeg fikk 97 av100olsen.no wrote:genial side det der, prøvde meg på matte sertfikatet men det gik til peaces med en gang
Fant en grei måte da jeg gikk på skolen. Var bare å skrive opp hvor lang X var om den ene siden var 4cm og den andre var 3cm, så fikk man en lang rekke svar til slutt 

OK, to små matteoppgaver:
Oppgave 1:
Ta en appelsin og legg på gulvet. Strekk et tau rundt den og mål lengden. Tenk deg nå at du flytter tauet, slik at det ligger i en sirkel konstant 1 meter fra appelsinen. Hvor mye lenger er tauet nå?
Oppgave 2:
Tenk deg at du strekker et tau rundt jorda. Ikke over fjelltopper, men langs havoverflaten. Tenk deg så at du løfter tauet slik at det er konstant 1 meter over havoverflaten. Hvor mye lenger er tauet nå?

Oppgave 1:
Ta en appelsin og legg på gulvet. Strekk et tau rundt den og mål lengden. Tenk deg nå at du flytter tauet, slik at det ligger i en sirkel konstant 1 meter fra appelsinen. Hvor mye lenger er tauet nå?
Oppgave 2:
Tenk deg at du strekker et tau rundt jorda. Ikke over fjelltopper, men langs havoverflaten. Tenk deg så at du løfter tauet slik at det er konstant 1 meter over havoverflaten. Hvor mye lenger er tauet nå?

- olsen.no
- MC: derbi sm 2002
_________________ - Location: tromsø. -kroken
jeg fikk 4 av 100 riktigeBonnis wrote:Mange rektige fikk du? Jeg fikk 97 av100olsen.no wrote:genial side det der, prøvde meg på matte sertfikatet men det gik til peaces med en gang

94/100 på 4 min og 20 sek. Rimelig fornøydolsen.no wrote:jeg fikk 4 av 100 riktigeBonnis wrote:Mange rektige fikk du? Jeg fikk 97 av100olsen.no wrote:genial side det der, prøvde meg på matte sertfikatet men det gik til peaces med en gang