FÃ¥r ikke start...

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
MatsBS
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D

FÃ¥r ikke start...

Post by MatsBS »

Hei.
Jeg får ikke start på min Husqvarna, den gikk som ei klokke helt til jeg stoppet og gikk inn på en butikk. Da jeg kom ut igjen startet den, men jeg syntest den gikk så fuskete så jeg stoppet den for å sjekke bensin. Jeg slo over til reservetank, men den gikk fremdeles fuskete så jeg stoppet den på nytt. Men så fikk jeg ikke start. Fylte bensin, men startet fremdeles ikke.

Det er gnist og kompresjon, og har "sjenket" sylinderen, men starter fremdeles ikke. Har prøvd å trille og trødd og trødd, men det er helt dødt. Pluggen kjøpte jeg tidligere samme dag så den burde være i orden.
Virker som at den ikke tenner på rett tidspunkt, trolig pga CDI.
Hvis noen har noen forslag til hva som er galt hadde jeg satt STOR pris på det. :D
Og er det mulig å sjekke om cdi'n er ødelagt?
Trenger hjelp, er desperat!! :roll:
Image

Image
FV

Re: FÃ¥r ikke start...

Post by FV »

Om du kjøpte deg ny plugg samme dag, å ikke har sjekket den, ville jeg sjekka den. Kan være dårlig produksjon, feil verdi o.l. Så sjekk pluggen først.
toriamos
MC: Ducati ST2

Post by toriamos »

Tja, om det er gnist på pluggene så virker vel disse? Helt sånn ut av det blå så kan det jo virke som motoren ikke får bensin rett og slett. Starter gjerne med fusking da.
1999 Ducati ST2
MatsBS

Post by MatsBS »

toriamos wrote:Tja, om det er gnist på pluggene så virker vel disse? Helt sånn ut av det blå så kan det jo virke som motoren ikke får bensin rett og slett. Starter gjerne med fusking da.
Men har jo sjenket sylinderen, men starter fremdeles ikke. Fusker ikke en gang :-s Men har opplevd at når jeg har trødd i flere minutter så kommer den nesten en gang, men så blir den helt dau igjen.
Og av og til skyter den, men vet ikke hva det kan ha å si :?
Image

Image
MatsBS

Post by MatsBS »

Der fikk jeg start :twisted:
Det var pluggen/plugghetta. Dette er litt flaut, men tenkte jo at det var i orden siden det var gnist :-#
Image

Image
Post Reply