
Turtallsperre
Re: Turtallsperre
Jeg har ca 140hk på bakhjulet (170+ på veiven), men framhjulet holder seg aaaakkurat nedpå hvis jeg tyner 2.gir på flatmark.. Optimal aks.. 

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Re: Turtallsperre
Sykkelen er orginal, men er jo litt forskjell på effekt fra motor til motor, akkurat som på biler.Phantom wrote:125hk på bakhjulet og power-løft i 1. og 2. gir? Er den trimmet på noe vis? Er det 131hk i disse orginalt? Hørtes lite ut med bare 6hk i effekttap...men stemmer kanskje? He he. Jeg må gi gass og nøkke til, skal jeg ha min opp på 2.gir. Men så har jeg 128hk`eren da
Har forresten sett sykkelen din på VW/Audi forumet ogsåMeget pen!
Men må jo huske at effekt tapet er ikke så mye på mc som på bil da...men vet ikke hva som er normalt på disse sykklene.
Kjørte du på Våler med bilen din ?
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
Audi TT 2003 mod
Re: Turtallsperre
Min var oppgitt til 141 på veiva fra suzuki. Hadde 120 på hjulet originalt.
Re: Turtallsperre
Ok, ja er jo forskjell på disse syklene. Da tror jeg din er på den spreke enden av skalaenJon Erik wrote:Sykkelen er orginal, men er jo litt forskjell på effekt fra motor til motor, akkurat som på biler.Phantom wrote:125hk på bakhjulet og power-løft i 1. og 2. gir? Er den trimmet på noe vis? Er det 131hk i disse orginalt? Hørtes lite ut med bare 6hk i effekttap...men stemmer kanskje? He he. Jeg må gi gass og nøkke til, skal jeg ha min opp på 2.gir. Men så har jeg 128hk`eren da
Har forresten sett sykkelen din på VW/Audi forumet ogsåMeget pen!
Men må jo huske at effekt tapet er ikke så mye på mc som på bil da...men vet ikke hva som er normalt på disse sykklene.
Kjørte du på Våler med bilen din ?

-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
Re: Turtallsperre
Ser du har hatt en del sykkler, hvordan synes du CBR900 er iforhold til de du har hatt før?Phantom wrote:Ok, ja er jo forskjell på disse syklene. Da tror jeg din er på den spreke enden av skalaenJon Erik wrote:Sykkelen er orginal, men er jo litt forskjell på effekt fra motor til motor, akkurat som på biler.Phantom wrote:125hk på bakhjulet og power-løft i 1. og 2. gir? Er den trimmet på noe vis? Er det 131hk i disse orginalt? Hørtes lite ut med bare 6hk i effekttap...men stemmer kanskje? He he. Jeg må gi gass og nøkke til, skal jeg ha min opp på 2.gir. Men så har jeg 128hk`eren da
Har forresten sett sykkelen din på VW/Audi forumet ogsåMeget pen!
Men må jo huske at effekt tapet er ikke så mye på mc som på bil da...men vet ikke hva som er normalt på disse sykklene.
Kjørte du på Våler med bilen din ?Bare bra det da, he he. Var ikke på Våler med bilen min, det passet dessverre ikke
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
Audi TT 2003 mod
Re: Turtallsperre
Tja, 750`en oppførte seg veldig likt denne. De er begge lave og breie, mens `01 R 1000 virket smalere og høyere. Sammenliknet med 750`en så er denne sterkere på lav- og midtregisteret, mens på topp kjenner jeg ikke mye forskjell. Synes også 900 RR`en er mer lettstyrt i svingene, måtte "tvinge" GSX-R`en mer. Kan være litt fordi Sukien har 190 bakhjul...
Sammenliknet med R 1000 har ikke Hondaen sjangs noe sted på registeret, Sukien er brutal der. Både rett fram og i svinger. Den er utrolig lettstyrt, 900RR og GSXen virker som tankser i forhold. Fikk enkelte ganger til power-wheelies i 3.gir også. Utrolig morsom sykkel!
Men nå har jeg alltid vært svak for designet på Hondaen så jeg storkoser meg om dagen jeg
Var redd jeg skulle bli skuffet siden jeg hadde R1000 før, men er overrasket over hvor bra den egentlig går.
Kanskje det er fordi jeg har blitt litt eldre...? He he
Sammenliknet med R 1000 har ikke Hondaen sjangs noe sted på registeret, Sukien er brutal der. Både rett fram og i svinger. Den er utrolig lettstyrt, 900RR og GSXen virker som tankser i forhold. Fikk enkelte ganger til power-wheelies i 3.gir også. Utrolig morsom sykkel!
Men nå har jeg alltid vært svak for designet på Hondaen så jeg storkoser meg om dagen jeg

Kanskje det er fordi jeg har blitt litt eldre...? He he
-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
Re: Turtallsperre
Takk for svar, moro og høre litt samenlingning.Phantom wrote:Tja, 750`en oppførte seg veldig likt denne. De er begge lave og breie, mens `01 R 1000 virket smalere og høyere. Sammenliknet med 750`en så er denne sterkere på lav- og midtregisteret, mens på topp kjenner jeg ikke mye forskjell. Synes også 900 RR`en er mer lettstyrt i svingene, måtte "tvinge" GSX-R`en mer. Kan være litt fordi Sukien har 190 bakhjul...
Sammenliknet med R 1000 har ikke Hondaen sjangs noe sted på registeret, Sukien er brutal der. Både rett fram og i svinger. Den er utrolig lettstyrt, 900RR og GSXen virker som tankser i forhold. Fikk enkelte ganger til power-wheelies i 3.gir også. Utrolig morsom sykkel!
Men nå har jeg alltid vært svak for designet på Hondaen så jeg storkoser meg om dagen jegVar redd jeg skulle bli skuffet siden jeg hadde R1000 før, men er overrasket over hvor bra den egentlig går.
Kanskje det er fordi jeg har blitt litt eldre...? He he
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
Audi TT 2003 mod