Ble nesten påkjørt idag.... :(
Re: Ble nesten påkjørt idag.... :(
eg hadde ein litt lik episode for nokon veker sidan, eg kjørte i ein 70-sone og låg i kansje 80 og det var ein høgre sving for meg og for han var det ein venstre sving. det var sol imot han, så tydligvis såg han ikkje meg i det han kutta svingen så masse at gulestripa låg under midten på bilen, og eg la meg berre så langt ned for å klare å holde meg nermast autovernet at eksospotta og fotkvilaren tok nedi. og det var kansje berre en 20-30 cm ifra bilen, og når det er i ein sving og han såg meg rett før eg møtte han, så han svingte fort litt unna, hadde han sett meg eit sekund etter så hadde eg nok føke rett i han... det var ein ganske skarp sving så det var ganske så vilt, eg viste at eg skulle greie det så eg stivna ikkje til, men etter eg hadde fore forbi bilen så var eg ganske så skremt for å seie det mildt kor flaks eg hadde at det ikkje gjekk verre. for bilen hadde meget høg fart, vil tippe en over 120 km/t for den kom i enorm fart.
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
-
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
har vel hatt opptil 3 slike episoder på en dag. riktignok ikke fullt så nære på som deg da. men bilister ser så godt som ingenting hvis du treffer på den rette. vurderer derfor å kjøpe sånn refleksgul kjørejakke. selv om det ser litt teit ut. jaja kanskje politiet tror jeg kjøre fin hvis jeg har på meg en sånn en?
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Har sett enkelte folk kjører med signal gule jakker i trafikken, for å si det sånn. Du ser de bedre en traileren som ligger der
Er helt syk hvilken effekt det gir egentlig, satt å tenkte på det da jeg satt på bussen.
Når jeg kjøper meg mer kubikk til neste vår vurderer jeg å kjøpe noe signal gult for å faktisk blir sett og lagt merke til i trafikken. Rossi sin eldre skinndress er jo ypperlig til dette, den lyser jo opp.

Når jeg kjøper meg mer kubikk til neste vår vurderer jeg å kjøpe noe signal gult for å faktisk blir sett og lagt merke til i trafikken. Rossi sin eldre skinndress er jo ypperlig til dette, den lyser jo opp.

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Kjørelærerne på trafikkskolen jeg går har sånne.. Funker sinnsykt bra!
- Romy
- MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Det er ingentvil om at man syns bedre med slike vester, Har selv lagt merke til hvor stor forskjellen er.
Men jeg har skjønt det sånn at under enkelte forhold så vil denne fargen faktisk syns dårligere enn f.eks svart...?
Noan som kjenner til dette da?
\\Romy
Men jeg har skjønt det sånn at under enkelte forhold så vil denne fargen faktisk syns dårligere enn f.eks svart...?
Noan som kjenner til dette da?
\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! 
Tilgi meg!

Tilgi meg!
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Hvordan forklarer man det at signalgult vises dårligere enn sort ? Har vondt for å tro at det skulle eksistere noen omstendigheter som skulle tilsi dette.

Ellers så har Halvarssons en jakke som heter Halogen. Den ser faktisk ganske OK ut, og den er i hvertfall godt synlig.

Ellers så har Halvarssons en jakke som heter Halogen. Den ser faktisk ganske OK ut, og den er i hvertfall godt synlig.
jeg har en sort skinndress men jeg står på sykkelen ov vinker med begge armene for å bli sett!!! 

1.3.1.2
Visse folk kjører jo i skumringstimene også, da kan det lønne seg med klær med litt farger i.Banditbiker wrote:Hvordan forklarer man det at signalgult vises dårligere enn sort ? Har vondt for å tro at det skulle eksistere noen omstendigheter som skulle tilsi dette.
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Leste du egentlig hva jeg skrev ?
Hvis du mener et klesplagg som er svart kan lønne seg i skumringstimene.. Ja da tror jeg du har bomma littFV wrote:Visse folk kjører jo i skumringstimene også, da kan det lønne seg med klær med litt farger i.Banditbiker wrote:Hvordan forklarer man det at signalgult vises dårligere enn sort ? Har vondt for å tro at det skulle eksistere noen omstendigheter som skulle tilsi dette.

Enda en hverdag.. har skjedd to sifre ganger med meg, spes i vikeplikt situasjoner.
[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
Snakker ikke sånn "må bremse raskt ned for å unngå å treffe bilen"
Tror heller det var sånn "Måke inn bremsen og ha full nødbrems fra 80km/t for å så være 1 meter ifra å treffe bilen ved full stopp"
Edit: Kan fortelle om en gang jeg hadde kjæresten med meg på en tynnere vei og bilen foran plutselig sto i ro etter en sving, innså med en gang at det var nyttesløst å bremse med passasjer og så liten avstand, då var alternativet å ta unnmanøver og håpe at man kom seg inn igjen på "sin side" før bilen imot traff.
Gikk på meteren, vet ikke om bilen imot bremset eller ikke.
Tror heller det var sånn "Måke inn bremsen og ha full nødbrems fra 80km/t for å så være 1 meter ifra å treffe bilen ved full stopp"
Edit: Kan fortelle om en gang jeg hadde kjæresten med meg på en tynnere vei og bilen foran plutselig sto i ro etter en sving, innså med en gang at det var nyttesløst å bremse med passasjer og så liten avstand, då var alternativet å ta unnmanøver og håpe at man kom seg inn igjen på "sin side" før bilen imot traff.
Gikk på meteren, vet ikke om bilen imot bremset eller ikke.
- Skyt her -
- Memo
- MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition" - Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo
Fra og med neste år blir man faktisk bøtelagt hvis man ikke har på sånn gul refleksvest.
Leste det på mopedportalen og tvilte veldig på det, men så ringte jeg statens vegvesen og de sa det var sant!
Leste det på mopedportalen og tvilte veldig på det, men så ringte jeg statens vegvesen og de sa det var sant!

- Lasseleeten
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Hmm, var det ikke det som var en aprilspøk da? =pmemo wrote:Fra og med neste år blir man faktisk bøtelagt hvis man ikke har på sånn gul refleksvest.
Isåfall så håper jeg det er godkjent å ha signalgule jakker =p
Gidder ikke ha sånn vest som flagrer over alt =P