Var ikke i "race-modus" men trillet avgårde i en bakke uten å vere alt for oppmerksom på hvor fort det gikk. Har kjørt denne strekningen i mange år og har liksom "kontroll" føler jeg selv da.

Hvor lenge eg blir uten lappen og hvor stor boten blir vet eg ikke (kanskje noe av dere vet dette?)
Stusset litt på at de i det hele tatt fikk målt meg da dette ble gjort på nesten 400 meters avstand med laser. Fikk faktisk prøve laseren (som stod på tripod) selv da eg kommenterte dette og det var forholdsvis enkelt å treffe biler på havle avstanden men fikk ikke testet på 400 m. Noen som har info rundt nøyaktigheten på disse laserene på disse avstanden på motorsykkel? Er det nøyaktig? Selv så jeg ikke på spedooen så hva jeg hadde blir ren tipping, men det er helt klart at det er skummelt fort gjort å bryte fartsgrenser på motorsykkel.
Om målingen er riktig har eg ingen problem med å ta min straff, sånn er reglene men det blir litt tungt å svelge når eg tenker tilbake på en ulykke som skjedde for ca 1 år siden. Min samboer som kjørte motorsykkel på vei til jobb ble regelrett meid ned av avisbudet (med bil) som ikke overholdt vikeplikten. Dette resulterte i sykehusbesøk og over 1 år med behandling og hun er enda ikke helt bra. Så kan dere jo tippe om avisbudet mistet sertifikatet eller ikke.....

Der er liksom ingen rød tråd i håndhevelsen av trafikkreglene.....
Så kjør forsiktig... lappen henger i en tynn tynn tråd..

Edit: mener å huske den nøyaktige avstand av enten 361m eller 381m... alikevel ganske langt...