Yamaha FZ6 - s. fra 78hk til 98hk, hva må til?

Prat om tung MC.
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Re: Yamaha FZ6 - s. fra 78hk til 98hk, hva må til?

Post by Borg »

moonlit wrote:
Chingado wrote:Hva er egentlig straffen om "storebror" oppdager at du har modifisert effekten 20 hester opp?
Hvor ofte er det EU-kontroll på tunge sykler?
Må ærlig talt si at jeg aldri har hørt om dette på sykler, men regner nå med det er en form for kontroll.
Finnes ikke EU-kontroll, så mest sannsynlig er det ingen som oppdager det. Om du får mangellapp og må vise sykkelen kan du jo bare reversere jobben først.

MEN, og det er et jævla stort men, hvis du havner i en ulykke vil jeg tro at du lett kan bli gjeldsslave resten av livet. Si at du kolliderer med en syklist, og syklisten trenger pleie resten av livet, og skal ha millioner for tapt arbeidsinntekt etc.. Det ville ansvarsforsikringen din normalt ha dekket, men det er ikke umulig at forsikringsselskapet med loven i hånd kan sette opp et regresskrav mot deg på millioner fordi du hadde ulovlig modifisert sykkelen.

Det gjelder isåfall alle uplomberte/trimma scootere og sykler..
jaja...
Dette ville jo også gjelde alle med den effekt potte, power comander, mm. Så det blir fort 50 % av alle sykkeler i Norges land :-k

Mulig det ville kostet deg mye mer men ... Noen med erfaring på området??
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Borg wrote:
moonlit wrote:
Chingado wrote:
MEN, og det er et jævla stort men, hvis du havner i en ulykke vil jeg tro at du lett kan bli gjeldsslave resten av livet. Si at du kolliderer med en syklist, og syklisten trenger pleie resten av livet, og skal ha millioner for tapt arbeidsinntekt etc.. Det ville ansvarsforsikringen din normalt ha dekket, men det er ikke umulig at forsikringsselskapet med loven i hånd kan sette opp et regresskrav mot deg på millioner fordi du hadde ulovlig modifisert sykkelen.

Det gjelder isåfall alle uplomberte/trimma scootere og sykler..
jaja...
Dette ville jo også gjelde alle med den effekt potte, power comander, mm. Så det blir fort 50 % av alle sykkeler i Norges land :-k

Mulig det ville kostet deg mye mer men ... Noen med erfaring på området??
Det er IKKE slik det fungerer. Skulle derimot forsikringsselskapet finne en kobling mellom ulykke og den ulovlige opearsjonen av sykkel kan de kreve regress. Skulle du altså krasje i over 200 med med 34hk sykkel og overlever men er lam for livet, eller for den sakens skyld skader andre, ja da kan du nok bli gjeldsslave.
FZ1Fazer
MC: Yamaha FZ1-S

Post by FZ1Fazer »

Er visst en stund siden jeg har sjekka forumet, for her var det kommet litt innlegg....

Borg;
Det ryktes jo at forhandleren her i byen er rimelig dyr av seg, så det skal man ikke se bort ifra. Så hvis jeg virkelig begynner å vurdere å gjøre dette, så vil jeg selvsagt sjekke opp nede i Stavanger. Er jo tross alt bare 1,5 time unna :)
Eller andre plasser og...

Chinagdo;
Prisen jeg fikk opplyst på 6000,- i avgifter , ble regnet ut som differansen mellom 78 og 98 hk. Altså differansen på engangsavgiften.

De sier jo her i byen at man ikke vil merke så stor forskjell. At forskjellen først og fremst vises på toppfart :?
Men jeg vil jo absolutt tro at når man har 20 hk ekstra, så merker man det. Kan være at 98 hk er maks effekt ved høyere turtall, og eventuelt fullt dreiemoment tidligere på skalaen og eventuelt lenger opp i registeret. 78 hk har maks effekt ved 11.500 omdr. Dreiemomentet er jeg ikke sikker på når er på topp.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Vet ikke hvor mange ganger jeg har henvist til mcjournalen her inne nå, men det står jo utrolig mye kjekt der da :wink:

FZ6-S
Effekt: 57 kW (78 hk) v/11.5000 o/min.
Dreiemoment: 51,6 Nm v/10.000 o/min.

FZ6-S2
Effekt: 72 kW (98 hk) v/12.000 o/min.
Dreiemoment: 63 Nm v/10.000 o/min.

Konklusjonen er nok at de siste 20 hk'ene bør merkes over hele linja, eller hva :D
ketnil2@online.no
MC: 2007 mof FZ6 78Hk

Post by ketnil2@online.no »

Er det noen som vet hvor man kan få gjort dette på Østlandsomr? Kontaktet forhandler her i Oslo, og de visste ikke noe om mulighetene til å bygge om denne til 98 Hk.
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

Hva er status her nå? Noen som har gjort det eller vet hvordan det gjøres?
Image
lostiones
MC: FZ6 devil, PC III, BMC

Post by lostiones »

vestfold74 wrote:Hva er status her nå? Noen som har gjort det eller vet hvordan det gjøres?
Ja, se på denne linken

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=7295
Post Reply