Idiotkjøring i Ekebergtunnelen

Prat om tung MC.
ASU
MC: Kawasaki ZX-7R '97

Idiotkjøring i Ekebergtunnelen

Post by ASU »

Fredag 8/6-07 kl. 1300 ble jeg forbikjørt av en r-motorsykkel i full fart i Ekebergtunnelen østgående retning. Det var en del trafikk, så bilene lå vel i ca. 60 km/t. Rett foran meg lå to biler ved siden av hverandre, og motorsyklisten presset seg imellom, og traff bilen til venstre så den mistet speilet. Motorsyklisten kom i ubalanse, og jeg var overbevist om at dette skulle ende katastrofalt. Men han hentet seg inn igjen, og stakk av. Jeg mistenker at sykkelen kan være stjålet, for sjåføren hadde kun t-skjort, bukse og hjelm. Og ingen med vettet i behold kjører vel som en idiot uten full kjøredress...

Jeg tenkte å legge meg på hjul etter for å ta nummeret, men fant at dette var særdeles uansvarlig med såpass mye trafikk.
Noen som vet om, eller ble selv frastjålet sykkelen sin i går?
quantumduck
MC: Hayabusa

Re: Idiotkjøring i Ekebergtunnelen

Post by quantumduck »

ASU wrote:Fredag 8/6-07 kl. 1300 ble jeg forbikjørt av en r-motorsykkel i full fart i Ekebergtunnelen østgående retning. Det var en del trafikk, så bilene lå vel i ca. 60 km/t. Rett foran meg lå to biler ved siden av hverandre, og motorsyklisten presset seg imellom, og traff bilen til venstre så den mistet speilet. Motorsyklisten kom i ubalanse, og jeg var overbevist om at dette skulle ende katastrofalt. Men han hentet seg inn igjen, og stakk av. Jeg mistenker at sykkelen kan være stjålet, for sjåføren hadde kun t-skjort, bukse og hjelm. Og ingen med vettet i behold kjører vel som en idiot uten full kjøredress...

Jeg tenkte å legge meg på hjul etter for å ta nummeret, men fant at dette var særdeles uansvarlig med såpass mye trafikk.
Noen som vet om, eller ble selv frastjålet sykkelen sin i går?
Mange som kjører uten annet enn t-skjorte og olabukse nå. Og idiotene lever blant oss hele tiden så ...
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Det må da faen gå an å ha litt vett i hodet... ? :?
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Mange som kjører uten annet enn t-skjorte og olabukse nå. Og idiotene lever blant oss hele tiden så ...
Veel, noen plukkes jo ut på naturlige måten og blir til Road Kill. Darvinisme i praksis liksom...
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

Babelfisken wrote:
Veel, noen plukkes jo ut på naturlige måten og blir til Road Kill. Darvinisme i praksis liksom...
Stygt å si det, men det er kanskje like greit. Med tanke på vår sikkerhet :roll:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Endre wrote:
Babelfisken wrote:
Stygt å si det, men det er kanskje like greit. Med tanke på vår sikkerhet :roll:
Jeg er langt på vei enig der. Fikk en forbi på yttern under øvelseskjøring i går. I seg selv ikke så dramatisk å kaste seg forbi to stykker i slutten av en åpen sving rett før skogen, det var heller stilen som skremmte. Vinglete, usikker og med feil sporvalg satt vi begge med klupen i halsen og så etter jordfreser spor ut i skauen hele veien hjem.
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

ASU wrote:Fredag 8/6-07 kl. 1300 ble jeg forbikjørt av en r-motorsykkel i full fart i Ekebergtunnelen østgående retning. Det var en del trafikk, så bilene lå vel i ca. 60 km/t.
Samme uke ble en kollega av meg i bil passert av en sykkel i sikkert 150-170 i utgangen av tunnelen vestgående på morran. Ikke særlig smart det heller mellom bilene som holdt en 70-80.

Det med tskjorte og jeans, prøvde det i helgen og det var utrolig 'digg' - følte jeg kjørte deretter og men klart det er fort gjort at noe skjer. Slik som varmen denne uken har vært så skjønner jeg folk godt, men om det er smart; nei! Vet ikke om det er noe jeg vil satse på, men 'HD typene' kjører vel slik hele tiden?!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Chivas
MC: -00 Suzuki GSX-R 600

Post by Chivas »

Kjører selv relativt lettkledd ved varme dager...t.o.m. shorts og t-skjorte. Og, ja det er digg, men samtidig er jeg klar over at det ikke er særlig smart ved evt. uhell ;-) ...men det er bare rett og slett for varmt å kjøre med fullt utstyr på varme dager :( ...da kan man heller ta bilen med aircondition 8)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Jeg var ute og kjørte bil på gamle E6 ved Muruvik i Sør-Trøndelag i går, nordgående retning. Her er det vanlig tofelts vei med motgående trafikk. Jeg lå vel i rundt 80 km/t idet jeg møtte en traktor med henger. Akkurat i det jeg passerer traktoren hører jeg et BRØL så jeg hopper i setet. En MC har passert mellom meg og traktoren. Han forsvinner raskt, det eneste jeg registrerer er en gul hekk. Vanskelig å tippe, men at han holdt 120-140 km/t på gulstripa tror jeg ikke er usannsynlig. Håper det ikke var noen her på forumet... :smt064 :smt105
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Nok et hjertesukk... :

I dag kjørte jeg på E16 gjennom Kjørbotunnelen ved Sandvika, da en kliss ny Land Rover av dyreste slag med prøveskilter kommer bakfra i høy hastighet. Jeg ligger i venstre fil retning Oslo, han kommer i høyre fil retning Drammen. Vedkommende tulling bestemmer seg for at han skal inn i min fil selv om jeg befinner meg der. Han blinker seg inn og presser meg inn mot tunnelveggen uten antydning til å vike, men gir seg da jeg legger meg på hornet.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen... enkelte bilførere tror tydeligvis at forkjørsrett er inkludert i prisen når den overstiger første millionen... :evil:
MatsBS
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D

Post by MatsBS »

Er det slike personer man kaller egoister i traffikken og komplette idioter? :roll:
Image

Image
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Det er nødvendig å kjøre som om alle andre er idioter :roll:
Det er metall på ytterkanten av støveltåa - den er til å sette en hilsen i døra til en idiot som skifter fil på tomt hode.
En dag skjer det... :evil:
smurf69

Post by smurf69 »

Min kjørelærer tilbake på midten av 80tallet brukte stålbelagt støvel flittig under mine timer. Ikke mye toleranse der i gården. Så presterte han å snu seg en gang og smelle knyttneven i panseret på en bil som hadde lagt for nære før lyskrysset.
Skulle nesten hatt flere slike
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

Haha, beste jeg har hørt.. :twisted: Men det er vel kanskje ikke slik man skaffer seg respekt som MCist i forhold til bilførere.. :roll:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
quantumduck
MC: Hayabusa

Post by quantumduck »

Endre wrote:Haha, beste jeg har hørt.. :twisted: Men det er vel kanskje ikke slik man skaffer seg respekt som MCist i forhold til bilførere.. :roll:
Respekt er oppskrytt, frykt er mye bedre. 90% av bilførerne kjører jo i søvne, fint å respektere hverandre i trafikken men det får ikke folk til å holde seg våkne. Generelt er jeg ikke så veldig tilhenger av "iddiot"-oppførsel, men hvis noen holder større avstand til meg, eller sjekker en ekstra gang i blindsonen, fordi de er redd for å få en støvel i speilet eller døra er det bare bra. Spark ivei! Respekten kan vi heller jobbe med å bygge opp utenfor situasjoner hvor vi er blitt satt i livsfare.
Post Reply