Vask og vedlikehold
Vask og vedlikehold
Jeg vasket sykkelen min i dag etter og ha fått den tilbake fra verkstedet, mye grunnet olje støv og mye annen dritt som den hadde plukket opp på besøket. Vakset felgene med felgvask og sykkelen med bil-shampo, og etter det gikk jeg over med kjedeolje og "polish". Resultatet ble overraskende bra og tenker på ta en slik vask annen hver uke, fordi det virket nesten som om sykkelen gikk bedre, kanskje litt placebo-effekt, men øker jo holdbarheten.
Over til spørsmålet, hvor ofte vasker dere eller har annet vedlikehold på syklene deres?
Over til spørsmålet, hvor ofte vasker dere eller har annet vedlikehold på syklene deres?
- Derbi GPR 125R (06)
-
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: Vask og vedlikehold
Alt for sjelden

-
etter hver gang jeg har kjørt!! Men ikke med mitoen da, den tenker jeg vil bli vasket en gang i uken da jeg begynner å kjøre, pluss polering annen hver 

Mito 06 og Honda Crf 250 

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Kan de vaskes?
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
-
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
pleide å vaske nsren ca annenhver uke, eller når jeg syntes den var virkelig skitten. polerte å styrte. synes det er viktig at kjøretøyet ser sånn nogenlunde rent og pent ut!
husabergen får enn vask når den er altfor skitten. offroadere skal jo helst ha litt gjørme på seg
husabergen får enn vask når den er altfor skitten. offroadere skal jo helst ha litt gjørme på seg

Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
- Olav'en
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Kan vaskes på opp til 60grader.Baron von Waffel wrote:Kan de vaskes?
Skal helst ikkje sentrifugeres, men kan tørkes i tørketrommel.
Flater med dekaler skal ikkje strykes.
-
Olav'en wrote:Kan vaskes på opp til 60grader.Baron von Waffel wrote:Kan de vaskes?
Skal helst ikkje sentrifugeres, men kan tørkes i tørketrommel.
Flater med dekaler skal ikkje strykes.
du glemte at den ikke må henges opp-ned til tørk

- P.Stordal
- MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
-_-'
Prøer å vaske en gang i uka! Full vask, rens og polering, olje kjede etc.
Prøer å vaske en gang i uka! Full vask, rens og polering, olje kjede etc.

Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 

jeg prøver å få vasket sykkelen to ganger i uken.
Jeg sliter litt med å få felgene rene og pene
Blir det mye lettere å få felgene rene hvis man bruker felg-rens?
Jeg sliter litt med å få felgene rene og pene

To ganger i uka, full vask og polering = 2 til 2.5 timer. Dette er om det er solskinnsdager. Ser jeg drittvær i vente, som det er akkurat nå, gir jeg faen i å tenke på sånt helt til den første godværsdagen.
-
Er det nå vi skal si at han kan holde seg unna lett mc forumet? 

Mito 06 og Honda Crf 250 

eg vasker den kvar gang den er skitten og det er blitt fint vær, og iblant om sykkelen er skitten men veit at det blir like skitten igjen etter ein kjøretur for å unngå at skiten sett seg skikklig fast. fordi sånn type sykkel eg har uten kåper for motor osv så sett all asfalt dritt seg enormt fast rundt eksosanlegg og motor pga varmen. men kjører aldri sykkelen når det er fint vær når den er skitten, tar alltid ein vask før eg kjører den. er verdt det
...
men har eit spørsmål, når vi først snakker om vask og vedlikehold. sykkelen min vil eg seie sjølv er i veldig bra stand for å vere 2001 modell, men ein ting som plager meg litt, det er at ved tanken der eg sitter så har jakka gnaga litt i lakken, er litt småstriper og lakken er ikkje like blank lenger, er litt matt. eg har polert den mange ganga, men det hjelp lite, den blir litt blankare men ser fortsatt forsjelen, at lakken er meir slitt der enn andre plasser, har litt småhakk etter steinsprut også, lakken er blå metallic... finnest det noko som virkelig vil fungere for å få den fin igjen?

men har eit spørsmål, når vi først snakker om vask og vedlikehold. sykkelen min vil eg seie sjølv er i veldig bra stand for å vere 2001 modell, men ein ting som plager meg litt, det er at ved tanken der eg sitter så har jakka gnaga litt i lakken, er litt småstriper og lakken er ikkje like blank lenger, er litt matt. eg har polert den mange ganga, men det hjelp lite, den blir litt blankare men ser fortsatt forsjelen, at lakken er meir slitt der enn andre plasser, har litt småhakk etter steinsprut også, lakken er blå metallic... finnest det noko som virkelig vil fungere for å få den fin igjen?
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
- Lasseleeten
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
morra-di@hotmail.com wrote:Er det nå vi skal si at han kan holde seg unna lett mc forumet?
Denne tråden kunne jo like godt vært under Generelt..
Og siden han er moderator og har over 9000 poster så hva med litt respekt?

Vasker den hvis det har regna og den har blitt møkkete, sånn som nå. Får vel vaske imorra

Ellers er det vel ca annenhver uke
-
det var bare kødd da,Lasseleeten wrote:morra-di@hotmail.com wrote:Er det nå vi skal si at han kan holde seg unna lett mc forumet?
Denne tråden kunne jo like godt vært under Generelt..
Og siden han er moderator og har over 9000 poster så hva med litt respekt?![]()
Vasker den hvis det har regna og den har blitt møkkete, sånn som nå. Får vel vaske imorra
Ellers er det vel ca annenhver uke

Mito 06 og Honda Crf 250