Det er få som faktisk har kompetanse til å svare på det spørsmålet. Derbi og AM6-motorene er ganske like når det gjelder ytelse, dette er siden man får like barsk trim til begge motorene ca og girutvekslingen er veldig lik, altså utvekslinga mellom primærdrev og drev i girkassa.
Kan nevne en fakta-ting:
Derbi clutchen er bedre. Den har 5 lameller og 5 fjører mot 4 til AM6.
Ellers tåler veiva oppmot ca 14 000 omdr, mot ca 12 000 omdr til AM6.
Derbi-sylinderen har hc-belegg, altså den tåler mer juling pluss at den har større eksosport som da betyr at den har potensiale til å yte mer med original sylinder.
Derbi-veiva har lengre slaglengde på råden som betyr at med trimsylindre får man et par ekstra kubikk i forhold til AM6(så lenge man bruker veiv med original lengde på råden).
Det som man får størst slagvolum med er AM6, der får man opp til 90.2 mot 84.4 til Derbi.