Ja, det å bruke "40 års krise" som argument er et dårlig argument.
Er snart 40 år selv........bare det at jeg har kjøpt sykkel igjen etter å ha fylt 37 kan vel betegnes som en krise av mange.
Men det driter jeg i, samme med ABS......en god ABS kan redde deg, det er ditt valg hva "du har lyst på".
Jeg ville ikke ha valgt bort et godt ABS system...dersom sykkelen hadde det.
Men igjen, litt avhengig av type sykkel.
Hvilken grad av "sikkerhet" man ønsker er jo opp til en selv?
ABS eller ei, 60 eller 180 hk, Enduro eller R-sykkel, Tekstildress eller Skinndress, Sikkerhets vest eller ei........
Sikkerhets vesten synes jeg er åndsvak(nå starter en ny storm

), men mange synes det skal være påbudt.
Hva blir det neste i "sikkerhetens-navn"?
Stobe-lys på toppen av hjelmen eller et generelt forbud på mc'er(gud forby!)
Personlig synes jeg at det å stole for mye på elektronikk er uheldig, spesielt ABS på sykkel.
Du vil aldri kunne trene på effektiv bremsing ettersom den vil komme inn å blande seg inn.
Den dagen den kutter ut og du trenger den, hva da. (bare å levere inn sykkelen å få det fikset.)
Min konlusjon (som ikke er noe fasit

) er:
Sykkler:
Sykkel av type Touring og noen Choppere burde ha ABS, eller en opsjon på det.
Andre sykkler trenger nødvendigvis ikke.
Førere:
Erfarne førere har ikke så mye bruk for ABS.
Uerfarne førere har mere bruk for det.
(Blir mye i samme stil som Hk begrensninger.)
Smaken er som baken......
