Kø i kø-kjøringen
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Kø i kø-kjøringen
Og helst unngå dette
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: Kø i kø-kjøringen
Au
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Re: Kø i kø-kjøringen
Han i siste videoen der fortjente ikke bedre da, kjørte jo som en idiot.. Kjøre forbi i blindsonen når han i pickupen ikke bare BLINKER for å svinge, men faktisk begynner å svinge med forhjulene...
Re: Kø i kø-kjøringen
Nå skal det jo i hans forsvar sies at det var en unødvendig brå manøver av pickupen (foruten at han neppe sjekket speilene før han byttet heller).moonlit wrote:Han i siste videoen der fortjente ikke bedre da, kjørte jo som en idiot.. Kjøre forbi i blindsonen når han i pickupen ikke bare BLINKER for å svinge, men faktisk begynner å svinge med forhjulene...
AtW
- SmokeDiesel
- Posts: 19
- Joined: 23 Dec 2006 13:19
- MC: '06 Suziku GSX-R 750
- Location: Oslo, Nordstrand
- Contact:
Re: Kø i kø-kjøringen
Jeg er fersk MC kjører av året og rykende fersk pendler i Oslo. Jeg er sikkert en av de dere tar igjen på vei hjem fra jobb.
Jeg prøver selvsagt å flytte meg når jeg blir tatt igjen, det er åpenbart at de som mestrer et høyere tempo enn meg imellom bilene skal slippes forbi. Men, jeg må innrømme at jeg samtidig finner det ganske krevende og ikke minst stressende tiltider å bane meg vei mellom bilene og det kan nok derfor fort gå bittelitt tid før jeg klarer å finne meg et passende sted å smette inn for å slippe dere forbi. Jeg synes det høres merkelig ut at noen med vilje ikke vil slippe dere forbi, for min del synes jeg det er mye lettere å komme meg igjennom køen dersom jeg ligger på hjul med en som "har driv" enn å bane veien selv. Men det er nå meg.
I tillegg er liten forundring over tempoet som blir holdt av enkelte. Når det er så trangt at du må "vippe" sykkelen fra side til side for å ikke slå borti speil på en bil, er det ikke litt vel trengt da? Med så mange sløve billister forunderer det meg tiltider at det går så bra som det gjør!
Jeg prøver selvsagt å flytte meg når jeg blir tatt igjen, det er åpenbart at de som mestrer et høyere tempo enn meg imellom bilene skal slippes forbi. Men, jeg må innrømme at jeg samtidig finner det ganske krevende og ikke minst stressende tiltider å bane meg vei mellom bilene og det kan nok derfor fort gå bittelitt tid før jeg klarer å finne meg et passende sted å smette inn for å slippe dere forbi. Jeg synes det høres merkelig ut at noen med vilje ikke vil slippe dere forbi, for min del synes jeg det er mye lettere å komme meg igjennom køen dersom jeg ligger på hjul med en som "har driv" enn å bane veien selv. Men det er nå meg.
I tillegg er liten forundring over tempoet som blir holdt av enkelte. Når det er så trangt at du må "vippe" sykkelen fra side til side for å ikke slå borti speil på en bil, er det ikke litt vel trengt da? Med så mange sløve billister forunderer det meg tiltider at det går så bra som det gjør!
'06 Suzuki GSX-R 750
Re: Kø i kø-kjøringen
Selvsagt er det lettere når en annen baner vei foran. Uten at man kanskje bevisst tenker over det, så blir det mest sannsynlig han som må ta støyten om en bil svinger ut. Nå høres dette sikkert som en djevelsk og egoistisk tankegang, men hvilke andre grunner er det ?
-
- Posts: 570
- Joined: 19 Mar 2007 22:32
Re: Kø i kø-kjøringen
En annen god grunn til å ligge bak er at den første bokstavelig talt baner vei, dvs mange biler flytter seg til siden. Opplevd flere ganger at bilene er så usedvanlig hensysnsfulle bare for å ta igjen den som har gjort jobben for meg lenger frem.Gixxerman wrote:Selvsagt er det lettere når en annen baner vei foran. Uten at man kanskje bevisst tenker over det, så blir det mest sannsynlig han som må ta støyten om en bil svinger ut. Nå høres dette sikkert som en djevelsk og egoistisk tankegang, men hvilke andre grunner er det ?
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Kø i kø-kjøringen
Jeg henger meg gjerne på folk som baner seg frem, fordi jeg regner med at de er mer erfarne enn meg på det feltet, slik at jeg kan lære noe. Har hendt et par ganger at jeg har hengt meg på scootere også..Babelfisken wrote:En annen god grunn til å ligge bak er at den første bokstavelig talt baner vei, dvs mange biler flytter seg til siden. Opplevd flere ganger at bilene er så usedvanlig hensysnsfulle bare for å ta igjen den som har gjort jobben for meg lenger frem.
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Kø i kø-kjøringen
Det er veldig viktig at man ikke overgår sine egne evner og følger sitt eget tempo, men allikevel tar hensyn til de bak. Jeg prøver heller å holde et javnt tempo igjennom hele tunnelen og slipper heller noen forbi om de ønsker. Nå de siste ukene virker det som om det er kommet mye turister i Oslo trafikken som ikke er vant med motorsykler som splitter (iallefall på ettermiddagen).SmokeDiesel wrote:Jeg prøver selvsagt å flytte meg når jeg blir tatt igjen, det er åpenbart at de som mestrer et høyere tempo enn meg imellom bilene skal slippes forbi. Men, jeg må innrømme at jeg samtidig finner det ganske krevende og ikke minst stressende tiltider å bane meg vei mellom bilene og det kan nok derfor fort gå bittelitt tid før jeg klarer å finne meg et passende sted å smette inn for å slippe dere forbi. Jeg synes det høres merkelig ut at noen med vilje ikke vil slippe dere forbi, for min del synes jeg det er mye lettere å komme meg igjennom køen dersom jeg ligger på hjul med en som "har driv" enn å bane veien selv. Men det er nå meg.
I tillegg er liten forundring over tempoet som blir holdt av enkelte. Når det er så trangt at du må "vippe" sykkelen fra side til side for å ikke slå borti speil på en bil, er det ikke litt vel trengt da? Med så mange sløve billister forunderer det meg tiltider at det går så bra som det gjør!
Husk langlys og blinklys - da flytter bilistene seg fortere

v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003