Tid på orginal aprilia rs 0-100 km/t.. ? Noen som har testa?

Prat om lett MC.
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

ChristR wrote:
Trulso wrote:
ChristR wrote: Det må ha vært en tung fyr og dårlig giring.. Jeg brukte 16-17sek med alle plomber i...
Så du påstår at du bruke like lang tid med en på opp til 100, som med 2 på? tviler jeg sterkt på du...
Jeg sier at jeg brukte 16-17 sek med bare meg selv på og alle plomber i.. Syns 30høres mye ut med 2på..
Nei med 2 på ja..
men, han var litt kraftigkar ja, men prøvd igjen med en lettere fyr, gikk bedre da, litt raskere..
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Hawken wrote:16 sekunder med 1 på, og 30 sekunder med to høres da greit ut :P
Dobbel last, dobbelt så lang tid :wink:
Når du sier "dobbel last" så forutsetter du at den andre fyren veier like mye som sykkel og fører til sammen da :)

AtW
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

ATWindsor wrote:
Hawken wrote:16 sekunder med 1 på, og 30 sekunder med to høres da greit ut :P
Dobbel last, dobbelt så lang tid :wink:
Når du sier "dobbel last" så forutsetter du at den andre fyren veier like mye som sykkel og fører til sammen da :)

AtW
Tja, kanskje ''Planitza'' veier en 160 kg ca... minst... :? Tungvekter...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

TDK wrote:
ATWindsor wrote:
Hawken wrote:16 sekunder med 1 på, og 30 sekunder med to høres da greit ut :P
Dobbel last, dobbelt så lang tid :wink:
Når du sier "dobbel last" så forutsetter du at den andre fyren veier like mye som sykkel og fører til sammen da :)

AtW
Tja, kanskje ''Planitza'' veier en 160 kg ca... minst... :? Tungvekter...
Han gjør det :lol: Neida, men dere tok da pointet, eller? :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Hva er poenget med så mye quoting når det du skal svare på står rett oppforbi?

Går ikke en uplombert mito på 6 sek..? hvet det er snakk om rs og nsr
men men.
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

ATWindsor wrote:
Hawken wrote:16 sekunder med 1 på, og 30 sekunder med to høres da greit ut :P
Dobbel last, dobbelt så lang tid :wink:
Når du sier "dobbel last" så forutsetter du at den andre fyren veier like mye som sykkel og fører til sammen da :)

AtW
Takk, det var det jeg ville frem til..
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

mil0 wrote:Hva er poenget med så mye quoting når det du skal svare på står rett oppforbi?

Går ikke en uplombert mito på 6 sek..? hvet det er snakk om rs og nsr
men men.
Mito og RS er ca like raske til hundre, synes jeg en som hadde prøvd begge sa... Han skrev vel noe om at RS'en var raskest fra 0-50 mens Mitoen var raskest fra 50-100, men at totalt var de ca like...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
S-LaRs1
Posts: 48
Joined: 15 Jun 2005 22:08
Location: tromsø

Post by S-LaRs1 »

Nsr har sterkere mellom register en rs dette ifølge standard sykler !
Det vil si Nsr har bedre aks, MEN ! rs har bedre toppfart ! jeg henviser til tester som er gjort av bladet BIKE med orginale sykler btw cagiva mtito kom dårligst ut i testen... :!:
Kjører rs125 02mod.
arrow eksosannlegg, rave2 null plomberinger.
Boyesen Power reeds er på vei samt en vakum boks.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

S-LaRs1 wrote:Nsr har sterkere mellom register en rs dette ifølge standard sykler !
Det vil si Nsr har bedre aks, MEN ! rs har bedre toppfart ! jeg henviser til tester som er gjort av bladet BIKE med orginale sykler btw cagiva mtito kom dårligst ut i testen... :!:
Ettersom Aprilia har en utrolig irriterende plombering i mellomregisteret (5000-6000 rpm) som ødelegger all kraft, så har nok RS _litt_ dårligere aks enn NSR helt originalt...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

....og jeg tror dette oppheves med kunnskapsforskjeller mellom førerne på giring osv :wink:
Image
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

TDK wrote:
S-LaRs1 wrote:Nsr har sterkere mellom register en rs dette ifølge standard sykler !
Det vil si Nsr har bedre aks, MEN ! rs har bedre toppfart ! jeg henviser til tester som er gjort av bladet BIKE med orginale sykler btw cagiva mtito kom dårligst ut i testen... :!:
Ettersom Aprilia har en utrolig irriterende plombering i mellomregisteret (5000-6000 rpm) som ødelegger all kraft, så har nok RS _litt_ dårligere aks enn NSR helt originalt...
da skal det være HELT originalt også! :lol:
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

ca(2) wrote:
TDK wrote:
S-LaRs1 wrote:Nsr har sterkere mellom register en rs dette ifølge standard sykler !
Det vil si Nsr har bedre aks, MEN ! rs har bedre toppfart ! jeg henviser til tester som er gjort av bladet BIKE med orginale sykler btw cagiva mtito kom dårligst ut i testen... :!:
Ettersom Aprilia har en utrolig irriterende plombering i mellomregisteret (5000-6000 rpm) som ødelegger all kraft, så har nok RS _litt_ dårligere aks enn NSR helt originalt...
da skal det være HELT originalt også! :lol:
ja, putta inn helt, ettersom det er så mange som tar CDI plomba på RS... :D
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

TDK wrote:
ca(2) wrote:
TDK wrote: Ettersom Aprilia har en utrolig irriterende plombering i mellomregisteret (5000-6000 rpm) som ødelegger all kraft, så har nok RS _litt_ dårligere aks enn NSR helt originalt...
da skal det være HELT originalt også! :lol:
ja, putta inn helt, ettersom det er så mange som tar CDI plomba på RS... :D
skal du ikke trimme sykkelen din?
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Tror nok jeg skal trimme når jeg blir vant med sykkelen og får lappen....

Får vel se å få tatt CDI plomba snart ihverfall.. :D
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

TDK wrote:Tror nok jeg skal trimme når jeg blir vant med sykkelen og får lappen....

Får vel se å få tatt CDI plomba snart ihverfall.. :D
det er bra, syklene har ikke gått av all denne plomberingen!
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Post Reply