TSX oljetank

Prat om moped & scooter.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: TSX oljetank

Post by Tore^NSR »

Uten olje blir det mer friksjon, og derfor for mye varme. Til slutt varmskjærer den seg
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Re: TSX oljetank

Post by Eike_Oak »

Er ikke varmen som tar knekken på den, det er fordi delene "sliper" seg i hverandre uten smøring, og små riper blir til større riper.
Uansett ville du nok ikke sett utslag på temp. måleren, ihvertfall ikke på væskekjølte, luftkjølte mopeder pleier vel ikke å ha temp. måler ?
- Skyt her -
Tomatix
Posts: 3
Joined: 24 Jun 2007 21:04
MC: Suzuki TSX 2001 mod.

Re: TSX oljetank

Post by Tomatix »

Herregud, dere styrter jo tråden totalt nedi grusen, INGEN jævla brukbare svar her!
Jeg ser helst etter et svar!

Og nei, jeg skal ikke styrte sykkeln utafor et stup for jeg gidder ikke kjøpe noe nytt når jeg har noe som faktisk virker.

Jeg er ikke redd for at pumpa skal streike, for da kjøper jeg ny sylinder om den skal gå til helvete. Har en charmo 66cc fra før...

At jeg fjerner oljetanken betyr ikke at jeg aldri skal fylle olje mer, uansett hvor dyr olja er.
Jeg blander oljen oppi tanken hvis dere lurte. Jeg er ikke dum.

Spør igjen:
Hvordan kan man skru av pumpa eventuelt fjerne den?
Hvor mye mer kan syklen yte?

Jeg er ute etter saklige SVAR, som omhanlder de spørsmålene jeg stilte.
User avatar
hansb
Posts: 18
Joined: 22 May 2007 14:54

Re: TSX oljetank

Post by hansb »

Hei og hå!

Du trenger ikke tenke på om oljepumpa slutter å fungere. Det er spesielt viktig at den virker som den skal, så den er godt konstruert. Har aldri hørt om noen som har opplevd at den har sluttet å fungere før, men det har sikkert skjedd :)
Spør igjen:
Hvordan kan man skru av pumpa eventuelt fjerne den?
Jeg mener oljepumpa til TSX'en sitter innenfor ett lite deksel i bakkant av kjededrevet til motoren. Det kan du sjekke ved å følge gasswiren fra splitten og ned til blokka. Plukk av dekselet over kjededrevet. Så skal det sitte ett lite blekk-deksel i bakkant av motoren.
Spør igjen:
Hvor mye mer kan syklen yte?
Jeg blir overrasket hvis du merker noen som helst forskjell.

Hvis du vil sprite opp sykkelen litt så hadde jeg heller gått for en vassere sylinder e.l. Og hvis det er kronene det stopper på så kan du få en del mer ut av originalsylinderen med drill og en fres. Så bra som trimsylinder blir det ikke, men det hjelper en del likevel - hvis du gjør det riktig :D
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: TSX oljetank

Post by Tore^NSR »

Eike_Oak wrote:Er ikke varmen som tar knekken på den, det er fordi delene "sliper" seg i hverandre uten smøring, og små riper blir til større riper.
Uansett ville du nok ikke sett utslag på temp. måleren, ihvertfall ikke på væskekjølte, luftkjølte mopeder pleier vel ikke å ha temp. måler ?
Ja nettopp, for mye friksjon. Kansje jeg forklarer meg litt dårlig, men du forstår sikkert hva jeg mener? ;-) Damen min sin RX har temperaturmåler tror jeg?
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Re: TSX oljetank

Post by Matape »

Hvis du fjerner oljepumpa på TSX renner girolja rett ut, så bare der vil du få ett problem.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
User avatar
olsen.no
Posts: 746
Joined: 04 Jun 2007 01:01
MC: derbi sm 2002
_________________
Location: tromsø. -kroken

Re: TSX oljetank

Post by olsen.no »

hvorfor fjerne den? hvorfor ikke bare eå ta fra slangene å tette igjen hullet på forgasseren, visst den er koblet der? bare fjerne alle koblineger liksom :roll:
Image
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Re: TSX oljetank

Post by crab »

Tomatix wrote:Jeg har hørt av en kjenning at oljetanken til TSX tar opp hestekrefter.

ikke frekt ment, men HAHA
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: TSX oljetank

Post by Tore^NSR »

olsen.no wrote:hvorfor fjerne den? hvorfor ikke bare eå ta fra slangene å tette igjen hullet på forgasseren, visst den er koblet der? bare fjerne alle koblineger liksom :roll:
Kansje et helt vilt forslag, men hvorfor ikke bare la den være i fred? :-k
User avatar
olsen.no
Posts: 746
Joined: 04 Jun 2007 01:01
MC: derbi sm 2002
_________________
Location: tromsø. -kroken

Re: TSX oljetank

Post by olsen.no »

vet ikke.. trodde det var neoe snakk i å fjerne å greier ;-) :lol:
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5302
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: TSX oljetank

Post by mekkern »

vi lurte en til å borre høl i stemplet også.....det er bare svada å fjerne oljepumpe/tank...du vi bare få en ting mer å styre med når du fyller bensin... dessuten så har de lettere for å skjære seg hvis du slipper gassen på høyt turtall fks nedover en lang bakke..ingen bensin ingen olje... :roll:
Tomatix
Posts: 3
Joined: 24 Jun 2007 21:04
MC: Suzuki TSX 2001 mod.

Re: TSX oljetank

Post by Tomatix »

Så det som er, er at oljepumpa tar ikke en dritt av motoren? Da får jeg bare la vær...
Men meningsløst å ha noe jeg ikke kan bruke uansett, for da trimsylindern ble montert så klarte jæveln som sku kople på slangen til olja å knekke(!) av den kopper-pinnen som var inntaket til oljen. Dette var på sylindern.

Har funnet nå i ettertid noen innganger på forgasseren (original), men aner ikke hva de brukes til... Tenkte at det gikk an å ha på olje der, men visste ikke helt om det ville gå... Så jeg blander enda på tanken. Gjort siden i fjor...
yamahadt125r
Posts: 37
Joined: 05 Aug 2007 21:00
MC: har en yamaha dt125r.. går bra

Re: TSX oljetank

Post by yamahadt125r »

okok! detta er fakta! ta ut den ut og teip den til hjelmen din! så drar du en slange ned til gasseren! da kommer olja i større hastighet ned til gasseren! direkte hydralik olje rett i dysa gjør også susen vettu:) detta kommer til og gå styggfort!
Husqvarna125wre
Posts: 38
Joined: 31 May 2007 21:58
MC: har en Husqvarna 125 wre. 2004 modell.
Location: trøgstad

Re: TSX oljetank

Post by Husqvarna125wre »

hehe.. du får faen ikke mer effekt av å fjerne oljepumpa.. hehe.
men hvis du tar å setter inn en 160 dyse drever den om til 40 bak og 17 forran går den fort.. du bør også borre høl i innsuget.. da får den mer luft.. og hvis du fjerner reedventilene så går den jævla bra.. reedventilene er plomba i ts..
du bør også ta av stempelringene, da får du mer effekt.. du bør også skifte lyktkåpe.. da går den helt værst
Kjør hardt, kjør stil, kjør Husqvarna uten tvil:D
opsi
Posts: 1
Joined: 06 Aug 2007 13:53
MC: Hei jeg har en Rieju Rs2 Matrix :D i fargen blå ;)

Re: TSX oljetank

Post by opsi »

Hei. Jeg har en Rieju rs2 matrix.. og jeg finner ikke olje tanken kan noen hjelpe meg ? trenger svar fort. vennligst legg meg til på msn " Scarfi_92@hotmail.com "
Post Reply