TSX oljetank
Re: TSX oljetank
Uten olje blir det mer friksjon, og derfor for mye varme. Til slutt varmskjærer den seg
Re: TSX oljetank
Er ikke varmen som tar knekken på den, det er fordi delene "sliper" seg i hverandre uten smøring, og små riper blir til større riper.
Uansett ville du nok ikke sett utslag på temp. måleren, ihvertfall ikke på væskekjølte, luftkjølte mopeder pleier vel ikke å ha temp. måler ?
Uansett ville du nok ikke sett utslag på temp. måleren, ihvertfall ikke på væskekjølte, luftkjølte mopeder pleier vel ikke å ha temp. måler ?
- Skyt her -
Re: TSX oljetank
Herregud, dere styrter jo tråden totalt nedi grusen, INGEN jævla brukbare svar her!
Jeg ser helst etter et svar!
Og nei, jeg skal ikke styrte sykkeln utafor et stup for jeg gidder ikke kjøpe noe nytt når jeg har noe som faktisk virker.
Jeg er ikke redd for at pumpa skal streike, for da kjøper jeg ny sylinder om den skal gå til helvete. Har en charmo 66cc fra før...
At jeg fjerner oljetanken betyr ikke at jeg aldri skal fylle olje mer, uansett hvor dyr olja er.
Jeg blander oljen oppi tanken hvis dere lurte. Jeg er ikke dum.
Spør igjen:
Hvordan kan man skru av pumpa eventuelt fjerne den?
Hvor mye mer kan syklen yte?
Jeg er ute etter saklige SVAR, som omhanlder de spørsmålene jeg stilte.
Jeg ser helst etter et svar!
Og nei, jeg skal ikke styrte sykkeln utafor et stup for jeg gidder ikke kjøpe noe nytt når jeg har noe som faktisk virker.
Jeg er ikke redd for at pumpa skal streike, for da kjøper jeg ny sylinder om den skal gå til helvete. Har en charmo 66cc fra før...
At jeg fjerner oljetanken betyr ikke at jeg aldri skal fylle olje mer, uansett hvor dyr olja er.
Jeg blander oljen oppi tanken hvis dere lurte. Jeg er ikke dum.
Spør igjen:
Hvordan kan man skru av pumpa eventuelt fjerne den?
Hvor mye mer kan syklen yte?
Jeg er ute etter saklige SVAR, som omhanlder de spørsmålene jeg stilte.
Re: TSX oljetank
Hei og hå!
Du trenger ikke tenke på om oljepumpa slutter å fungere. Det er spesielt viktig at den virker som den skal, så den er godt konstruert. Har aldri hørt om noen som har opplevd at den har sluttet å fungere før, men det har sikkert skjedd
Hvis du vil sprite opp sykkelen litt så hadde jeg heller gått for en vassere sylinder e.l. Og hvis det er kronene det stopper på så kan du få en del mer ut av originalsylinderen med drill og en fres. Så bra som trimsylinder blir det ikke, men det hjelper en del likevel - hvis du gjør det riktig
Du trenger ikke tenke på om oljepumpa slutter å fungere. Det er spesielt viktig at den virker som den skal, så den er godt konstruert. Har aldri hørt om noen som har opplevd at den har sluttet å fungere før, men det har sikkert skjedd

Jeg mener oljepumpa til TSX'en sitter innenfor ett lite deksel i bakkant av kjededrevet til motoren. Det kan du sjekke ved å følge gasswiren fra splitten og ned til blokka. Plukk av dekselet over kjededrevet. Så skal det sitte ett lite blekk-deksel i bakkant av motoren.Spør igjen:
Hvordan kan man skru av pumpa eventuelt fjerne den?
Jeg blir overrasket hvis du merker noen som helst forskjell.Spør igjen:
Hvor mye mer kan syklen yte?
Hvis du vil sprite opp sykkelen litt så hadde jeg heller gått for en vassere sylinder e.l. Og hvis det er kronene det stopper på så kan du få en del mer ut av originalsylinderen med drill og en fres. Så bra som trimsylinder blir det ikke, men det hjelper en del likevel - hvis du gjør det riktig

Re: TSX oljetank
Ja nettopp, for mye friksjon. Kansje jeg forklarer meg litt dårlig, men du forstår sikkert hva jeg mener?Eike_Oak wrote:Er ikke varmen som tar knekken på den, det er fordi delene "sliper" seg i hverandre uten smøring, og små riper blir til større riper.
Uansett ville du nok ikke sett utslag på temp. måleren, ihvertfall ikke på væskekjølte, luftkjølte mopeder pleier vel ikke å ha temp. måler ?

- Matape
- Posts: 276
- Joined: 04 Jan 2007 17:39
- MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
- Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo
Re: TSX oljetank
Hvis du fjerner oljepumpa på TSX renner girolja rett ut, så bare der vil du få ett problem.
1981 Tempo Panter 460 
Kjøper deler hvis noen har

Kjøper deler hvis noen har

- olsen.no
- Posts: 746
- Joined: 04 Jun 2007 01:01
- MC: derbi sm 2002
_________________ - Location: tromsø. -kroken
Re: TSX oljetank
hvorfor fjerne den? hvorfor ikke bare eå ta fra slangene å tette igjen hullet på forgasseren, visst den er koblet der? bare fjerne alle koblineger liksom 


- crab
- Posts: 1224
- Joined: 25 Dec 2006 22:32
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
Re: TSX oljetank
Tomatix wrote:Jeg har hørt av en kjenning at oljetanken til TSX tar opp hestekrefter.
ikke frekt ment, men HAHA
Aprilia RS50 Kundo Edition 
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?


Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

Re: TSX oljetank
Kansje et helt vilt forslag, men hvorfor ikke bare la den være i fred?olsen.no wrote:hvorfor fjerne den? hvorfor ikke bare eå ta fra slangene å tette igjen hullet på forgasseren, visst den er koblet der? bare fjerne alle koblineger liksom

- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: TSX oljetank
vi lurte en til å borre høl i stemplet også.....det er bare svada å fjerne oljepumpe/tank...du vi bare få en ting mer å styre med når du fyller bensin... dessuten så har de lettere for å skjære seg hvis du slipper gassen på høyt turtall fks nedover en lang bakke..ingen bensin ingen olje... 

Re: TSX oljetank
Så det som er, er at oljepumpa tar ikke en dritt av motoren? Da får jeg bare la vær...
Men meningsløst å ha noe jeg ikke kan bruke uansett, for da trimsylindern ble montert så klarte jæveln som sku kople på slangen til olja å knekke(!) av den kopper-pinnen som var inntaket til oljen. Dette var på sylindern.
Har funnet nå i ettertid noen innganger på forgasseren (original), men aner ikke hva de brukes til... Tenkte at det gikk an å ha på olje der, men visste ikke helt om det ville gå... Så jeg blander enda på tanken. Gjort siden i fjor...
Men meningsløst å ha noe jeg ikke kan bruke uansett, for da trimsylindern ble montert så klarte jæveln som sku kople på slangen til olja å knekke(!) av den kopper-pinnen som var inntaket til oljen. Dette var på sylindern.
Har funnet nå i ettertid noen innganger på forgasseren (original), men aner ikke hva de brukes til... Tenkte at det gikk an å ha på olje der, men visste ikke helt om det ville gå... Så jeg blander enda på tanken. Gjort siden i fjor...
-
- Posts: 37
- Joined: 05 Aug 2007 21:00
- MC: har en yamaha dt125r.. går bra
Re: TSX oljetank
okok! detta er fakta! ta ut den ut og teip den til hjelmen din! så drar du en slange ned til gasseren! da kommer olja i større hastighet ned til gasseren! direkte hydralik olje rett i dysa gjør også susen vettu:) detta kommer til og gå styggfort!
-
- Posts: 38
- Joined: 31 May 2007 21:58
- MC: har en Husqvarna 125 wre. 2004 modell.
- Location: trøgstad
Re: TSX oljetank
hehe.. du får faen ikke mer effekt av å fjerne oljepumpa.. hehe.
men hvis du tar å setter inn en 160 dyse drever den om til 40 bak og 17 forran går den fort.. du bør også borre høl i innsuget.. da får den mer luft.. og hvis du fjerner reedventilene så går den jævla bra.. reedventilene er plomba i ts..
du bør også ta av stempelringene, da får du mer effekt.. du bør også skifte lyktkåpe.. da går den helt værst
men hvis du tar å setter inn en 160 dyse drever den om til 40 bak og 17 forran går den fort.. du bør også borre høl i innsuget.. da får den mer luft.. og hvis du fjerner reedventilene så går den jævla bra.. reedventilene er plomba i ts..
du bør også ta av stempelringene, da får du mer effekt.. du bør også skifte lyktkåpe.. da går den helt værst
Kjør hardt, kjør stil, kjør Husqvarna uten tvil:D
Re: TSX oljetank
Hei. Jeg har en Rieju rs2 matrix.. og jeg finner ikke olje tanken kan noen hjelpe meg ? trenger svar fort. vennligst legg meg til på msn " Scarfi_92@hotmail.com "