Hvilken moped er ALLER best?

Prat om moped & scooter.

Hvilken moped er best?

Suzuki RMX/SMX
5
12%
Derbi Senda
9
22%
Aprilia RS
12
29%
MH RX
0
No votes
MH Furia
6
15%
Yamaha TZR
5
12%
Derbi GPR
2
5%
Rieju Rs2
0
No votes
Rieju Mrx
1
2%
Gilera rcr
1
2%

Total votes: 41

Eike_Oak

Re: Hvilken moped er ALLER best?

Post by Eike_Oak »

Mantis wrote::lol:
Sier bare kraftig opp-ned demper og styre jeg. Tror ikke folk helt vet hva de gjør når de stemmer, få av de har sett detaljene på en GPR nært. GPR vil jeg faktisk påstå ligger forann alle mopeder. Men så er jo den nye RS50 helt lik da.

Det blir litt for dumt å si "ALLER BEST". Alle har ulike behov og hver og en sykkel er beregnet på forskjellig kjøring osv.
Etter å ha skrudd og kjørt en del GPR vil jeg absolutt ikke si meg enig, generelt ubehagelig å kjøre og dårlige kjøreegenskaper i forhold til f. eks. RS 50, snakker da maks. nedleggsvinkel++

Lett å komme med en som er generelt best.
- Skyt her -
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Den derre nedleggsvinkelen er vel egentlig samma faen ...

Hvis du skal kjøre originalt så går det ikke fort nok til å legge seg skikkelig ned, den går jo såvidt..! :lol:

Men om du skal trimme, da er det noe annet... \:D/
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

EvenDeven wrote:Den derre nedleggsvinkelen er vel egentlig samma faen ...

Hvis du skal kjøre originalt så går det ikke fort nok til å legge seg skikkelig ned, den går jo såvidt..! :lol:

Men om du skal trimme, da er det noe annet... \:D/
Det morsomme er at GPRen jeg kjørte var original en liten stund også, tom. då var ikke nedleggsvinkel nok.
Kom faktisk over i motsatt kjørefelt ut av en høyresving når jeg kjørte original GPR, pga. manglende kjøreegenskaper :P
Edit: Hjelper svært lite med "kraftig opp-ned" demper når man har verken styredemper eller vekter, i likhet med Rieju
- Skyt her -
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Dette med vekter tror jeg du overdriver med, jeg har kjørte NSR`en min med og uten vekter uten å merke den minste forskjell
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
It’s my birthday

Post by Mantis »

Eike_Oak wrote:
Mantis wrote::lol:
Sier bare kraftig opp-ned demper og styre jeg. Tror ikke folk helt vet hva de gjør når de stemmer, få av de har sett detaljene på en GPR nært. GPR vil jeg faktisk påstå ligger forann alle mopeder. Men så er jo den nye RS50 helt lik da.

Det blir litt for dumt å si "ALLER BEST". Alle har ulike behov og hver og en sykkel er beregnet på forskjellig kjøring osv.
Etter å ha skrudd og kjørt en del GPR vil jeg absolutt ikke si meg enig, generelt ubehagelig å kjøre og dårlige kjøreegenskaper i forhold til f. eks. RS 50, snakker da maks. nedleggsvinkel++

Lett å komme med en som er generelt best.
Om du legger deg så mye ned at du får en nyere GPR til å ta nedig kan du like gjerne kjøpe deg en motoGP Sykkel med en gang. Dårlige kjøre egenskaper? Jaha, må være den første jeg har hørt som sier det. Men nå gidder ikke jeg noe "min sykkel er best konkuranse" Er godt mulig RS 50 er bedre. Jeg liker godt RS50, og de er veldig gode å kjøre også (tenker på eggform generasjonen) :-k
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Mantis wrote: Om du legger deg så mye ned at du får en nyere GPR til å ta nedig kan du like gjerne kjøpe deg en motoGP Sykkel med en gang.
Joda, takk for komplimentet :P
- Skyt her -
Memo
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"

Post by Memo »

er 38% mot 6%.. :-k :lol:
Image
Image
Post Reply