Ulvinnebloggen. Sesongstart 2013
Re: Ulvinnebloggen
Det er stor forskjell på kobling og litt Kirsten-virksomhet 

- Attila
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Kobling eller Kirsten-virksomhet har det jo ikke vært, har det?Lølle wrote:Det er stor forskjell på kobling og litt Kirsten-virksomhet
Hun ga meg et komplimang som jeg kunne med GOD grunn gi tilbake....
Ta det helt med ro....ingenting annet har skjedd.

Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)

Hehe.. 

Han ligner jo faktisk mistenkelig på Gorgeous... fra Snatch, for de av dere som har sett den

http://former.imdb.com/gallery/hh/02839 ... =nm0283912
Jeg ble nødt til å kjøre opp til korset og levere sykkelen der på onsdag; miniservice før langturen. Nytt fordekk og KN-filter også. Finere snerring nå. Men neste onsdag!
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Det er godt at det kommer flere onsdager med nye muligheter.moonlit wrote:
Jeg ble nødt til å kjøre opp til korset og levere sykkelen der på onsdag; miniservice før langturen. Nytt fordekk og KN-filter også. Finere snerring nå. Men neste onsdag!

- Ulvinnen
I dag har det vært en helt fantastisk dag! Det var meldt regn, og det gjorde det også da vi stod opp. Barna hadde fått blod på tann etter en vellykket fisketur med båten i går (kom tilbake med to torsker som ble middagsmat), så de ville ut igjen. Vi syntes ikke at regnvær var noen grunn til å bremse initiativet, så vi la i veg i 11-tiden.
Da vi satte ut båten fosset det ned, så vi slapp kø ved båtrampa. Båten vår er bare en liten skjærgårdsjeep, men har en liten kalesje der to-tre kan trenge seg sammen. Så der satt min mann og jeg, mens barna satt ute. De led ingen nød, godt emballerte i varme klær og regntøy.
Det var lite sjø, så vi dro helt til Drøbak. Der klarnet været opp, og vi valgte å gå i land og ta lunsj på en uterestaurant med utsikt til gjestebrygga. Det er første gang jeg har ankommet stedet med båt, og det viste seg fra en sjarmerende side.
Resten av dagen var det sol og blå himmel. Vi dro videre til Son, der vi hadde planlagt å kjøpe drivstoff til båten.
Det hadde de ikke, så det ble bare kjøpt softis. Men to flotte jenter ankom kaia på hver sin HD. Dessverre rakk jeg ikke å ta bilder av jentene, men jeg måtte bare forevige syklene deres. Mannen min påpekte at disse var lave nok for meg, så det er notert bak øret.
Siden vi ikke fikk bensin, så returnerte vi til Drøbak. Nesten fremme stoppet motoren opp, tom for bensin. Nei, jeg var ikke høy i hatten da, blant annet fordi åren lå igjen på gårdsplassen. Vi veltet bensintanken på skrå, da kom uttaket ned i den vesle bensinskvetten som var igjen, og det holdt til vi gled inn til gjestebrygga. Av og til har man mer flaks enn man fortjener…
En drosjetur til nærmeste bensinstasjon sørget for full tank, så hjemturen gikk trygt. Men neste gang skal vi forsikre oss om at det er bensinsalg der vi tror, ikke bare anta det…

Se de lekre fargene på denne HD-en!

Og her er den andre HD-en. Legg merke til "pippene" på lyktene.

Barna prøvde fiskelykken, men været var nok for fint. Junior var veldig fin på dette bildet, men jeg legger ikke ut mine barn. Så dere får nøye dere med havstemning og fiskestang.

Kapteinen derimot, viser jeg gjerne! :smt055

Nok et stemningsbilde.

På vei inn til havna.
Og hvis noen har begynt å lure på hvordan båten ser ut, så er den her:

Da vi satte ut båten fosset det ned, så vi slapp kø ved båtrampa. Båten vår er bare en liten skjærgårdsjeep, men har en liten kalesje der to-tre kan trenge seg sammen. Så der satt min mann og jeg, mens barna satt ute. De led ingen nød, godt emballerte i varme klær og regntøy.
Det var lite sjø, så vi dro helt til Drøbak. Der klarnet været opp, og vi valgte å gå i land og ta lunsj på en uterestaurant med utsikt til gjestebrygga. Det er første gang jeg har ankommet stedet med båt, og det viste seg fra en sjarmerende side.
Resten av dagen var det sol og blå himmel. Vi dro videre til Son, der vi hadde planlagt å kjøpe drivstoff til båten.
Det hadde de ikke, så det ble bare kjøpt softis. Men to flotte jenter ankom kaia på hver sin HD. Dessverre rakk jeg ikke å ta bilder av jentene, men jeg måtte bare forevige syklene deres. Mannen min påpekte at disse var lave nok for meg, så det er notert bak øret.
Siden vi ikke fikk bensin, så returnerte vi til Drøbak. Nesten fremme stoppet motoren opp, tom for bensin. Nei, jeg var ikke høy i hatten da, blant annet fordi åren lå igjen på gårdsplassen. Vi veltet bensintanken på skrå, da kom uttaket ned i den vesle bensinskvetten som var igjen, og det holdt til vi gled inn til gjestebrygga. Av og til har man mer flaks enn man fortjener…
En drosjetur til nærmeste bensinstasjon sørget for full tank, så hjemturen gikk trygt. Men neste gang skal vi forsikre oss om at det er bensinsalg der vi tror, ikke bare anta det…

Se de lekre fargene på denne HD-en!

Og her er den andre HD-en. Legg merke til "pippene" på lyktene.

Barna prøvde fiskelykken, men været var nok for fint. Junior var veldig fin på dette bildet, men jeg legger ikke ut mine barn. Så dere får nøye dere med havstemning og fiskestang.

Kapteinen derimot, viser jeg gjerne! :smt055

Nok et stemningsbilde.

På vei inn til havna.
Og hvis noen har begynt å lure på hvordan båten ser ut, så er den her:

- Attila
Det høres ut som en knall dag!
Sommeren er bare herlig!
Om vinteren går jeg i dvale.
Sommeren er bare herlig!
Om vinteren går jeg i dvale.

- Ulvinnen
Jeg er også en "sommerperson", så det gjelder å samle gode minner å leve på til vinterhalvåret.
- Attila
Eneste måten å overleve vinteren på.....
Må ha meg et skikkelig hobbyrom/garasje.
Der kan jeg kose meg om vinteren med sykkelen!
Må ha meg et skikkelig hobbyrom/garasje.
Der kan jeg kose meg om vinteren med sykkelen!

Heiheihei, Snakker vel ikke stygt om Banditbiker i denne sammenheng??Spiti wrote: Du var veldig søt og pen......penere enn Gorgeous'en med kort hår. (Sorry G.)![]()

Team PINK

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
- Ulvinnen
Nå er jeg temmelig sliten, med vondt i knær og bekken. Det tar på å prøve å holde følge med en fjortenåring og tiåring en lang dag på Tusenfryd. Jeg lovte å ta dem dit for noen dager siden, men regnvær har utsatt det gang på gang. Bare dere som har opplevd det selv, kan forestille seg hvor intens en tiårig guttunge kan være når han ønsker å oppnå noe. Så da værmeldigstjenesten YR i dag hevdet at regnet skulle ta seg pause mellom 12 og 16, så valgte jeg å stole på det.
Men jeg må si jeg lurte litt på meg selv når vi satt i bilen kl 11 på vei mot Oppegård og det regnet så intenst at jeg måtte ha vindusviskerne på full speed. For å gjøre historien kort, så ble det en veldig vellykket dag. Vi hadde litt småregn, men ikke verre enn at det ikke var noe problem. Den store fordelen var at vi slapp køer og trengsler. Barna fikk prøve seg på alle de aktivitetene de ønsket, og så mange ganger de ønsket. Og mor holdt følge helt til kl 16. Fra da av og til vi dro hjem kl 18, så bare observerte jeg. Men jeg lever lenge på at jeg var den eneste som traff blinken under bueskytingen i vikingleiren.
Jeg tenkte tanken på å kjøre om Grava på vei hjem, men å ankomme dit i bil med to barn på slep ble veldig feil...
Men jeg må si jeg lurte litt på meg selv når vi satt i bilen kl 11 på vei mot Oppegård og det regnet så intenst at jeg måtte ha vindusviskerne på full speed. For å gjøre historien kort, så ble det en veldig vellykket dag. Vi hadde litt småregn, men ikke verre enn at det ikke var noe problem. Den store fordelen var at vi slapp køer og trengsler. Barna fikk prøve seg på alle de aktivitetene de ønsket, og så mange ganger de ønsket. Og mor holdt følge helt til kl 16. Fra da av og til vi dro hjem kl 18, så bare observerte jeg. Men jeg lever lenge på at jeg var den eneste som traff blinken under bueskytingen i vikingleiren.
Jeg tenkte tanken på å kjøre om Grava på vei hjem, men å ankomme dit i bil med to barn på slep ble veldig feil...
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Var på Tusenfryd i forrige uke med mine to yngste (10 og 15) + Bestemor og det var som du sier, Ulvinne, intenst.
Men ungene koste seg, og da gjør vi voksne det òg
Ikke så veldig mye kø, ungene fikk stå og vente så mye de lystet på de aktivitetene de ville, mens vi litt mer adstadige tok det med ro med is og solslikking.
Men ungene koste seg, og da gjør vi voksne det òg

Ikke så veldig mye kø, ungene fikk stå og vente så mye de lystet på de aktivitetene de ville, mens vi litt mer adstadige tok det med ro med is og solslikking.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
- Ulvinnen
Solslikking var det ikke mulig å utføre da vi var der...
Ellers så var jeg med på alle aktiviteter sammen med barna, til jeg punkterte i 6-tiden og bare obeserverte resten av tiden. Er man med, så er man med.
Ellers så var jeg med på alle aktiviteter sammen med barna, til jeg punkterte i 6-tiden og bare obeserverte resten av tiden. Er man med, så er man med.
- Ulvinnen
Da har vi vært på MC-tur i dag også. Planen var å kjøre til Kongsberg for å se på vannmengdene. Men vi kom ikke lenger enn til (der) Lierbommen (var). Da fant vi ut at det var det tryggeste å snu med tanke på sikkerheten. Når det fossregner så mye at dråpene slår som hagl og man blir "splashet ned" av bilene på andre siden av autovernet, så er det for stor risiko for ikke å bli sett av bilene. Da hjelper det heller ikke at sykkelen er sølvgrå. Vi valgte å snu og kjøre sideveier tilbake til Bærum, der det er lavere hastighet.