Kjørte R750 -00 og kjører R1000 K3 og har ingen problemer. Kjører til/fra jobb i rush hver dag. Har du tenkt på kjørestillingen din, som person, ikke sykkel ?
Når det er sagt, gå for en XT600 da disse er slitesterke.
Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Hvis du vil sitte oppreist finnes jo f.eks. Honda Transalp, Africa Twin og Varadero, Yamaha TDM, Suzuki V-Strom
- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
BMW R850R kan også være et alternativ. God sittestilling, stilig sykkel og Boxer. 


Si det du mener, og men det du sier.
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Støtter den. Jeg pendla i oslo med en XT600 i et halvt år, og det var SVINGØYGixxerman wrote:Kjørte R750 -00 og kjører R1000 K3 og har ingen problemer. Kjører til/fra jobb i rush hver dag. Har du tenkt på kjørestillingen din, som person, ikke sykkel ?
Når det er sagt, gå for en XT600 da disse er slitesterke.

Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Pegaso 650 feks. Da kommer du godt under maxbudsjettet ditt også.
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
har prøvd en del sykkler opp igjenom tiden.. men funnet ut at Ninja sykkler er gode til både rush, motorvei, landevei, tur og hjemme i gata kjøring.. hva slags sykkel du er ute etter kommer som oftest ann på deg.. nyere sykkler passer til det meste av bruk....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Denne kunne kanskje være noe?
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... 138&page=2
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... 138&page=2

Si det du mener, og men det du sier.
-
- Posts: 570
- Joined: 19 Mar 2007 22:32
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Var en tur på Assen i helgen og der kom vi i prat ang. lane splitting og dommen var entydig, man må ha en smal sykkel.
Det har sikker ikke noe med at alle kjørte smale V-twin maskiner og ingen sidebagger
Men fra spøk til alvor, vi slet litt med å komme frem i fergetrafikk og annet der store doninger stoppet opp der vi lett ville ha smettet igjennom. Poenget er jo ikke bare å ha en smal motor, styre og speil må stå i stil også. En smal sykkel med oppreist stilling vil jeg påstå Ducti Monster er et godt alternativ.
Det har sikker ikke noe med at alle kjørte smale V-twin maskiner og ingen sidebagger

Men fra spøk til alvor, vi slet litt med å komme frem i fergetrafikk og annet der store doninger stoppet opp der vi lett ville ha smettet igjennom. Poenget er jo ikke bare å ha en smal motor, styre og speil må stå i stil også. En smal sykkel med oppreist stilling vil jeg påstå Ducti Monster er et godt alternativ.
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Støtter Moto Guzzi jeg.
Men for å få en nyere en tror jeg du må legge til noen få lapper til.
Brevaene har god kjørestilling og er en all-rounder, og egner seg derfor både til bykjøring og langveiskjøring.
Customsykler egner seg ikke så veldig bra, da de har lang gaffel, eller en styrevinkel som gjerne er større enn hos roadsterne.
Kortere styrevinkel jo bedre i bykjøring og aktiv kjøring forøvrig.
Men for å få en nyere en tror jeg du må legge til noen få lapper til.
Brevaene har god kjørestilling og er en all-rounder, og egner seg derfor både til bykjøring og langveiskjøring.
Customsykler egner seg ikke så veldig bra, da de har lang gaffel, eller en styrevinkel som gjerne er større enn hos roadsterne.
Kortere styrevinkel jo bedre i bykjøring og aktiv kjøring forøvrig.

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



- orion
- Posts: 652
- Joined: 26 Apr 2005 17:09
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Re: Rushtrafikk sykkel til mellom 50 og 70 laken
Jeg selger min z750 bare for å informere =) Jeg vet den er åver ditt budsjett men verdt å si ifra 

Turbo Dream<3