Er det lov? - Tråden
Re: Er det lov? - Tråden
Men hvis mopeden går sånn ca 55 km/t på flata, men da kommer den til å gå fortere på rampa da el? når det ikke er no luft motstand.. eller?
å du må og tenke på vekta til den som sitter på. hvis det er en person som veier 60 går den raskere ev hvis det er en på 80 som sitter på. å når det ikke er noen som sitter på går den nokk en god del raskere.
Nei, vekt påvirker bære aks.. Med mindre du er breifeit, da får du økt luftmotstand. Logisk 

ja men uanset så vil det påvirke litt av farta om du sitter på og hvis du ikke er smal som en flis 

- Memo
- MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition" - Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo
denne tråden skulle egentlig være en tråd der man skulle skrive ned konkrete ting, ikke diskutere
men,men...

men,men...

Det var en sånn NABB fra byen me scooter som hadde tatt ut variator sperra på scootern..
Den STREVDE me å nå 55 - 60 til vanli, han ble stoppet i teknisk og måtte da selfølgelig bli med ned på biltilsynet.
Der testet dem scootern, der gjekk den 55...
Så lot dem den stå å gå i 5min, så testet de den igjen.. da fekk dem 58.... så prøvde dem EN gang til å tynte den alt den hadde, å da den nådde 60kmt, så begynte en kollega av han som satt på scootern å presse ned bakenden for å få den til å gå fortere, å med en gang scootern nådde 61kmt så stoppet de sykkelen og skrudde av skiltet og han fekk 4200 i bot
KNEKKEN, men fan for noen drittsekker dem var.
Den STREVDE me å nå 55 - 60 til vanli, han ble stoppet i teknisk og måtte da selfølgelig bli med ned på biltilsynet.
Der testet dem scootern, der gjekk den 55...
Så lot dem den stå å gå i 5min, så testet de den igjen.. da fekk dem 58.... så prøvde dem EN gang til å tynte den alt den hadde, å da den nådde 60kmt, så begynte en kollega av han som satt på scootern å presse ned bakenden for å få den til å gå fortere, å med en gang scootern nådde 61kmt så stoppet de sykkelen og skrudde av skiltet og han fekk 4200 i bot

- [-]KTM SX 125
- [x]Aprilia RS
- [x]Aprilia RS
en venn av meg kjører gilera runner sp 50, den har effektanlegg og uplombert variator og luftfilter han ble tatt i 64 i 50 sone, politiet ble med han hjem der han skrudde av skiltet og moren måtte signere en bot på 5600, dette på grunn av fartsovertredelse og trim. så....... vær veldig forsikti med å bryte fartsgrense når du kjører trimma moped 
Politiet viser ingen nåde.

Politiet viser ingen nåde.
Honda nsr 2001
Gianelli potte, Uplombert CDI og Luftfilter...
Gianelli potte, Uplombert CDI og Luftfilter...
-
- MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Politiet har ikke lov å "straffe dobbelt" Altså gi ut en bot for trim og en bot for fartsovertredelse
Så den der saken skulle kompisen din anmeldt

Så den der saken skulle kompisen din anmeldt

Moppa mi går vanligvis i 50. (Den er original)
Hvis jeg har kjørt den lenge (omtrent 10 minutter), klarer jeg fint å få den i 60+
Sperra mi ligger på 7500rpm. Er moppa ordentlig varm klarer jeg å passere sperra og turtallet går fint opp i 10000rpm. Den går mer, men har ikke turt å få den mer enn 10000.
Ulovlig? Den er jo helt original. Ikke noe er gjort med den
Hvis jeg har kjørt den lenge (omtrent 10 minutter), klarer jeg fint å få den i 60+
Sperra mi ligger på 7500rpm. Er moppa ordentlig varm klarer jeg å passere sperra og turtallet går fint opp i 10000rpm. Den går mer, men har ikke turt å få den mer enn 10000.

Det driter vell de i!Moses wrote:Moppa mi går vanligvis i 50. (Den er original)
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!