akurat hva er en poltiknapp/turtalssperrer??
akurat hva er en poltiknapp/turtalssperrer??
er litt skeptisk på om jeg skal ha en poltiknapp på mopeden min, men det jeg lurer på eg om det er vanskeligt å koble en til en moped. og noen venner av meg har sagt at det er lett å skjere mopeden då er det bare tull??
- crab
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
Re: akurat hva er en poltiknapp/turtalssperrer??
En "politiknapp" er på en måte det samme som en blombering i systemet.
Du kobler denn inn i det eletriske anlegget og styrer den ved å slå av og på en bryter.
Den er laget slik at om du stiller den inn på 5000rpm og skrur den på, da går ikke turtallet på mopeden OVER 5000rpm.
Så om du blir stoppet med en blodtrimmet moped, og blir bedt å kjøre den på biltilsynet får å ta den på rampen, så slår du bare på poltiknappen og den går ikke mer enn 45kmt.
Ser på ingen måte att det skal klare å få motoren din til å skjære seg, så om du ligger på 1million rpm, og skrur den på, og turtallet hopper ned på 5000, så kaaaansje, men tvilsomt.
Du kobler denn inn i det eletriske anlegget og styrer den ved å slå av og på en bryter.
Den er laget slik at om du stiller den inn på 5000rpm og skrur den på, da går ikke turtallet på mopeden OVER 5000rpm.
Så om du blir stoppet med en blodtrimmet moped, og blir bedt å kjøre den på biltilsynet får å ta den på rampen, så slår du bare på poltiknappen og den går ikke mer enn 45kmt.
Ser på ingen måte att det skal klare å få motoren din til å skjære seg, så om du ligger på 1million rpm, og skrur den på, og turtallet hopper ned på 5000, så kaaaansje, men tvilsomt.
Aprilia RS50 Kundo Edition 
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

oki takk bra svar men hvor stor er bryteren da??
Meiner å ha lest at du ikkje skal kjøyre med den på over lengre tid. Men til kontroll å sånn funka d heilt fint 

- Mantis
- MC: Aprilia RS250 (I wish!)
- It’s my birthday
Gjør som "mazor" her inne har gjort på sin RS50! Du kobbler den til tenningen, så hver gang du starter den er den ON. Så er det bare å trykke på gummien foran i lykta så skrur den seg av. Genialt? ja.
Fyren har sluppet unna ikke bare en gang på biltilsynet, men 3 ganger! "Den fjusker noe fælt den her. Må se å få fiksa det" sier de nesten hver eneste gang
Fyren har sluppet unna ikke bare en gang på biltilsynet, men 3 ganger! "Den fjusker noe fælt den her. Må se å få fiksa det" sier de nesten hver eneste gang

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Haha, klassisk! ^^
Hekje politiknapp du då, Mantis? Me eksosen under hekken skal det vel litt til å sjå tegn på trim?
Hekje politiknapp du då, Mantis? Me eksosen under hekken skal det vel litt til å sjå tegn på trim?
har aldri blitt stoppa men når de skal skjekke mopeden på biltilsynet så ser de vel om du går fram å trykke på någe vel??
men vet ikkje heilt kos det funke det greiene der, tell me
men vet ikkje heilt kos det funke det greiene der, tell me

dette har jeg også lurt litt på da jeg har tenkt til å skaffe meg en slik en jeg også.
Noen som kan forklare konkret hvordan en slik turtallsperre funker på motoren, og evt. følger som kan skje er. Dessuten, er det veldig lett å høre at det sitter en slik på, eller skjønne det?
Noen som kan forklare konkret hvordan en slik turtallsperre funker på motoren, og evt. følger som kan skje er. Dessuten, er det veldig lett å høre at det sitter en slik på, eller skjønne det?
- Mantis
- It’s my birthday
Har kun fått en liten kommentar på det av svarte lakrismenn med noen refleks bokstaver på ryggen. "jasså? Hva skal dette carbon eksosanlegget her bety?" sier han der jeg blir vinket inn på en busslomme for teknisk kontroll. "Ehem, du skjønner. Ninja leverer eksosanlegg til derbi. Så dette er nok montert på fabrikk ja." politimannen sier "ja, om du sier det så. Er ikke altid fabrikantene lager alle delene selv... Men vognkort og førerkort, kan jeg få se det?" Jeg svarer peng og hyggelig "jessda, den kan du vet du" og leverer det til han. Han sier "Den er greeeeeeei" Så kjører jeg rolig der i fraErlingSG wrote:Haha, klassisk! ^^

0 stress

- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
Da jeg kjørte moped (Mh Furia), så hadde jeg en "startsperre" på min. Dette var enkelt og greit startsperra som lå i støtta, som jeg la opp til en vanlig bryter som ble montert på radiatoren. Da jeg parkerte på skolen slo jeg alltid av denne brytere, og da var det umulig å starte moppen. Så om de ville ha moppa på tralla, så var det jo ikke håp å få start på den.
-
- MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Der har du politiet som det skal være. Ikke frekk og ikke ute etter å ta degMantis wrote:ErlingSG wrote: Har kun fått en liten kommentar på det av svarte lakrismenn med noen refleks bokstaver på ryggen. "jasså? Hva skal dette carbon eksosanlegget her bety?" sier han der jeg blir vinket inn på en busslomme for teknisk kontroll. "Ehem, du skjønner. Ninja leverer eksosanlegg til derbi. Så dette er nok montert på fabrikk ja." politimannen sier "ja, om du sier det så. Er ikke altid fabrikantene lager alle delene selv... Men vognkort og førerkort, kan jeg få se det?" Jeg svarer peng og hyggelig "jessda, den kan du vet du" og leverer det til han. Han sier "Den er greeeeeeei" Så kjører jeg rolig der i fra
0 stress

- Olav'en
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Evt du kan gjere sånn som meg.FV wrote:Da jeg kjørte moped (Mh Furia), så hadde jeg en "startsperre" på min. Dette var enkelt og greit startsperra som lå i støtta, som jeg la opp til en vanlig bryter som ble montert på radiatoren. Da jeg parkerte på skolen slo jeg alltid av denne brytere, og da var det umulig å starte moppen. Så om de ville ha moppa på tralla, så var det jo ikke håp å få start på den.
Ha el-start på sykkelen, og for at den skal funke må du inn med clutchen (spessielt punkt).
Eg og 7 andre sto å lo i 10min mens han karen fra biltilsynet leita etter kicken. Hinta til el-starten, han begynte å fomle. Hinta til clutchen, han stressa som faen. Hinta til at han måtte ta opp støtta da den sto i gir (dødmans knapp), han gav opp og ba meg starte den.
Er litt vanskelig å få clutchen i riktig posisjon så elstarten slår inn.

- Mantis
- It’s my birthday
Har bare opplevd hyggelig politi som slår av en prat her i området jegMatsBS wrote:Der har du politiet som det skal være. Ikke frekk og ikke ute etter å ta deg

Edit: Men de jeg langt i fra opplever som hyggelige her i området er folk fra vegvesenet. Frekke og sure i kjæften hver eneste gang jeg har vært nedom den helsikkes stasjonen deres. Er en del av de damene i skranken som burde gå på dagen altså

- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
-
- MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Damene i skranken her oppe og er vel så og si utadert
Hyggelig å prate med politiet, oordentlig politi. Ikke sånner idioter som er mest av her oppe

Hyggelig å prate med politiet, oordentlig politi. Ikke sånner idioter som er mest av her oppe

Hvis du gir bånnturtall å slår på turtallsperren så står det en halvmeterlang stikkflamme ut av pottencrab wrote: Ser på ingen måte att det skal klare å få motoren din til å skjære seg, så om du ligger på 1million rpm, og skrur den på, og turtallet hopper ned på 5000, så kaaaansje, men tvilsomt.