Dagens Avis-utklipp
Re: Dagens Avis-utklipp
Vi hadde vært og kjøpt sykkel i Horten og hadde perfekt utsikt til den smellen der. Det er så lite hyggelig å se det smelle .
22-åring døde i ulykke mellom Hareid og Hjørungavåg i natt.
Kondolerer til familie og kjente.. Hvil i fred.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=148888
Kondolerer til familie og kjente.. Hvil i fred.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=148888

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Christopher ja. Vil ikke si fullt navn, ikke at jeg kjente han så godt, men vi var på nikk i allefall.
Kvil i fred, Christopher.
Kvil i fred, Christopher.
http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article? ... 03/1086/AT
Stod der og ventet tidligere idag. Tok en omvei da jeg antok at det nok kom til å ta en god stund. Så helikopteret fly inn og greier.
For håpe det ikke er så ille som det så ut til
Stod der og ventet tidligere idag. Tok en omvei da jeg antok at det nok kom til å ta en god stund. Så helikopteret fly inn og greier.
For håpe det ikke er så ille som det så ut til

Idioti.. Klart det er lettere å kræsje når farten øker, handler mer om å kjenne sine egne grenser og være rutinert tror jeg.

At lett-mc er så mye farligere enn moped er noe jeg tviler på.
Jeg vil tro flere kræsjer med moped, men stikker så av fordi de har blodtrimma mopeden.
Mange flere med lett mc som kjører originalt enn folk med moped.
Ulykker med moped blir vel i mye mindre grad registrert ja..
Har kræsja snart 5 eller 6 ganger med crosseren uten noe mer en småskader, og bare en gang med lett'en.. Gjett hva som blir statistikk?
Har kræsja snart 5 eller 6 ganger med crosseren uten noe mer en småskader, og bare en gang med lett'en.. Gjett hva som blir statistikk?
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Akkurat det illustrerer jo dessverre artikkelen, siden det bare er på lett--MCen at du ble alvorlig skadet.
Jeg likte slett ikke å lese dette, siden vi har valgt å la vår datter få lett-MC i stedet for moped av sikkerhetsgrunner.
Så jeg satser på at det er av stor betydning hvem som er sjåføren. Artikkelen sa også at det er mest ulykker med unge gutter (som kjører lett-MC) fremfor unge jenter (som kjører moped).
Jeg likte slett ikke å lese dette, siden vi har valgt å la vår datter få lett-MC i stedet for moped av sikkerhetsgrunner.
Så jeg satser på at det er av stor betydning hvem som er sjåføren. Artikkelen sa også at det er mest ulykker med unge gutter (som kjører lett-MC) fremfor unge jenter (som kjører moped).
Neh, ulykka mi skjedde fordi jeg ikke har kjørte lang over evne i forhold til erfaring.. Er ikkje pittelitt utlært eingong etter ei veke med lappen og drøye 2000 km
Har komt sterkare ut av det, heh 

Statistikk er til for å misbrukes.
Artikkelen sier også at skadefrekvensen pr. kjørte km er lik for moped og lett-MC. Men nettopp fordi hastigheten er høyere på lett MC blir skadeomfanget større når det først går galt.
EDIT: Slo deg på målstreken, Rerell...

EDIT: Slo deg på målstreken, Rerell...

Last edited by Dominator on 03 Jul 2007 18:47, edited 1 time in total.
Det är ju självklart att när olyckan väl är ett faktum så blir det allvarligare skador på den grupp som kör fortast (lätt MC), men:
EDIT: Precis som Dominator sa...vg.no wrote:Når vi bruker kjørte kilometer for å beregne risiko, finner vi ingen forskjell i skaderisikoen for lett MC og for moped.
- Ulvinnen
Ja, jeg fikk med meg det. Så det tilsier at det er lik skadefrekvens for moped og lett-MC. Jeg trodde skadefrekvensen skulle vært større for moped enn lett-MC, pga alle farlige situasjonene som kan oppstå når mopedene stadig blir forbikjørt (siden de ikke kan holde samme hastighet som bilene).Dominator wrote:Statistikk er til for å misbrukes.Artikkelen sier også at skadefrekvensen pr. kjørte km er lik for moped og lett-MC. Men nettopp fordi hastigheten er høyere på lett MC blir skadeomfanget større når det først går galt.
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Tror nok datteren din er tryggere på en lett mc enn en moped.
Hun har no ihvertfall den fordelen at hun kan holde følge med trafikken og så lenge hun kjører fint og hører på mor sine råd
så går det nok bra skal du se
Hun har no ihvertfall den fordelen at hun kan holde følge med trafikken og så lenge hun kjører fint og hører på mor sine råd
så går det nok bra skal du se

Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
- Ulvinnen
Takk Speedy! Det var gode ord til en hønemor!