
Tok av hjulet i dag for skifte av lager og tetteringer, og da når jeg løsnet den ene calipern og flyttet den litt "inn" på skiven ble hjulet mye lettere å dreie rundt(bort fra kanten av skiven, som stikker litt ut pga slitasje). Det samme gjelder for begge caliperne, og uten dem på var hjulet lett å dreie rundt. Er det pga nye klosser at bremsene henger på, eller må jeg rense caliperne, i så fall hvordan?
Når jeg installerte de nye klossene måtte jeg jo klemme inn de tre stemplene som ligger mot bremseklossene for å få plass til de nye klossene. Klemte inn et og et stempel og hver gang kom de to andre stemplene ut litt. Klarte ikke å klemme inn alle tre stemplene på en gang. (hint om hvor mye som må til for å flytte på stemplene)
Trenger svar, får mest sannsynlig aksling, lager og tetteringer i morgen og da må jeg kjøre, har ikke fått kjørt sykkelen særlig siden jeg tok lappen for ca to uker siden. I morgen bærer det ut på tur, er ekstremt sugen på å kjøre...
Om du/dere trenger mer info for å svare så skrik ut.