Som sikkert en del har fått med seg har Yamaha i fz6 2007 modellen oppgradert denne populære sykkelen, som er bygd rundt yzf r6 rekkefireren. Jeg regner med det går en del slike sykler ute på veien for tiden, ettersom enhver butikk i hele norden er skrapt for s2 (2007) utgaven (modellen) av Fz6.
Når det er sagt, så stiller jeg spm. til dem som muligens har førstehåndserfaringer med både s og s2 utgaven: Er det noen merkbar kjøremessig forskjell?
Noen som vil tippe hva bruktprisen kommer til å midles rundt på Fz6 s2 Faze 2007r når sannsynligvis en del nok kommer ut på finn.no og andre sider i løpet av høsten og vinteren?
Fz6-s vs. Fz6-s2
Re: Fz6-s vs. Fz6-s2
Det eneste som er forskjell er vel:
- ABS
- Bedre sete
- ny fotstøtte til passasjer
- FZ1 Speedometer
- Sving armen
- og rammen/motoren er helt svart.
og at S2 koster 15 000Kr extra
- ABS
- Bedre sete
- ny fotstøtte til passasjer
- FZ1 Speedometer
- Sving armen
- og rammen/motoren er helt svart.
og at S2 koster 15 000Kr extra
- SmokeDiesel
- MC: '06 Suziku GSX-R 750
Jeg har hatt begge!
En stor forkjell er jo også kåpen, på S2 ser den tøffere ut, den gir bedre vindbeskyttelse og speilene blir litt bedre plassert. I tillegg tror jeg S2 er litt lavere, fører sitter bittelitt mer "sportslig". I tillegg er det merkbart fortskjell for passasjeren da fothvilerne bak er plassert lavere.
En stor forkjell er jo også kåpen, på S2 ser den tøffere ut, den gir bedre vindbeskyttelse og speilene blir litt bedre plassert. I tillegg tror jeg S2 er litt lavere, fører sitter bittelitt mer "sportslig". I tillegg er det merkbart fortskjell for passasjeren da fothvilerne bak er plassert lavere.
'06 Suzuki GSX-R 750
En bør også ta med at S2 utgaven har 20 hester ekstra... De har jeg litt lyst på
Når jeg fikk min FZ6-s (78hk) var den på kampanje, så pris differansen var vel mellom 20-25.000. Nå som kanpanjen er over skiller det ikke mer enn 15.000,-. Forhandler skulle ha 4.000,- for å bygge om til 98 hk, pluss 6.000,- i avgifter.
Da blir liksom forskjellen kun 5.000,- på de to, og på S2 får man som nevnt en del mer stasj
For min del forblir nok min 78 hk, men skulle jeg valgt mellom de to idag, til standard-pris, ville valget vært temmelig enkelt... S2!

Når jeg fikk min FZ6-s (78hk) var den på kampanje, så pris differansen var vel mellom 20-25.000. Nå som kanpanjen er over skiller det ikke mer enn 15.000,-. Forhandler skulle ha 4.000,- for å bygge om til 98 hk, pluss 6.000,- i avgifter.
Da blir liksom forskjellen kun 5.000,- på de to, og på S2 får man som nevnt en del mer stasj

For min del forblir nok min 78 hk, men skulle jeg valgt mellom de to idag, til standard-pris, ville valget vært temmelig enkelt... S2!
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
..FZ6Fazer wrote:En bør også ta med at S2 utgaven har 20 hester ekstra... De har jeg litt lyst på![]()
Da blir liksom forskjellen kun 5.000,- på de to, og på S2 får man som nevnt en del mer stasj![]()
Du får jo tak fz6-s som bare er ett år gamle (2006) med fulleffekt (98hk)!!
Jeg ga 90k for min, med sidekofferter, kjøredress og hjelm utenom!! Var å henta i Ålesund i går!!!
Nå skal jeg ut å prøvekjøre for første gang!!

Grattis !
Høres ut som et varp det der da
Du får ihvertfall en suverent lettkjørt og god sykkel.
Jeg tenkte tanken på brukt jeg og, men for å være helt ærlig så bare falt jeg pladask for den jeg så hos forhandler. Med store "skylapper" foran øynene var det kun en sykkel jeg ville ha.... Ble liksom litt blind kan du si
Høres ut som et varp det der da

Du får ihvertfall en suverent lettkjørt og god sykkel.
Jeg tenkte tanken på brukt jeg og, men for å være helt ærlig så bare falt jeg pladask for den jeg så hos forhandler. Med store "skylapper" foran øynene var det kun en sykkel jeg ville ha.... Ble liksom litt blind kan du si

Tidligere kjent som FZ6Fazer...
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Jeg vurderte også å kjøpe bruktsykkel lenge, men jeg ble rimelig frelst da jeg først tok turen til forhandleren. Og jeg angrer ikke ett sekund ;DFZ6Fazer wrote:Jeg tenkte tanken på brukt jeg og, men for å være helt ærlig så bare falt jeg pladask for den jeg så hos forhandler. Med store "skylapper" foran øynene var det kun en sykkel jeg ville ha.... Ble liksom litt blind kan du si