langtur...

Prat om tung MC.
Chingado
Posts: 22
Joined: 30 May 2007 19:20
MC: FZ6-S 06 mod, 5400km

langtur...

Post by Chingado »

Jeg er nå snart ferdig med lappen, (oppkjøring om nøyaktig en uke \:D/ ), og verker etter å slå kloa i en ok sykkel.
Jeg må ærlig talt si at hjertet mitt slår hardt for den nye Kawasaki z750' en. Den er dog naken, noe som hjernen min sier er litt upraktisk på langtur, men den er jo sinnsvakt nydelig uten frontkåpe :D ...
Nå har det seg slik at jeg sannsynligvis hadde gått for en fz6 s2 fazer, om det hadde vært flere igjen av disse i Norge, noe det ikke er :evil:.

Vel, spm. er vel egentlig om det er mulig å dra på en lengre tur med en naken variant uten en toppkåpe, muligens kun med en ekstra vindskjerm, får å ta av for den værste vinden? Eller er dette selvmord? Jeg tar gjerne i mot kommentarer fra folk som har gjort nettopp dette.
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Re: langtur...

Post by orion »

Jeg har kjørt 60mil på min '07 z750 i ett strekk, dette gikk veldigt fint! ingen problemer med vinn what so ever. Så lenge du er lent fremåver i sittestillingen på sykkelen, noe som kommer naturligt på denne sykkelen så fungerer det utmerket.

Min er forresten til salgs viss du er intrisert :)
Turbo Dream<3
Chingado
Posts: 22
Joined: 30 May 2007 19:20
MC: FZ6-S 06 mod, 5400km

Re: langtur...

Post by Chingado »

Du sier det ja :) ... Kjørte du 60 mil med eller uten ekstra vindskjerm? Hvordan fungerer det med passasjer på denne sykkelen siden der ikke finnes passasjerhåndtak ?
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: langtur...

Post by Chris »

Kjøpte selv ny Z750 for ca 3-4 uker siden og må si jeg er strålende fornøyd!
Men den er nok ikke den mest passasjer vennlige sykkelen på markedet, men funker jo greit!
Men nå kjører ikke jeg sykkelen for å frakte passasjerer heller 8)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Chingado
Posts: 22
Joined: 30 May 2007 19:20
MC: FZ6-S 06 mod, 5400km

Re: langtur...

Post by Chingado »

Hehe, sant nok. Men det funker fint å kjøre laaaangt me'n asså?
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Re: langtur...

Post by orion »

Jeg har ikke ekstra skjerm på min. Det fungerer utmerket å kjøre langt på denne sykkelen. =)
Turbo Dream<3
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: langtur...

Post by moonlit »

Chingado wrote:Jeg er nå snart ferdig med lappen, (oppkjøring om nøyaktig en uke \:D/ ), og verker etter å slå kloa i en ok sykkel.
Jeg må ærlig talt si at hjertet mitt slår hardt for den nye Kawasaki z750' en. Den er dog naken, noe som hjernen min sier er litt upraktisk på langtur, men den er jo sinnsvakt nydelig uten frontkåpe :D ...
Nå har det seg slik at jeg sannsynligvis hadde gått for en fz6 s2 fazer, om det hadde vært flere igjen av disse i Norge, noe det ikke er :evil:.

Vel, spm. er vel egentlig om det er mulig å dra på en lengre tur med en naken variant uten en toppkåpe, muligens kun med en ekstra vindskjerm, får å ta av for den værste vinden? Eller er dette selvmord? Jeg tar gjerne i mot kommentarer fra folk som har gjort nettopp dette.
Går bra det. Klart du får mer turbulens rundt hjelmen og overkroppen enn med fullkåpe, men det er ikke noe reelt problem synes jeg. Over 130 blir det verre, men jeg har kjørt oslo-stockholm og holdt jevnt 140-150 i timesvis uten problem; da la jeg meg dog mer ned på tanken.

Skal kjøre tusenvis av km ned til italia isommer, uten noe ekstra pysekåper :)
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Re: langtur...

Post by stian »

Alt går bare viljen er der, møtte noen finner da vi var på tur tidligere i sommer, møtte dem i sør sverige.. å de va på vei nedover i europa.. de kjørte z750, z1000 og fazer 600
freddy85
Posts: 72
Joined: 18 Jun 2007 21:18

Re: langtur...

Post by freddy85 »

Kan anbefale hornet:
Image
Ganske sprek også 102hk på 173kg.
Sitter oppreist så merker jo at det blåser litt på brystet iforhold til 600rr, men er veldig behagelig for ryggen kan kjøre langt uten å bli stiv tipper jeg.
z750 har 107 og veier 203kg.. Men den hk kommer tidligere på registeret og har mere dreiemoment så tipper de er omtrent like spreke.
Samt lik pris.
Last edited by freddy85 on 06 Jul 2007 16:11, edited 1 time in total.
- KTM EXC 530 09 Six Days
x Honda Hornet 07
LEctOR
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2006 18:43
MC: Honda CB900 Hornet
Location: Oslo

Re: langtur...

Post by LEctOR »

Selv kjører jeg en Hornet 900. Å har enda ikke hatt no problemer på de turene jeg har vært på.
Har ikke kjørt R sykkel (bare sitti på) så jeg kan ikke sammenligne...
Men Hornet 900 er iaf å anbefale om du ønsker naked bike^^
Honda CB 900 Hornet 2004 :smt077
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Re: langtur...

Post by orion »

jeg har selv kjørt 2007 hornet 600 og eier en kawasaki z750 '07. Hornet'en sitt effektregister er bemerkeligt tammere en z750'en. Merket GOD forskjell når jeg kom tilbake på 750'en. Hornet'en føltes mer som en bensin bil som trengte turtall, mens 750'en trakk som en diesel på bunn =)
Turbo Dream<3
freddy85
Posts: 72
Joined: 18 Jun 2007 21:18

Re: langtur...

Post by freddy85 »

Siden det er en motor 99,9% lik rr sier det seg selv at det er en motor som trenger rpm for å få power.
Har også prøvd rr i 5t og den er hissigere når turtallet nærmer seg rødmerkinga..
Det som er digg med r sykler er at det er så lett å legge seg ned i svinger samt ta kneet ut, det er det eneste jeg savner..

Kan godt hende at z750 er et bedre kjøp da man får 150 ekstra kubikk, 5hk, 10nm og 30kg mere enn horneten..
Kunne godt ha tenkt meg å prøvd kawan, men angrer ikke på kjøpet av hornet for å si det slik.

Hvis man bytter kammer, inntaksventiler og eksos på hornet har man 120-125hk
(men man kan sikkert trimme de fleste sykkler, men da blir motor helt lik den i rr)
- KTM EXC 530 09 Six Days
x Honda Hornet 07
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: langtur...

Post by Jon Erik »

Har en CBR 900RR og kan ikke si jeg synes at kåpe hjelper stort jeg, synes jeg sitter med masse luft i overkropp og i hjelp når jeg kjører....Er det bare jeg som synes det blåser med kåpe??
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
Gixxerman

Re: langtur...

Post by Gixxerman »

Det går mer på kjørestillingen vel. Mer fremoverlent så man ligger mot vinden så man ikke sitter og kjemper imot vinden hele tiden som man gjør på rett opp og ned sykler. Liker R1000 på tur jeg. Har nok motor, og kjørestilling funker helt fint :)
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Re: langtur...

Post by Muffinman »

Jon Erik wrote:Har en CBR 900RR og kan ikke si jeg synes at kåpe hjelper stort jeg, synes jeg sitter med masse luft i overkropp og i hjelp når jeg kjører....Er det bare jeg som synes det blåser med kåpe??
Bladen har vel ikke akkurat noen touringkåpe da. Den fungerer vel best når føreren er helt sammenkrøpet og wira er stram...

Til sammenligning er en CBR1000F jeg hadde for en del år tilbake en komfortmaskin av dimensjoner. Blir litt stressless mot fjøskrakk, komfortmessig egentlig.
Post Reply