Mistet lappen, hvor lenge uten og hvor stor bot???

Prat om tung MC.
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Re: Mistet lappen, hvor lenge uten og hvor stor bot???

Post by Galilee »

sammyboy wrote:Eg har formulert meg feil om noen tror eg er ute etter sympati... eg etterlyser rettferdighet... ;-)

Fikk dommen nå.. 10 000.- + at eg er satt på bakken i 5mnd. Har overfor politiet oppført meg eksemplarisk og det ser ut som det har slått ut på tiden uten lappen... Burde vel hatt 6mnd etter reglene...

Når lappen nærmer seg om 5 mnd skal en slik kjøpes inn : http://www.blinder.no/ :evil:
Heldig likevel da, må man ikke ta lappen på nytt (ny oppkjøring) hvis man er uten lappen i 6mndr eller mer?

Det koster jo litt å ta en kjøretime, leie sykkel, og ta fri fra jobben.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
sammyboy

Post by sammyboy »

En lite oppdatering til skrekk og advarsel....

Har vert i kontakt med diverse politibetjenter og advokater om saken min og har fått i grove trekk følgende tilbakemeldinger...

Min sak står sterk og målingen som ble utført er høyst kontroversiell. Betegnes som en cowboy-måling.
Der er også flere mindre brudd på politiets egne rettningslinjer for bruk av laser. Feilkildene som kommer til syne i denne målingen gjør at måleresultatet karakteriseres som ren lotto.

Men så kommer det som svir.. jeg er innkallt til retten førstkommende uke og naive meg trodde at her skulle eg få kjørt betjenten til veggs og få lappen tilbake.... men dengang ei. Dette blir et rent møte ml meg og en dommer der det skal avgjøres om Politiet kan beholde lappen min ut over de 3 ukene de allerede har hatt den. Dette betegnes av min advokat som en ren fomalitet og det trenger bare være "skjellig grunn til mistanke" for at lappen min forblir hos politet. Han hadde ikke vert ute for at påtalemyndigheten ikke fikk "viljen" sin i denne runden.

Den "virkelige" rettsaken blir ikke før om lenge, min advokat antydet langt ut på høsten en gang alt etter hvor mye saker som skal igjennom rettssystemet.

Så da er jeg like langt... i beste fall kommer eg ifra driten med en advokatregning på 7-8000kr og lappen tilbake 1 mnd før eg hadde fått den tilbake alikevel. Med på kjøpet få eg da mange arbeidstimer til forberedelser, må ta fri fra jobb , et par søvnløse netter osv.osv..

Om eg bare godtar forelegget koster det meg 10 000 og lappen tilbake om 4mnd(1har allerede gått)

I verste fall om jeg skulle tape en rettssak vil det sikkert koste meg 20 000 og lappen tilbake om 4mnd...

Er tydelig at systemet er lagt opp slik at en ikke skal stille spørsmål ved politiets avgjørelser.. no matter what!

Heia norge =D>

Så om eg skulle kjøre saken helt ut blir det kun for prisippet sin del... for å "ta" betjenten som målte meg... skal eg gidde det???

BTW! Har funnet ut MYE om laseren som politiet idag bruker og jeg kan bare si at det er f*** meg utrolig at det får lov til å bruke dem.... det er ikke til å stole i det hele tatt. Selv under optimale forhold kan disse få "hikke"...
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Du har valgt en dårlig advokat. Enhver advokat med LITT peiling på slike saker kunne ha fortalt deg dette på forhånd. Fortrinnsvis uten å bealste deg med regninger.

Det er ikke uten grunn at det finnes en vits om at "en god start, er 1000 advokater på havets bunn"
sammyboy

Post by sammyboy »

Har ordlagt meg litt feil... om eg kaster kortene nå vil dette ikke koste meg noe annet enn boten på 10 000... Har først vert i kontakt med advokat idag og han fortalte meg akkurat dette... gratis..
Banditbiker

Post by Banditbiker »

sammyboy wrote: Er tydelig at systemet er lagt opp slik at en ikke skal stille spørsmål ved politiets avgjørelser.. no matter what!
Heia norge =D>
Enhver advokat som vet hva han holder på med kunne fortalt deg dette og mere til på forhånd.

At du har valgt en advokat som ikke har helt oversikt over hva han driver med,.....tja.........jeg ville helt klart hatt en formening om hvor den regningen skulle sendes.
sammyboy

Post by sammyboy »

Banditbiker wrote:
sammyboy wrote: Er tydelig at systemet er lagt opp slik at en ikke skal stille spørsmål ved politiets avgjørelser.. no matter what!
Heia norge =D>
Enhver advokat som vet hva han holder på med kunne fortalt deg dette og mere til på forhånd.

At du har valgt en advokat som ikke har helt oversikt over hva han driver med,.....tja.........jeg ville helt klart hatt en formening om hvor den regningen skulle sendes.
Hva mener du???

Har hatt min første kontakt med advokat idag... Og han har akkurat fortalt meg det du mener han burde fortalt meg...
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Post by Chris »

Men om du stiller sterkt, og du faktisk vinner saken når den virkelige rettsaken kommer så vil du vel få erstatning ?
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Thomas
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250

Post by Thomas »

Jeg syntes det er fint at folk som taper en sak må betale for det, da slipper vi tullinger som drar tullesaker inn i systemet. =D>

Se på lignende saker og ta en avgjørelse i sammen med en advokat. Det finnes flere gode som spesialiserer seg på slike saker, nettopp fordi det er så mange mulige feilkilder på laseren. Som sagt tidligere i tråden er jeg skeptisk til målingen, men det kan jo ikke utelukkes at det faktisk er deg som blir målt, og du nekter jo ikke for at du kan ha kjørt i hastigheten det er snakk om. Skulle du vinne saken, så ville det også bety at det ikke havner på rullebladet, og det kan jo også bety noe.
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
sammyboy

Post by sammyboy »

Systemet fungerer jo ikke når uansett hva jeg gjør ender opp ca 10 000 fattigere og blir uten lappen i 5mnd... :-#
Pollti

Post by Pollti »

HDmann wrote: Generelt vil jeg si: I 60-soner og lavere bør man tenke ekstra seg nøye om.

I enkelte 70 soner også. Og i 30 og 40 soner det best ikke å tenke på hastighets overskridelse engang, der kan de være skikkelig på høgget.
Banditbiker

Post by Banditbiker »

30 og 40 soner, ikke uten grunn. Det er gjerne en grunn til at det er de grensene.

Der jeg bor er det skiltet 30-sone og det står skilt om at "Levende Barn Leker", men det er jaggu ikke mange som tar notis av det. Jeg bare venter på at det helt store skal skje.
[-X
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Banditbiker wrote:30 og 40 soner, ikke uten grunn. Det er gjerne en grunn til at det er de grensene.

Der jeg bor er det skiltet 30-sone og det står skilt om at "Levende Barn Leker", men det er jaggu ikke mange som tar notis av det. Jeg bare venter på at det helt store skal skje.
[-X
Mens andre fartgrenser er der uten grunn?

AtW
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Pollti wrote:
HDmann wrote: Generelt vil jeg si: I 60-soner og lavere bør man tenke ekstra seg nøye om.

I enkelte 70 soner også. Og i 30 og 40 soner det best ikke å tenke på hastighets overskridelse engang, der kan de være skikkelig på høgget.
Personlig så ser jeg nesten aldri fartskontroll sentralt i tettbygde strøk, der det gjerne er slike soner, og mye mer av det på "landeveien".

AtW
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Banditbiker wrote:30 og 40 soner, ikke uten grunn. Det er gjerne en grunn til at det er de grensene.

[-X
Nå er det vel helst sånn at alle fartsgrenser skal følges, men selvsagt de laveste er viktigst.

Tror det er tredje personen på forumet nå som har mista lappen på kort tid. Sier ikke det litt? Snakker vi ikke om ryktet til MC-førere ganske ofte her?
Jeg mener at å bli tatt for å kjøre for fort bør gi akkurat slike straffer. Høye bøter og inndragelse av førerkort.

Vet ikke hvor ofte jeg hører: "Om de hadde målt snittfarten min, eller om de hadde målt meg 2 kilometer tidligere, da hadde jeg sittet i det da!" Også er det kanskje ofte vi også får fordeler av 'slingringsmonnet' de har på lasermålerne sine?
Det er i stor fart de verste ulykkene skjer, så vri litt svakere på høyrehåndtaket, gutter.

Jeg synes trådstarteren her har sluppet greit unna, og bør ta sin straff. Det samme gjelder også de andre på forumet.
Det håper jeg at jeg får lov til å si uten at noen blir sint av den grunn...
Last edited by Tekumseh on 07 Jul 2007 11:00, edited 1 time in total.
Post Reply