En lite oppdatering til skrekk og advarsel....
Har vert i kontakt med diverse politibetjenter og advokater om saken min og har fått i grove trekk følgende tilbakemeldinger...
Min sak står sterk og målingen som ble utført er høyst kontroversiell. Betegnes som en cowboy-måling.
Der er også flere mindre brudd på politiets egne rettningslinjer for bruk av laser. Feilkildene som kommer til syne i denne målingen gjør at måleresultatet karakteriseres som ren lotto.
Men så kommer det som svir.. jeg er innkallt til retten førstkommende uke og naive meg trodde at her skulle eg få kjørt betjenten til veggs og få lappen tilbake.... men dengang ei. Dette blir et rent møte ml meg og en dommer der det skal avgjøres om Politiet kan beholde lappen min ut over de 3 ukene de allerede har hatt den. Dette betegnes av min advokat som en ren fomalitet og det trenger bare være "skjellig grunn til mistanke" for at lappen min forblir hos politet. Han hadde ikke vert ute for at påtalemyndigheten ikke fikk "viljen" sin i denne runden.
Den "virkelige" rettsaken blir ikke før om lenge, min advokat antydet langt ut på høsten en gang alt etter hvor mye saker som skal igjennom rettssystemet.
Så da er jeg like langt... i beste fall kommer eg ifra driten med en advokatregning på 7-8000kr og lappen tilbake 1 mnd før eg hadde fått den tilbake alikevel. Med på kjøpet få eg da mange arbeidstimer til forberedelser, må ta fri fra jobb , et par søvnløse netter osv.osv..
Om eg bare godtar forelegget koster det meg 10 000 og lappen tilbake om 4mnd(1har allerede gått)
I verste fall om jeg skulle tape en rettssak vil det sikkert koste meg 20 000 og lappen tilbake om 4mnd...
Er tydelig at systemet er lagt opp slik at en ikke skal stille spørsmål ved politiets avgjørelser.. no matter what!
Heia norge
Så om eg skulle kjøre saken helt ut blir det kun for prisippet sin del... for å "ta" betjenten som målte meg... skal eg gidde det???
BTW! Har funnet ut MYE om laseren som politiet idag bruker og jeg kan bare si at det er f*** meg utrolig at det får lov til å bruke dem.... det er ikke til å stole i det hele tatt. Selv under optimale forhold kan disse få "hikke"...