For å gjøre en kort historie veldig lang: forrige gang jeg brukte sykkelen for nesten en måned siden punkterte bakhjulet 10 mil hjemmefra på en søndag. Det førte til Viking og nytt dekk et par dager etterpå. Holdt på å tryne i første sving og kommer alltid til å huske at nye dekk er glatte. Kjørte hjem, og så begynte syndefloden som har vart en stund nå. Så på fredag var det opphold, og vi skulle ut en tur. Stoppet på bensinstasjon 500 m hjemmefra og skulle sjekke oljenivået. Mye griseri på det lille runde vinduet, så jeg tørket litt med papir, og endte med å trykke tommelen og vinduet rett inn i motoren (brukte ikke noe kraft, den var helt løs). Da fikk jeg virkelig sjekket oljen, for den rant ut på bakken! Max uflaks i det siste altså. Så fort jeg får ordnet dette skal jeg prøve meg igjen, for da begynner ferien min og jeg har bestilt fint MC-vær!
Og så for å komme til poenget: er det noen som vet hvordan dette vinduet er festet i clutch-dekselet? Dette er en 94 Yamaha XJ600. Er det en O-ring eller annen pakning, eller skal den festes/skrus fast fra innsiden? Jeg har ikke tatt av dekslet enda siden jeg ikke har garasje og ikke vil sitte ute i regnværet å skru.
Oljenivå-vinduet løsnet
- tohjulisvingen
- MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07) - Location: Oslo