Han der kommer til å daue

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Han der kommer til å daue

Post by Lølle »

Nyttig påminnelse, Bandit.
Det er litt synd at en del av de som har sykkel bygd for fart (men ikke norske veier) og som trener osv ofte tar ut fordelen ved å presse grensene videre. Dermed mister de fordelen og bare øker skadepotensialet, inkludert for andre. Det er nok mange som heller ikke ønsker å ta inn over seg den risiko man tar - det gjelder vel de fleste av oss til en viss grad. Hadde vi bare tenkt sikkerhet hadde vi ikke kjørt Mc. Jeg synes det er trist når enkelte kjører under parolen "noe skal man dø av" - jeg tror ganske enkelt ikke at det er så mange fatalister blant oss. Det er bare en bortskyving av ubehagelige fakta som angriper eget handlemønster... trur eg. God tur :-)
gt-r

Post by gt-r »

nå som vi i sør kanskje får noen solrike dager etter alt drittvær og hiver seg på biken for og ta igjen det tapte.
tenk litt på hva som blir skrevet her! ( gjelder spesielt meg selv).

ha en fortsatt god sesong :D
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Selv skal jeg vaske sykkern som en racer når det lover sol og sommer igjen. Skal prøve å holde igjen litt på gassen så den blir skinnende ren 8)
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Jepp,
Nå ligger det an til noen timer med vask og polering etter alle kunstens regler. Hater å kjøre med møkkete sykkel.

PS
Det ligger en liten forutsetning til grunn her, at det skal bli oppholds..........
Pollti

Post by Pollti »

gt-r wrote:gjelder spesielt meg selv

ha en fortsatt god sesong :D

Det gjelder vel oss alle tror jeg. =D>
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Lølle wrote:Nyttig påminnelse, Bandit.
Det er litt synd at en del av de som har sykkel bygd for fart (men ikke norske veier) og som trener osv ofte tar ut fordelen ved å presse grensene videre. Dermed mister de fordelen og bare øker skadepotensialet, inkludert for andre. Det er nok mange som heller ikke ønsker å ta inn over seg den risiko man tar - det gjelder vel de fleste av oss til en viss grad. Hadde vi bare tenkt sikkerhet hadde vi ikke kjørt Mc. Jeg synes det er trist når enkelte kjører under parolen "noe skal man dø av" - jeg tror ganske enkelt ikke at det er så mange fatalister blant oss. Det er bare en bortskyving av ubehagelige fakta som angriper eget handlemønster... trur eg. God tur :-)
Du viser deg som en meget klok mann, Lølle. Og det du sier om å ikke bruke bedret teknikk til økt fart men til økt sikkerhet ville redusert svinnet av motorsyklister om du nådde frem til flere.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
moonlit

Post by moonlit »

So true. Jeg har blitt flinkere teknisk i det siste, men jeg ønsker alltid å bli bedre - men norske veier er ikke stedet.

Jeg tror at mange MC-førere hadde hatt godt av noen timer på en bane med litt opplæring, man får både utfoldet seg og lært seg mer om sykkelens oppførsel, og hvis man er heldig nok til å gå i bakken så er iallfall banen designet for at du forhåpentligvis ikke skader deg alvorlig.

Derfor lurer jeg - Hva er de beste måtene å få kjørt på bane her til lands på? Burhøns har jo f.eks Gatebil hvor alle kan komme seg utpå, og iallfall VW/Audi-klubben har egne trackdays for medlemmene. Vet at Senior MC har rustløsinga si, og klubben min har også leid Vålerbanen et år, men det må da være flere muligheter?
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Sjekk sidene til NMCU, jeg tror det er en liste der.
moonlit

Post by moonlit »

var en bra terminliste for kurs der, iallfall :)
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Senior Mc har jo tilbud om førerutviklingskurs.
Og her i Trondheim har både vi i Senior MC og også NAF MC, leid baner og hatt helgeturer med banekjøring.
NAF MC var på ARC sist helg, og vi var på Monztabanen først i juni.
Vi skal også på Vålerbanen i august, så mulighetene er der, bare å utnytte dem.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Og nå har jeg gjort klar bushojen med speller nye dekk og greier, så nå er'n klar for hælja :shock: Vel, da er det bare å be til høyere makter: GI OSS FINT VÆR !!! :roll:
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Etter hva jeg har klart å få med meg så skal det ikke bli knallvær til helga, men mye opphold.
Det er da enda noe. =D>
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja, altså jeg driter i været bare det ikke er regn. Opphold går helt fint bare dekket er tørt :D Blir det vått på banen jeg skal til, så kjører jeg absolutt ikke, og da blir jeg ganske deppa. Vil jo få prøvd den litt når man først har lov til å vri rulla liksom :)
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Skjønner deg godt at du har lyst til å presse litt på bane. Bli bare ikke overmodig. :)
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

Masse kloke ord i denne tråden. =D>
Bare husk at man er aldri alene i trafikken.
Uansett hvor dyktig man er som motorsyklist er det ikke sikkert at medtrafikantene er like flinke. :(
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Post Reply