SlipOn til Honda CB 900 Hornet. Tips?

Prat om tung MC.
freddy85

Re: SlipOn til Honda CB 900 Hornet. Tips?

Post by freddy85 »

ATWindsor wrote:som ofte ikke er speisielt stille fra før, kontra biler)
Faktisk så er mange av de nyeste modellene med katalysator, som min. Bråker mindre enn en gjennomsnitts bil..
Er eldre sykkler og r sykkler med mere åpnet anlegg som bråker litt.
Men også r sykkler går meget stille.
- KTM EXC 530 09 Six Days
x Honda Hornet 07
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

freddy85 wrote:
Faktisk så er mange av de nyeste modellene med katalysator, som min. Bråker mindre enn en gjennomsnitts bil..
De tallene jeg har sett tyder ikke på at MCer er bedre enn biler. Om det ikke har endret seg ganske nylig. Husk at de nyeste bilene også bråker lite.

AtW
Babelfisken

Post by Babelfisken »

ATWindsor wrote:
freddy85 wrote:
De tallene jeg har sett tyder ikke på at MCer er bedre enn biler. Om det ikke har endret seg ganske nylig. Husk at de nyeste bilene også bråker lite.

AtW
Husk at en vesentlig del av støyen fra MC er motorstøy, drivverkstøy og luftinntak.
Eksosanlegget derimot...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Karen spør etter slipon, ikke hva hvermannsen mener om støy... :?
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Babelfisken wrote:
ATWindsor wrote:
freddy85 wrote: Faktisk så er mange av de nyeste modellene med katalysator, som min. Bråker mindre enn en gjennomsnitts bil..

AtW
Husk at en vesentlig del av støyen fra MC er motorstøy, drivverkstøy og luftinntak.
Eksosanlegget derimot...
Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til? Mener du at å endre eksosanlegget ikke øker støyen fra MCen?

AtW
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Karen spør etter slipon, ikke hva hvermannsen mener om støy... :?
Det er ikke alltid det man vil høre er det man bør høre.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Stemmer det, og det er ikke mange som kjører sykkel som vil høre på det du har å si her nå heller. Vi liker lyd og sånn er det med den saken :)
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Stemmer det, og det er ikke mange som kjører sykkel som vil høre på det du har å si her nå heller. Vi liker lyd og sånn er det med den saken :)
Ja, det får så være om jeg hisser på meg folk, men dette med å med vilje få kjøretøyet til å bråke er i mine øyne svært lite hensynsfult, og direkte tåplig. Det er ikke som om MCen fra fabrikken bråker mye engang, folk øker støynivået uten at man i praksis får noe igjen for det utover økt støy. Nytteverdien, selv på "underholdningsfroenten" av mer bråk er så liten at man virkelig burde tenke seg om to ganger før man foretar en slik modifikasjon.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har du noen gang hørt en original rekkefirer sykkel ? Har man først betalt i dyre dommer vil man ikke at den skal høres ut som et blaff i vinden. Lyd er kult og sykkel er noe annet enn bil. Er ikke ansett som et nyttekjøretøy, så folk vil ha litt funfactor. Lyden av sykkelen er mye av gleden til de aller fleste. Var nære på å kjøpe twin selv ifjor, og kan med hånden på hjertet si at det kjøpet der hadde jeg gjort 50% pga lyden. Jepp seriøst.
crab
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

Men TOPIC kara? [-X
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Har du noen gang hørt en original rekkefirer sykkel ? Har man først betalt i dyre dommer vil man ikke at den skal høres ut som et blaff i vinden. Lyd er kult og sykkel er noe annet enn bil. Er ikke ansett som et nyttekjøretøy, så folk vil ha litt funfactor. Lyden av sykkelen er mye av gleden til de aller fleste. Var nære på å kjøpe twin selv ifjor, og kan med hånden på hjertet si at det kjøpet der hadde jeg gjort 50% pga lyden. Jepp seriøst.
Jeg har aldri sagt at MC er et nyttekjøretøy, men det er grenser for hvor mye man bør plage andre kontra hva man får igjen for det. Det er mye folk sikkert synes er morsomt, men som ikke bør gjøres av hensyn til andre, man må som alltid veie kost opp mot nytte (og her bruker jeg nytte på en vid måte, feks en persons glede), nytten er liten og kosten er relativt høy.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Plage andre ? Nå er det ikke snakk om dragracing tilstander her heller, og det ekstra lydnivået vi gir ved å bytte eksosanlegg får allmennheten takle.
Da det var en flyplass kalt Fornebu så fløy flya ganske nøyaktig rett over taket her. Kunne jeg klage på det ? Tror ikke akkurat jeg ville blitt hørt.
Nei, folk får slutte å være hårsåre - jeg kjører ærn ærn uten dårlig samvittighet.

Vi lever i år 2007, ikke på 50-tallet hvor det var gid a meg'en og huttemeitu...
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Plage andre ? Nå er det ikke snakk om dragracing tilstander her heller, og det ekstra lydnivået vi gir ved å bytte eksosanlegg får allmennheten takle.
Da det var en flyplass kalt Fornebu så fløy flya ganske nøyaktig rett over taket her. Kunne jeg klage på det ? Tror ikke akkurat jeg ville blitt hørt.
Nei, folk får slutte å være hårsåre - jeg kjører ærn ærn uten dårlig samvittighet.

Vi lever i år 2007, ikke på 50-tallet hvor det var gid a meg'en og huttemeitu...
Hvorfor får de takle det? Så du kan imponerende dine venner med en bråkete MC? Hva gjør denne støyutviklingen så nyttig at folk bør finne seg i den?

Beborere ved gardemoen fikk vel nylig medhold på en klage over støynivået, så du skal aldri si aldri.

Jeg skjønner ikke hva 50-tallet har med saken å gjøre, mener du folk bare skal akseptere det andre gjør uansett? Det var vesentlig mindre støy på 50-tallet, og folk ble mindre plaget av det.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om du ikke skjønner hva dette har med 50-tallet å gjøre skjønner du ikke det store og hele.... Da får jeg forklare. Dette gjelder folk som er prippen.
Du spør hva som gjør dette nyttig, og jeg lurer litt på hvorfor du spør. Folk gjør det fordi de vil ha det gøy. Skal man følge hele livet med nebbet nedi bakken som en struts, hvilket er hva som passer herren i flosshatt, så hadde livet vært kjedelig. Nei, takke meg til å kunne ta litt friheter iblandt.

Da hadde jeg heller kjørt en 50cc scooter med alt av plomberinger ettersom all moro er forbudt !
freddy85

Post by freddy85 »

Sett flere som kjører med strake rør, det er unødvendig mye bråk..
Men effektpotte er det vel ingen som har tatt skade av..

Noe som er plagsom er 16 åringer som råner frem å tilbake i gata med mopeden full turtall med effektanlegg. Den lyden er plagsom spes hvis den pågår i timer i strekk. :lol: (hadde moped med litt støy jeg ogsa da :) )

Det som er absolutt største problemet når det gjeller støy er den konstante susinga ifra dekket på bilene og lastebilene på veien.
- KTM EXC 530 09 Six Days
x Honda Hornet 07
Post Reply