forsikring?
forsikring?
har store problemer me og få forsikret min ninja GPZ 900, di eg har snakket me nå krever eg skal vere + kunde det vil si ha minst 3 forsikringer der fra før, noen som har noe tibs til hvor eg kan få hjelp til dette. Er 31 år og har hatt sykkelen i garasjen i siste 7 åra , nå vil eg ha den på veien igjen for sommeren...
Re: forsikring?
IF forsikring.
trenger ikke å være total kunde.. går fint med bare sykkel.
"for sommeren" ja den har ikke kommet.. jeg venter fortsatt
trenger ikke å være total kunde.. går fint med bare sykkel.
"for sommeren" ja den har ikke kommet.. jeg venter fortsatt
Du trenger bare 1
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Prat med forskjellige selskaper og fortell hva de andre har sagt. Da vil de forsøke å 'kapre' deg som kunde, og gir deg et bra tilbud skal du se.glennmc wrote:har store problemer me og få forsikret min ninja GPZ 900, di eg har snakket me nå krever eg skal vere + kunde det vil si ha minst 3 forsikringer der fra før, noen som har noe tibs til hvor eg kan få hjelp til dette. Er 31 år og har hatt sykkelen i garasjen i siste 7 åra , nå vil eg ha den på veien igjen for sommeren...
Men har du bil-, innbo- eller hus-forsikring, lønner det seg å bruke samme selskap og bli 'totalkunde.'
- Asfaltkongen
Alle forsikringsselskaper har plikt til å ansvarsforsikre alle mc'er. Pris kan selskapene selv bestemme.
Om du skal ha kasko kan de kreve at du er totalkunde etc... Men hva er vitsen med å kaskoforsikre en GPZ? Hvor gammel er den? 80's el...
Om du skal ha kasko kan de kreve at du er totalkunde etc... Men hva er vitsen med å kaskoforsikre en GPZ? Hvor gammel er den? 80's el...
Jeg kan annbefale Gjensidige 

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
- Tekumseh
Prismessig er Sparebank1 sine forsikringer også grei. Men de har skyhøye egenandeler...Chris wrote:Jeg kan annbefale Gjensidige
- Asfaltkongen
Går god for gjensidige selv. If derimot ville jeg holdt meg langt unna... SKikkelig sleipingselskap.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Sparebank 1 ville ha 31 000,- av meg i året på forsikring av min. IF var ikke noe bedre enn de, så ringte jeg Gjensidige og ble tatt godt imot
Men som diskutert i utallige tråder på forumet her så er forsikring helt avhengi av hva salgs person du er, og hvem du da snakker med i forsikringselskapet! Jeg snakket med en av de i Gjensidige i 30-45 min og fikk dratt ned prisen 1000 kroner av det den var i utgangspunktet.
Betaler nå 5900,- i året med full-kasko. Har forøvrig egenandel på 4000,-

Men som diskutert i utallige tråder på forumet her så er forsikring helt avhengi av hva salgs person du er, og hvem du da snakker med i forsikringselskapet! Jeg snakket med en av de i Gjensidige i 30-45 min og fikk dratt ned prisen 1000 kroner av det den var i utgangspunktet.

X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Chris wrote:Sparebank 1 ville ha 31 000,- av meg i året på forsikring av min. IF var ikke noe bedre enn de, så ringte jeg Gjensidige og ble tatt godt imot![]()
Dette høres helt på trynet ut. Hvordan klarte du det? Hvor gammel er du?
Nå er det TS spør om, ikke om hvilket forsikringsselskap er billigst, men hvilket forsikringsselskap vil forsikre sykkelen hans... Når jeg ringte rundt var det kun IF som var villig til å forsikre kun sykkel... alle de andre sa at de kun tok imot sykler hvis man hadde 2 forsikringer fra før... Uansett hvor sleipe noen mener at IF er eller at de er dyrere enn andre da var de, de eneste som tok imot en som kun hadde 1 kjøretøy med to hjul..
Du trenger bare 1
Jeg har lenge hatt KUN MC hos Gjensidige. De var de ENESTE som ville forsikre mc'en min, uansett om jeg skulle ha andre forsikringer eller ikke.
Chingado wrote:Chris wrote:Dette høres helt på trynet ut. Hvordan klarte du det? Hvor gammel er du?
Litt for ung til jeg i det hele tatt burde fått noe innenfor den prisklassen

X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
måtte ut med 22k får min Yzf R1 02 modd med gjensidige .. med hus og innbo ..
if ville ikke forsikre den !!!
sparebank 1 forsikring ville ha 52 k får den !!!!:S
såde er dyrt og ha sintesykkel !!!

- Tekumseh
Dette er merkelige saker. De vil at folk skal forsikre mest mulig, og belønner det. Og håver selvfølgelig inn penger...Einar wrote:Nå er det TS spør om, ikke om hvilket forsikringsselskap er billigst, men hvilket forsikringsselskap vil forsikre sykkelen hans... Når jeg ringte rundt var det kun IF som var villig til å forsikre kun sykkel... alle de andre sa at de kun tok imot sykler hvis man hadde 2 forsikringer fra før... Uansett hvor sleipe noen mener at IF er eller at de er dyrere enn andre da var de, de eneste som tok imot en som kun hadde 1 kjøretøy med to hjul..
Fy flate, jeg skjønner ikke at dere gidder. Full kasko hos Sparebank1 på Savage= 3000,- kr. Kun ansvar= 1100,- kr.Deeps R1 wrote:måtte ut med 22k får min Yzf R1 02 modd med gjensidige .. med hus og innbo ..
Hva vil forsikringa på en Sportster 1200 komme seg på?
f.eks 1995-mod, 70 HK, ca.300 kg, 1200ccm. Har full bonus på bil, og må jaggu ha det på sykkel snart også..
Noen som har Sportster som vet?
-
Betaler 4200 eller noe sånt, for min -86, men den er reg som 883. For 2007modellen skulle de ha 1600 kr mer, men det var før jeg visste det var alarm på den. Har 50% bonus på biken, sjonglerte litt rundt da jeg kjøpte egen bil i høst (var billigere for meg å flytte litt om på bonusene, hadde i utgangspunktet toppbonus på ørtende året)
Vi har to biler, to (snart tre) MCer, innbo pluss reiseforsikring. En reiseforsikring er ofte såpass rimelig at man allikevel tjener på det i forhold til kvantumsrabatt. Vi bruker for tiden If, men har vært innom hos Terra også, helt til If ga oss et bedre tilbud for å få oss tilbake igjen.
Betaler rett under 12.000 i året for to -86 Sportstere, en Mustang -79 og en Corsa GSI -94, samt innbo og reise.
Vi har to biler, to (snart tre) MCer, innbo pluss reiseforsikring. En reiseforsikring er ofte såpass rimelig at man allikevel tjener på det i forhold til kvantumsrabatt. Vi bruker for tiden If, men har vært innom hos Terra også, helt til If ga oss et bedre tilbud for å få oss tilbake igjen.
Betaler rett under 12.000 i året for to -86 Sportstere, en Mustang -79 og en Corsa GSI -94, samt innbo og reise.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R