Som dere sikkert skjønner av overskriften så har jeg klart å gå bensintom.. *rødme*
På min sykkel så er det ikke ventil for å åpne for reservetank, men en lampe som begynner å lyse når det nærmer seg slutten på innholdet i tanken. Tidligere har jeg vært fylt når reservelampen begynte å lyse, og da har jeg fylt 12 liter. Det er 18 liters tank, og jeg har da tenkt at jeg har 6 liter i reserve... Så feil kan man ta.
Fruen kom til som en reddende engel med reservekanne til meg, og jeg fylte ca 2 liter fra kanna og kom meg til bensinstasjonen 1,5 kilometer unna. og der fylte jeg 12 liter.
dvs: 2 liter fra kanne og 12 liter på stasjonen blir 14 liter, hvor er de siste 4 literne?
Spyder
"Reservetank"
Re: "Reservetank"
Jeg gjetter at de ligger i luftlomma som oppstår på høyresiden av tanken når sykkelen står på sidestøtten når du fyller.
Det er jo en mulighet
Jeg pleier å sitte på sykkelen når jeg fyller, men tanken har jo vært av sykkelen når jeg skiftet motor.
Kan det være luft eller andre uhumskheter der inne? Og hva kan jeg gjøre med det?
Spyder

Jeg pleier å sitte på sykkelen når jeg fyller, men tanken har jo vært av sykkelen når jeg skiftet motor.
Kan det være luft eller andre uhumskheter der inne? Og hva kan jeg gjøre med det?
Spyder
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Tror han mener at det ikke går mer bensin på når sykkelen står på sidestøtta. Men har du den rett opp og ned når du fyller, ja da er målet på tanken din oppgitt feil... Det er ikke skiftet tank/innertank noen gang da, at det står i en mindre?Spyder wrote:Det er jo en mulighet![]()
Spyder