
Porting/blueprinting
Porting/blueprinting
Er den noen som kan annbefale/vet om et verksted som har erfaring med porting og blueprinting av totaktsmotorer? Jeg har en plan 

Re: Porting/blueprinting
vet ikke om noen i norge men husker fattarn prata om at han fikk trimma sin rd500 i sverige av ebos
siden demms: http://www.ebos.se/2stroke.asp
siden demms: http://www.ebos.se/2stroke.asp
04 mod fs650 motard sykkel
-
- Posts: 570
- Joined: 19 Mar 2007 22:32
Re: Porting/blueprinting
Det er også en fyr i Tyskland som er spesialist på RGV/RS motorene.
Der kan du bytte maskin i nyoverhalt med valgfri trimmingsgrad. Men de gjør sikkert spesialjobber også.
Ikke minst har en en uslålig forsterket eksosventil som du definitivt vil ha på den motoren. De gjør ikke pene ting med stempelet og veiva når de brekker, og brekker gjør de.
Et raskt google søk. Ikke det samme navnet som før men innholdet likner mistenkelig: http://www.musfoerster.com/
Jeg kjøpte byttemotor der og angret ikke et sekund. Den føltes definitivt tight og ny ut dengang.
Ser kit 2 gir opp mot 80hk på veiva. Det burde hode det til å overraske en og annen overmodig 600.
Der kan du bytte maskin i nyoverhalt med valgfri trimmingsgrad. Men de gjør sikkert spesialjobber også.
Ikke minst har en en uslålig forsterket eksosventil som du definitivt vil ha på den motoren. De gjør ikke pene ting med stempelet og veiva når de brekker, og brekker gjør de.
Et raskt google søk. Ikke det samme navnet som før men innholdet likner mistenkelig: http://www.musfoerster.com/
Jeg kjøpte byttemotor der og angret ikke et sekund. Den føltes definitivt tight og ny ut dengang.
Ser kit 2 gir opp mot 80hk på veiva. Det burde hode det til å overraske en og annen overmodig 600.
Re: Porting/blueprinting
Kjenner til problemet med eksosventilene. Race-kitet inneholder nye deksler med dreneringshull, slik at overflødig olje ikke samler seg i eksosventilkammeret. Dette skal hjelpe på problemet, men de må fortsatt kontrolleres etter ca. 3000 km. RS og nyere VJ22 RGVer skal litt sterkere pinner på eksosventilene, men de brekker fortsatt lett. Hadde tenkt på David Cooper Racing ventiler og topper. Disse ventilene har også et veldig bra rykte, men jeg skal sjekke opp dette i tyskland. Selv om jeg hadde håpt på noe som var litt nærmere. Takk for hjelpen!
Endring:
Hvis det er noen som vet om noen gode trimmetriks til RS 250 så er jeg åpen for forslag. Har tenkt meg DCR topper og ventiler og 1,4 mm kit sylinderpakning, og dermed øke kompresonen slik at det akkurat går å kjøre på 98 oktan.
Endring:
Hvis det er noen som vet om noen gode trimmetriks til RS 250 så er jeg åpen for forslag. Har tenkt meg DCR topper og ventiler og 1,4 mm kit sylinderpakning, og dermed øke kompresonen slik at det akkurat går å kjøre på 98 oktan.