Sidestøtte etter senking.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
kuanov
MC: BMW F800GS

Sidestøtte etter senking.

Post by kuanov »

Heisann.

Har senket min sportstouring ved hjelp av senkelinker på bakdemperen/svingarmen.
MC'en ble senket ca. 35mm.
Men da fikk jeg et problem med at sidestøtten blir for lang. Syns at sykkelen sto ganske så høyt, også før jeg senket MC'n.
Er det noen som har tips om hvordan det fikses?
Går det bra å bøye sidestøtten, eller er den av støpegods ,og knekker lett?
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Sidestøtte etter senking.

Post by RH racing »

bøy den litt utover ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
kuanov
MC: BMW F800GS

Post by kuanov »

Ja, det å bøye støtten i "S"-form var planen ja... Men har nå vært på et mekanisk verksted, og de fortalte at støtten var laget av jernet "malm". Støtten ville da miste styrken sin, og jeg kunne finne MC'en veltet, med knekt støtte engang :(
Og det vil jeg ikke ha noe av....så da må jeg vel heller begynne å planlegge parkeringene mine :-k
hakrist
MC: Honda CBR600F 1991 (F2)

Post by hakrist »

Det du skulle hatt var noe slikt til din sykkel mao:
http://www.dual-star.com/index2/Brand/S ... _Stand.htm

Fant en link til noen som selger korte til din sykkel, men alt er på japansk så det er ikke godt å si om det blir riktig:
http://g-t.co.jp/parts/P_476.php

Mmmm....skeptisk!

Alternativt så får du høre med et mekanisk versted / sveiseverksted om de kan lage en custom støtte til deg. Burde ikke være så alt for vanskelig i grunn.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

kan du ikke bøye denne så den står lenger ut... altså peker mere rett utover... da står sykkelen mere skrått...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
hakrist
MC: Honda CBR600F 1991 (F2)

Post by hakrist »

Jeg trur du har rett, kuanov, at jernet er for sprøtt til å bli bra ved bøying. Ville ikke tatt sjansen på det. Kjedelig å få sykkelen ødelagt fordi støtta knekker.
hondaboy

Post by hondaboy »

bøy innfestinga til støtta. la støtta være orginal eller bare lag deg en støtte. de fleste plages med å få sykkelen i fart men du har et luxusproblem. du skal jo bare sette den fra deg. :D :D :D
1983 honda vt 750. 1975 kreidler 50 rs. 1977 vespa 50 special. 1994 peugeot 306 1,9 tdi. 2000 suzuki grand vitara 2,0 tdi. 1986 13 fot lohi sport m/50 hk mercury.
Post Reply