Kjørestøvler som holder vannet ute

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
TommyT
MC: 94 Honda CB500

Kjørestøvler som holder vannet ute

Post by TommyT »

Er på utkikk etter et par nye VANNTETTE kjørestøvler. De jeg har nå lekker som ei sil, og det er ikke helt heldig med det været vi har for tiden. Det estetiske er ikke så viktig, men det er en fordel om de er svarte uten for mye krimskrams. Syns det er for jæv.... å betale opptil flere høvdinger for et par støvler, så tips på noe som ikke koster skjorta mottas med takk! :D

(Har noen tips på støvler som koster ei skjorte (eller tre), og som også er vantette, er de også velkommene ;-) )
Haida
MC: (2007-2011) 92 Yamaha XJ 600 Diversion
(2010-2011) 06 Suzuki SV 650S
(2011->) 05 Kawasaki ZX6R (636)
(2013 ->) 04 Honda CBR 600RR banesykkel

Re: Kjørestøvler som holder vannet ute

Post by Haida »

Jeg kjøpte meg et par Sidi Strada Tepor som ifølge mange skal være vanntette som f... Jeg har ikke fått prøvd de ut i regnet selv enda, så jeg kan ikke støtte opp om utsagnet personlig. Men jeg har tro på de hvertfall ;-)
De må du handle fra utlandet siden Sidi ikke selges her til lands. Prisen havnet på ca. 1500 når jeg handlet fra fc-moto. Inkl. frakt og moms. De er svarte uten alt for mye krimskrams :smt023 Et stort pluss er harde beskyttere på riktig sted.

Image
TommyT
MC: 94 Honda CB500

Post by TommyT »

Se der ja, de så da slettes ikke værst ut, og prisen kan jeg nok også leve med. Hvordan er "lukke-mekanismen" på disse? Er det glidelås, borrelås eller en kombinasjon?

Gi en tilbakemelding når du har fått prøvd de i litt regnvær da!
FemIce
MC: Lille-V, 2004 mod

Post by FemIce »

Jeg har hatt flere par med Prexport vanntette støvler. De holder fint en stund... men som det meste så begynner de å lekke etter som åra går. Gode justeringsmuligheter pga snøring og borrelås.

Nå har jeg Daytonastøvler som vi kjøpte i Tyskland sist sommer.
(tror du får de i Norge også , men er ikke sikker på hvor.)
De har også holdt meg tørr på bena det året jeg har hatt de.
Minuset er at justeringsmuligheten ikke er så gode som på støvler med snøring. De sitter med glidelås og har kun en borrelåsjustering i bakkant, det er alt.
De er også større over foten(tæra) så jeg hadde litt trøbbel med giringen til å begynne med.
Måtte vipe foten lenger ned for å få den ned og under girspaken.
Tok lenger tid å bli venner med dem enn med Prexport-støvlene.
Men nå er de helt greie.

-FemIce-
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Oxtar TCS-Sport har jeg, og de FUNKER ! Er en racing type støvel dog, men kan funke til din type sykkel også. Sjekk ut dem !
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

I mine harde dager som MC-bud på 90-tallet, var Goretexsokker det eneste som dugde.

Men vanntette var de. Jeg MÅTTE jo teste med å tre dem på meg og stikke beina nedi en bøtte med vann :roll: :lol:
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Haida

Post by Haida »

TommyT wrote:Se der ja, de så da slettes ikke værst ut, og prisen kan jeg nok også leve med. Hvordan er "lukke-mekanismen" på disse? Er det glidelås, borrelås eller en kombinasjon?

Gi en tilbakemelding når du har fått prøvd de i litt regnvær da!
De har begge deler. Glidelåsen går 3/4 opp, mens du har flere "single" borrelåser opp langs hele støvelen. Systemet funker bra synes jeg :D Skal huske å gi tilbakemelding etter en våtere kjøretur ;-)
ninja-mannen(c)
MC: Kawasaki ZX6-R `03

Post by ninja-mannen(c) »

Daytona har jeg også og de kan anbefales på det varmeste. Dog veldig dyre :(
Pollti

Post by Pollti »

Tar en tur ti Hof MC til uka. De har noen støvler som ikke ser ut som en er Valentino Rossi. MC støvel design er veldig dårlig syntes jeg. Pleier å kjøpe de kjipeste jeg finner og når de begynner å lekke så bruker jeg de som arbeidsstøvler. Siden jeg ikke kjører så veldig mye så holder de ihvertfall i 3-5 år vanligvis.
Haida

Post by Haida »

TommyT wrote:Gi en tilbakemelding når du har fått prøvd de i litt regnvær da!
Jeg har prøvd dem i regnet nå, og de holdt vannet ute. Helt tørr på føttene. Men igjen, de fleste sko er jo slik til å begynne med. Om de vil lekke etter noen års bruk kan jeg jo selvfølgelig ikke si noe om nå :-k
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Image
Viking sine gummistøvler er 100 % til å holde på vannet. :D
Ellers er godt impregnerte militærsko også like bra i regn.
Haida

Post by Haida »

Tekumseh wrote: Viking sine gummistøvler er 100 % til å holde på vannet. :D
Hehe, så absolutt. Men for å si det sånn, jeg ville IKKE brukt de ved nærkontakt med asfalten [-( Ikke noe beskyttelse der gitt :roll: Heller militærstøvlene da ja. De er jo av lær og er mye stivere, ikke slik som de vablete gummistøvlene som heller hører til i fjøset ;-)
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Haida wrote:
Tekumseh wrote: Viking sine gummistøvler er 100 % til å holde på vannet. :D
Hehe, så absolutt. Men for å si det sånn, jeg ville IKKE brukt de ved nærkontakt med asfalten [-( Ikke noe beskyttelse der gitt :roll: Heller militærstøvlene da ja. De er jo av lær og er mye stivere, ikke slik som de vablete gummistøvlene som heller hører til i fjøset ;-)
:D Et heller useriøst innlegg fra meg, men jeg kunne ikke la være. Har selv et par gamle cross-støvler (stive som slalom-sko) og de er helt vanntette. Men kommer nok bare til å kjøre i boots. Man må holde stilen når man er så harry som meg...

Under kjøretimene har jeg brukt militærsko.
Honda_NSR
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod

Post by Honda_NSR »

Kan du ikke bare kjøpe impregnerings-spray? Det burde funke i massevis.? Koster ikke store greiene heller..
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Gixxerman wrote:Oxtar TCS-Sport har jeg, og de FUNKER ! Er en racing type støvel dog, men kan funke til din type sykkel også. Sjekk ut dem !
Har selv disse støvlene,og etter 3 år så er de fortsatt vanntette!Anbefales!Det eneste som er å utsette på de,er at de kan knirke en del,men det løser du enkelt med litt WD40 :D
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Post Reply