Når jeg kjører Mc er jeg alltid redd for punktering. Når uhellet først er ute tar kan det ta flere dager før man får lappet dekket. Først må man ringe etter hjelp, så må sykkelen hentes, så må dekket lappes hos noe som kan dette. Hele denne prosessen kan faktisk ta fra en hel dag til 3-4 dager. Dette kan være en tragedie hvis man er på Mc ferie.
Spørsmål: Finnes det noe gode løsninger for dette, da tenker jeg for eks på de spray boksene som man kan spraye in i dekket el. liggnende. Det er ikke lett å ha med seg ett reservejul på sykkelen. Kom med forslag hvis noe har erfaring med punktering på Mc.
Punktering problemer.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Punktering problemer.
Lappeskum funket for meg...har bestandig en box under setet.brukte "Finilec" sist og det var bare å skylle av felgen når jeg skiftet dekk..lite klin..
men det anbefales vel ikke å bruke lappeskum...men jeg gidder ikke å sitte langt i gokk å se om noen får fraktet sykkelen på verksted/dekksjappe...
men det anbefales vel ikke å bruke lappeskum...men jeg gidder ikke å sitte langt i gokk å se om noen får fraktet sykkelen på verksted/dekksjappe...

Hvor kjøper du Finilec lappeskum? Det varierer vel på kvalitetet på lappeskum også.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Europris? 

-
- MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Kan også anbefale lappeskum, fungerer utmerket og tar jo liten plass også.
Har selv brukt det og har det fremdeles i framdekket, blandet med luft.
Du får kjøpt lappeskum på alle bensinstasjoner, vet desverre ikke noe om kvalitet...
Har selv brukt det og har det fremdeles i framdekket, blandet med luft.
Du får kjøpt lappeskum på alle bensinstasjoner, vet desverre ikke noe om kvalitet...