Bremseslanger og bremseklosser
Bremseslanger og bremseklosser
Tenkte jeg skulle kjøpe stålomspunnede bremseslanger og nye bremseklosser til sykkelen min(GSX-R750T 1996).
Er det noen som har kjøpt dette og kan anbefale en bra butikk/nettbutikk?
Spyder
Er det noen som har kjøpt dette og kan anbefale en bra butikk/nettbutikk?
Spyder
Re: Bremseslanger og bremseklosser
Et tips: Skal du ikke på bane, spar penga hva slanger angår. Merker ikke forskjell. Been there, got the t-shirt. 
... med mindre det er for posering

... med mindre det er for posering

Hadde ikke tenkt meg på bane før neste år, men har jo litt lyst til å lære meg lengre stoppies.
Fant Goodridge slanger (Komplett foran og bak) + EBC sinter klosser for 1500 frakt og mva inkludert.
Men hvis du mener det ikke er nødvendig med slanger til mitt bruk så holder jeg meg til klossene
Det er nok annet å svi av kroner på når det gjelder sykkel.
Spyder
Fant Goodridge slanger (Komplett foran og bak) + EBC sinter klosser for 1500 frakt og mva inkludert.
Men hvis du mener det ikke er nødvendig med slanger til mitt bruk så holder jeg meg til klossene

Spyder
der sier jeg i mot deg gixxer: med stålompsunnende slanger vil du få mindre "myktrykk" i hendelen, mere presis brems + at disse tåler mye mere enn vanlige gummi...rart dette ikke er påbudt!!! byttet selv på ZX750R sykkelen jeg hadde og merket stor forskjel, spesielt da foran. + tryggheten med at det er nye slanger + stål... ved ganske mange og harde oppbremsinger som f.eks på vestlandet i berømte bakker blir væske ganske varm og du får en del trykk i systemet... dette er et sted du IKKE vil at en bremseslange skal ryke... så jeg sier: får du dette til en ok pris så bytt... men sinterklosser til gate er ikke stort merkbart... får bare mere pipelyd....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
RH Racing:
Nå har jeg riktignok bare kikket på nettet etter priser, men er 1500 for alt sammen en grei pris?
Og hvis jeg ikke skal bruke sinterklosser, er det da samme hva slags klosser jeg bruker? Etter hva jeg har lest meg til er det bedre "bitt" i sinterklosser ved lave temperaturer og mindre sjanse for varmgang. Har du evt. noe forslag til hva/hvor jeg kan få kjøpt andre typer klosser? Pipelyder trenger jeg ikke
Spyder
Nå har jeg riktignok bare kikket på nettet etter priser, men er 1500 for alt sammen en grei pris?
Og hvis jeg ikke skal bruke sinterklosser, er det da samme hva slags klosser jeg bruker? Etter hva jeg har lest meg til er det bedre "bitt" i sinterklosser ved lave temperaturer og mindre sjanse for varmgang. Har du evt. noe forslag til hva/hvor jeg kan få kjøpt andre typer klosser? Pipelyder trenger jeg ikke

Spyder
sinter er bra dem... men må ofte "varmkjøres" litt føre full virk... men klabert, dem er jo sef bedre enn orginale... om du tåler litt pipelyd ved pen bremsing....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Bytta til stålomspunnede slanger foran og sinterklosser på 750'n. Merka ikke forskjell. Kjørte på bane med R1000 min i helga, og merka fort at hendelen ble veldig spongie ettersom jeg presset hele sykkelen hardt.RH racing wrote:der sier jeg i mot deg gixxer: med stålompsunnende slanger vil du få mindre "myktrykk" i hendelen, mere presis brems + at disse tåler mye mere enn vanlige gummi...rart dette ikke er påbudt!!! byttet selv på ZX750R sykkelen jeg hadde og merket stor forskjel, spesielt da foran. + tryggheten med at det er nye slanger + stål... ved ganske mange og harde oppbremsinger som f.eks på vestlandet i berømte bakker blir væske ganske varm og du får en del trykk i systemet... dette er et sted du IKKE vil at en bremseslange skal ryke... så jeg sier: får du dette til en ok pris så bytt... men sinterklosser til gate er ikke stort merkbart... får bare mere pipelyd....
For eget vedkommende trekker jeg konklusjonen dit hen at man må stresse bremsene en del før man merker forskjell. Har hørt samme fra mange andre.
Min erfaring er at stålomspunnede hjelper stort. Men mulig det varierer fra sykkel til sykkel. Kanskje like mye at det er nye slanger og ikke det at de er stålomspunnede i seg selv. Hva angår sinter... jeg har "hørt" at sinter tærer en del mer på skivene enn vanlige klosser. Aner noen om det er sant? Er selv litt nysgjerrig på akkurat det. Er vel ingen tvil om at sinter biter best. Men for meg som gatebruker gidder jeg ikke kjøre på sinter om det reduserer levetida på skivene.
sinter klosser er et veldig hardt matriale som inneholder Kevlar. Kevlaret går som små kniver inn i skiva di og biter fast... ergo vil det si mere slitasje ja... men du får også racing skiver... sånne som f.eks EBC til bil (vet ikke om disse og har til MC) da anbefaller jeg heller EBC rotodisk og orginale klosser...jeg kjører ofte dette oppsettet på "vanlig" gatebiler...ikke at jeg har hatt noen vanlige di siste åra da 

-
Unskyld at jeg sier det men på meg høres det ut som et like bra argument som at man kjøper de hardeste bakelittdekkene man finner fordi myk gummi slites så fort.StenR wrote:Min erfaring er at stålomspunnede hjelper stort. Men mulig det varierer fra sykkel til sykkel. Kanskje like mye at det er nye slanger og ikke det at de er stålomspunnede i seg selv. Hva angår sinter... jeg har "hørt" at sinter tærer en del mer på skivene enn vanlige klosser. Aner noen om det er sant? Er selv litt nysgjerrig på akkurat det. Er vel ingen tvil om at sinter biter best. Men for meg som gatebruker gidder jeg ikke kjøre på sinter om det reduserer levetida på skivene.
Altså: bedre bitt, mer slitasje. Slik er det bare. Synes du bremsene dine er mer enn gode nok er jo ikke noe å mase med.
Selv har jeg alltid kjørt med EBC HH og kan ikke si at jeg merker noen overdreven slitasje. Rotorene har alltid warpet av andre årsaker lege før de har blitt slitt ut ved bruk.
Hadde sps klosser på når jeg kjøpte sykkelen, og har nå kjøpt ebc HH klosser, altså er begge sinter klosser. Har ikke merket noe hylelyd på noen av dem, og slitasjen er ikke særlig mer enn hva man må forvente på en sykkel som har gått 40 000 km 

Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Ebc er kevlar klosser og ikke sinter...
Dere tar vel begge feil. SBS(ikke sps.) er ett merke og EBC er et annet. Disse lager flere typer klosser.
SPS(Spareparts Service) selger dog SBS-klosser

- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
slitasje er nok ikke det største prob på skivene...hondan har gått 85000 og er grei ennå..
spørs hvor mye en bremser da..
ok-ok... kjører vel ikke så hardt da....
spørs hvor mye en bremser da..

ok-ok... kjører vel ikke så hardt da....

Ja, men EBC klosser innholder Kevlar, mens SBS inneholder sinterstål (svartstål)Gixxerman wrote:Dere tar vel begge feil. SBS(ikke sps.) er ett merke og EBC er et annet. Disse lager flere typer klosser.