Hvor lenge vil en bestått teori eksamen være gyldig? Har hørt snakk om 1 år, og kunne godt tenkt meg å få bekreftet dette

Det er mye som er idiotisk når det gjelder norge, bil, mc sertefikater og relgerJJ_Cool wrote:Har du tatt teorieksamen så har du tatt den, funker resten av livet... Tok teorien som 16 åring, som 23 åring slapp jeg teorien når jeg skulle kjøre opp til tung motorsykkel.
Er jo helt idiotisk at den ikke skal vare lengre enn ett år!!
Dette stemmer. Tok lappen fornylig, og d var denne regelen som gjelder.Petterjacobsen wrote:Tar du teorieksamen på tung MC så må du ha oppkjøring innen 3 år!
Det er da ikke idiotisk. Folk glemmer jo når ting ikke repeteres eller utøves i praksis med jevne mellomrom.JJ_Cool wrote:Har du tatt teorieksamen så har du tatt den, funker resten av livet... Tok teorien som 16 åring, som 23 åring slapp jeg teorien når jeg skulle kjøre opp til tung motorsykkel.
Er jo helt idiotisk at den ikke skal vare lengre enn ett år!!
Det var sikkert regelen som gjaldt idet du tok teorien, slik at regelen om 3 års gyldighet ikke hadde tilbakevirkende kraft og påvirket deg. For 7 år er jo ganske lenge siden når det gjelder lover og reglerJJ_Cool wrote:som jeg sa tidligere, jeg måtte ikke ta teorien igjen å det er jo 7 år siden jeg tok teorien, hmmmm.... jaja. fint for meg da!t
Tok jo teorien på lett mc...eller det e jo den samme som på tung...Haida wrote:Men jeg skjønner ikke hva dealen er når man tar teorien for så å vente i hele 7 år før man tar lappen?!Det var sikkert regelen som gjaldt idet du tok teorien, slik at regelen om 3 års gyldighet ikke hadde tilbakevirkende kraft og påvirket deg. For 7 år er jo ganske lenge siden når det gjelder lover og reglerJJ_Cool wrote:som jeg sa tidligere, jeg måtte ikke ta teorien igjen å det er jo 7 år siden jeg tok teorien, hmmmm.... jaja. fint for meg da!t
Enten det eller at du var "heldig" og slapp ubemerket unna
Uansett, 3 år er mer enn lenge nok. Som gixxer sier glemmer man teorien altfor fort når den ikke repeteres...
Men jeg skjønner ikke hva dealen er når man tar teorien for så å vente i hele 7 år før man tar lappen?!
Når man har lett-mc lappen og skal ta tung-mc (eller mellom tung), trenger man ikke å ta teori-prøva om igjen.JJ_Cool wrote:som jeg sa tidligere, jeg måtte ikke ta teorien igjen å det er jo 7 år siden jeg tok teorien, hmmmm.... jaja. fint for meg da!t